Scandinavian Open Gelleråsen

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Klart bästa produktionen hittills :)

Om Magnus kunde kommentera racen också samt att vi fick se mer av Rookie-racen skulle jag nästan vara nöjd :)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Klart bästa produktionen hittills :)

Då är det riktigt illa. Såg inte första avsnittet och efter sett det här lär jag nog inte se nästa avsnitt heller.

Seriöst byt produktionsbolag. Ett sämre ihoppklippt program har jag nog aldrig sett och kommentatorn var ju bara för sorglig.
Sen att det las in reklam i superbikeracet :död

Nä ett riktigt bottennapp.. :tummenner

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Sen att det las in reklam i superbikeracet :död

Nä ett riktigt bottennapp.. :tummenner

Fast även WSBK får reklamavbrott mitt i superbike racet, så det tycker jag inte är så illa alls. Det är reklamfinansierad tv, bara att gilla läget :)

Däremot låter kommentatorn helt ointresserad, vore kul att få höra Magnus och t.ex. Lindén kommentera i dessa tv sändningar.

//Nitrous

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Sorgligt vilket kasst redigerat program, rookieklasserna tex där dom i början
sa "håll koll på dessa herrar" (stillastående vid starten) och sen visas
målgången typ...

Trist att det inte skall göras bättre när det väl görs program om svensk
roadracing.

Typ att om vi bara filmar och sen lägger på lite tuff musik o lite
snabba klipp så blir folk impade av roadracing...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Då är det riktigt illa. Såg inte första avsnittet och efter sett det här lär jag nog inte se nästa avsnitt heller.
Var glad för det. Kan ha varit Sveriges sämsta sportsändning någonsin :(

Med tanke på hur långt programmet är kanske de skulle kunna ge Rookie-klasserna ett par minuter iaf och kapa ner 125 och Junior Cup en aning.

Och som sagt, tröttare kommentator får man leta efter! :trött

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bra! Kul! Antar att produktionspengen var begränsad och med det i minnet så säger jag bara KANON! :tummenupp

Visst finns det en del som inte var Viasat-MotoGP klass, och det skulle man kunna klaga på.... eller också är man glad för att någon släpat dit ett par kameror och filmat! Och producerat något riktigt hyggligt!:tummenupp

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hmmm... Utveckla...

Lite som att tv skulle sända en korpen match efter en allsvenska match på Råsunda. Något överdrivet, men typ!
Rookie kör enbart för uppklassningspoäng, för att då köra som elit sen. Det är ingen SM klass, dvs ingen mästare kommer att koras.

Men så länge inte publiken hemma i tv sofforna är intresserade och fattar nåt så spelar det ingen roll, ser nån på dessa produktioner så är det ju för fantastiskt. Oftast är det bara närmast sörjande, precis som på läktarna!

//Nitrous

Foxyracing

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
-09, Thriumph Daytona 675
Hade biljetter till S.O, men hann aldrig dit. Schysst att man hade möjlighet att se ett sammandrag. Men måste hålla med om att produktionen gav mig ett gott skratt! Önskar att även andra motorkanaler kunde visa mer hojåkning. Det enda jag har sett är GP-racen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lite som att tv skulle sända en korpen match efter en allsvenska match på Råsunda. Något överdrivet, men typ!
Rookie kör enbart för uppklassningspoäng, för att då köra som elit sen. Det är ingen SM klass, dvs ingen mästare kommer att koras.
Superbike är inte heller någon SM-klass i SO så det argumentet är inte värt mycket.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag fick så otroligt mycket skit för att jag kritiserade sändningarna senast, så jag försöker hålla tyst nu...

Men några saker hade ju förbättrats... Man fick se hela griddlistorna, man fick en remsa med ställningen efter 10 varv, och hela resultatlistan....

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Konstigt att dom måste klippa ner det så hårt. Dom borde väl vara glad att ha något att fylla ut med med tanke på att dom sänder 5 avsnitt av Road Wars nu och sände Extrama polisjakter precis efter S.O.

Annars var det väl ganska ok, kommentatorn va ju tråkig iofs.

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99

Men så länge inte publiken hemma i tv sofforna är intresserade och fattar nåt så spelar det ingen roll, ser nån på dessa produktioner så är det ju för fantastiskt. Oftast är det bara närmast sörjande, precis som på läktarna!

//Nitrous

Då hajar jag ;)
Jag tycker ju dock att man borde visa BARA Rookie för jag kör ju där :tummenupp

(för dom som inte fattar så är jag ironisk... Bäst att vara tydlig på den puNGten) :arsele

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag fick så otroligt mycket skit för att jag kritiserade sändningarna senast, så jag försöker hålla tyst nu...

Men några saker hade ju förbättrats... Man fick se hela griddlistorna, man fick en remsa med ställningen efter 10 varv, och hela resultatlistan....

En sak jag saknade var mer tider. Man vill ju veta vad snabbaste tid var, vad vinnaren körde för snabbaste tid och sådant.

Jag tycker det var helt OK om man bortser från kommentator som lät ganska trött. Tycker även han hade något talfel, lät som han hade för stor tunga eller nått :tungan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring