Satans helvetes djävla skit, så djävla less!!

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Nä fyy faan, jag hade blivit skogstokig! Vad hade han för anledning att neka dig uppkörningen?! Jag brukar vara lugn och behärskad, men när man har gjort allt rätt, och ingenting är "olagligt" - och ändå blir nekad av nån jävla VV-gubbe som hatar privatister.... nAkCsKåtT!! som en del säger

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
UrbanTiger skrev:
2170735 Om du nu blev avvisad från uppkörningen så skulle du begärt att få en kopia av rapporten till VV om skälet till att du formellt sett blev kuggad.

Ring VV och fråga om det är rätt avvisa någon på det viset. Ring Roberrt Collin på Aftonbladet :4skrika

Jepp har kopian här: Punkt 7 Fordonet uppfyller ej kraven. Jag är nog formellt kuggad trots att jag inte körde en meter, så kan det gå.
Men nu är det ingen ide att älta detta mer, bara bita ihop och gasa :yoparty
Ringer man till VV för att kolla återbudstider, varje morgon då eller :confused:

998

FD raceförare, nu med duccar på loftet.
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Ducati
Som privatist söker dom minsta anledning att kugga dig, allt för att sätta käppar i hjulet, så är systemet. Du kan inte ge dem minsta chans för då är det klippt. (vilket det kan vara ändå) :(

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Såhära ligger det till

Skall du köra upp för mellankort! Får hojjen max vara 25kw reggad! Samt att du skall ha med dig regbevis för att bevisa detta.

Sen om du skall köra upp för tung direkt, så måste hojjen ha en slagvolym på över 700cc tror jag det var.

Och det tjänar ingenting till att säga att andra sagt det är okej! Thats the rules! Mellankort max 25kw så är livet =) Sen om han säger att din hojj är för mycket åka med pågrund av slipon är ju bara bullshiet, visa han registreringsbeviset. Som du skall ha med dig för att visa att din hojj är 25kw reggad om nu fallet var sådant. :banana

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Körskolehojar, jag var den enda privatisten där.[/QUOTE]

Det var det här som var problemet !! inte ditt slippis.
det är ett faktum att privatister kuggas på skitsaker medans de "lärda" i
körskolerna släpps igenom trots horribla misstag !

Bit ihop och på`t igen :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det låter nästan inte som det är Sverige vi pratar om, när en myndighet kan bete sig såhär ostraffat. Det kanske är läge att ha med sig en 500:ing till uppkörningsgubben för att "övertyga" honom om att man faktiskt kan köra hoj. :gnissla

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
PacMan skrev:
2170799 Det låter nästan inte som det är Sverige vi pratar om, när en myndighet kan bete sig såhär ostraffat. Det kanske är läge att ha med sig en 500:ing till uppkörningsgubben för att "övertyga" honom om att man faktiskt kan köra hoj. :gnissla

tag med 1000 kr ! dom kan vara gnidna åxå ! :hihi

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
PacMan skrev:
2170799 Det låter nästan inte som det är Sverige vi pratar om, när en myndighet kan bete sig såhär ostraffat. Det kanske är läge att ha med sig en 500:ing till uppkörningsgubben för att "övertyga" honom om att man faktiskt kan köra hoj. :gnissla

Det ligger nog något bakom det =) Har kört upp en gång som privatist, en med körskola klarade båda uppkörningarna galant! Men det var betydligt lättare med körskolan närvarande, dom kunde ju som garantera att jag kunde det dära än om
vv gubben tyckte det såg vingligt ut =)
:pannkyss

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jag tycker du borde ta fajt bara för att detta måste uppmäsrksammas,.. jättebra idé att höra av sig till media, varken FK eller DD har ju speciellt mycket att skriva om så de blir säkerligen jättenöjda när de får plita ihop en lite historia.

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tog med regbeviset på 25kw när jag hade uppkörning o körde upp med sliponet på.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
PacMan skrev:

Snarare tvärtom, tycker det låter som Sverige i ett nötskal. Så länge det är statligt får de bete sig precis hur de vill. Märkligt bara att en del människor saknar totalt ansvarskänsla och empati. Är du en av dem så platsar du in i ett statligt eller kommunalt bolag :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Även om man skulle råka vara otrevlig så är väl inte det skäl nog att bli nekad att köra upp?
Om du hade alla papper med dig och i ordning så har VV gjort fel.
Ring Sverker och alla andra, som sagt.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Jag körde upp på min Sporthoj.. Det fungerarde fin fint. vet andra som också kört upp på sh utan problem. Däremot så vet jag flra som haft utrustning som ej varit avsedda för mc körning och hojar som de hittat fel på vid kontroll typ bromsljus som ej fungerat mm mm de har inte fått köra upp.. Vilket jag tycker är helt riktigt.
Personligen tror jag inte att vv gubbarna bryr sig ett skit om du kommer med en sporthoj eller ej. Men ska du köra upp på en begränsad effekt och har en trim pipa på så bad du ju om problem med dem eller? Hur skulle du regaerat i deras läge.. "Å tjena grabben.. Ska du köra upp för mellan men har en trimmad hoj.. Ja det skiter ju vi i. Klart du ska få köra upp!!!" Eller vad hade du förväntat dej.. :rolleyes:

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Master_ skrev:
2171394 Jag körde upp på min Sporthoj.. Det fungerarde fin fint. vet andra som också kört upp på sh utan problem. Däremot så vet jag flra som haft utrustning som ej varit avsedda för mc körning och hojar som de hittat fel på vid kontroll typ bromsljus som ej fungerat mm mm de har inte fått köra upp.. Vilket jag tycker är helt riktigt.
Personligen tror jag inte att vv gubbarna bryr sig ett skit om du kommer med en sporthoj eller ej. Men ska du köra upp på en begränsad effekt och har en trim pipa på så bad du ju om problem med dem eller? Hur skulle du regaerat i deras läge.. "Å tjena grabben.. Ska du köra upp för mellan men har en trimmad hoj.. Ja det skiter ju vi i. Klart du ska få köra upp!!!" Eller vad hade du förväntat dej.. :rolleyes:

Ja om du nu anser slipon (mer ljud) som trim då har du nog rätt, jag anser dock inte det vara att trimma, då den i övrigt är original!! Självklart fungerar alla lysen och så vidare, jag är inte helt borta i huvudet skulle inte åka dit överhuvudtaget om inte grejerna var ok. Förövrigt har jag redan skrivit att det är inte direkt VV gubbarna jag reagerade på, utan dels körskoleläraren där samt att det var allmänt vrångt, hade antagligen kunnat fixa en annan cykel men det fanns det inte tid till, tydligen!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
gabor2 skrev:
...det är ett faktum att privatister kuggas på skitsaker medans de "lärda" i
körskolerna släpps igenom trots horribla misstag !

Inte helt sant. Ifjol blev jag kuggad vid min första uppkörning (också i Falun btw, dock ej privatist) då jag råkade låsa framhjulet lite grann. Jaja tänkte jag och körde upp igen en vecka senare utan problem.
Iofs kan man bli lite irriterad som när jag bara för en vecka sen (tror jag), får läsa om en kille här på forumet som också låser framhjulet..men blir godkänd.
Det beror alltså helt på vem som bedömmer det hela (givetvis även hur stort fel man gör, men, ändå..).

lappmögel
Vilken lärare/skola var det som nekade dig att köra? Vilken kontrollant från VV var det som chefade? Vi behöver kanske inte nämna några namn..men var han (VV) äldre medelålder, snudd på under normallängd och rund om magen? :hihi

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Du skulle stått på dig eftersom du uppfyllde alla krav.

VVs handlande var helgalet men det är tufft att köra upp som privatist , man blir alltid behandlad som en idiot.

Om det står 25kW i papprena så kan dom ju inte säga något om effekten.
Hur kan dom bevisa att den har för mycket effekt egentligen :va även om den var ostrypt kan man ju inte direkt avgöra det genom att höra på tomgången.

VV har gjort fel , det är slutsatsen man kan dra av historien.

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Äh, inte mycket att älta. Be om förklaringen till varför du blev kuggad och vad du behöver göra annorlunda till nästa runda. Sedan äre bara på't igen.

Att försöka impa på körskolelärare och besiktningsmän har man inte mycket för. Bättre lycka nästa gång som sagt.

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Naturligtvis har de ingen rätt att kugga dig innan du ens fått visa vad du kan. Däremot tycker jag att din attityd från första inlägget är lite tråkig.

"varpå jag frågar ska jag åka utanför området då eller? Ja gör det sägar han. Åker ut och snurrar lite på parkeringen och gasar lite extra så att mitt slipon åtmonstone skulle djävlas lite då det bara var symaskiner där, är lite irriterad på hans arroganta sätt."

Vem var den arrogante i det här fallet? :va

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lappmögel skrev:
2170390 Ja jag ska ta mellankort, Försäkrad självklart skulle inte åka en meter utan. Hade min handledare med mig. Allt var som det skulle. Visst ökar Sliponet kanske HK lite, men inte fan bänkade de cykeln direkt. Jag har en känsla av att de inte var sugna på en sporthojs åkare bara. Kan berätta att jag kört en hel del Enduro tidigare så jag kan hantera en cykel så det borde de inte heller hakat upp sig på, utifrån det lilla de hann se.

Ökar slionet antalet hk så kan dom ju kugga dig.( och de gör det ju ) jag blev till och med kuggad på regbesiktning pga slipon skit :huvet

Jag ringde dagarna innan och pratade med en uppkörning gubbe om det skulle vara okey att komma med miniblinkers slipon osv, då fick jag till svar att har besiktningen godkänt den så är det okey( de hade dom inte ) men det var inget gnäll utan han tyckte det var bra gjort att köra upp på den cykeln man ska köra på :hihi

Finns svin och det finns skysta uppkörnings nissar!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras