Scootertråden.

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kanske lite av det bästa från två världar?
Gillar konceptet!

View attachment 500771


Jag tror vi sparar annonstexten separat:

Lambretta Ld 150 1957 med Yamaha cygnus 125cc motor Har fallit ur registret men uppbyggd för att kunna registreras. Den va ett totalt vrak när jag köpte den så byggde upp den med moderna grejer, motor, framgaffel, led blinkers, led framlampa, led bromsljus, elektronisk hastighetsmätare med pulsmätare, nya däck,skivbromsar fram mm. Bevarad rost som är mattklarlackad.


Woot...!? :va:va

Allt det jobbet på en scoot som är ur registret och därför måste genomgå ursprungskontroll...?

Bygga är stort. Bygga rätt är större.
Störst av allt är dock att göra saker och ting i rätt jävla ordning!

Jag tycker också den var cool.
Men, 35-tusenkronors cool med minimal chans att kunna köras lagligt på gatan...?

Nope. Där slår det över för mig, och blir pinsamt istället. Vi har väldigt liberala regler för sådant här i Sverige, genom SFRO-möjligheten.
Men då krävs det att man kan läsa och har lite hum om lagar och regler i landet.
Jeesuz...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Men, 35-tusenkronors cool med minimal chans att kunna köras lagligt på gatan...?
Tyvärr håller jag med dig.
Jag gillar som sagt var konceptet, även om man bör syna vissa saker "i sömmarna".
En hyfsad Cygnus får du för 10kkr idag, en körbar Lambretta kan du hitta för 20kkr.
Sedan tillkommer arbetet, det får du troligvis, rent generellt, noll kronor för, men det är ju en post på nöjeskontot.
Men sedan kommer saken som inte är någon liten detalj, utan den fundamentala verkligheten till objektets existens, och den har du beskrivit redan.

Jag har väldigt svårt för alla projekt som är nästan klara, med lite småfix, som faller på målsnöret - varför???
Men den här har ju redan fallit i startfållan, så det blir ännu märkligare? :va

Men det sagt så......registrerad, besiktigad och körklar för gatan - då hade jag inlett en diskussion.
Troligvis inte 35kkr, men efter en förhoppningsvis trevlig pratstund, och lite sund dialog, då hade jag mycket väl kunnat veva igång Caddyn.

Jag fick i alla fall en vinterfundering i huvudet....att läsa SFRO:s bygghandbok framför brasan.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den här är väl värt en resa om man ens funderar på konceptet:

View attachment 500820
Verkligen billigt! Kan det vara det billigaste ( i bränsle) sättet att åka 50 mil på 5 timmar av alla fordon? Man blir nästan sugen på att extraknäcka som elit foodora ”lev inom 5 min”
 

Hamamatsu

Sporthojsnörd
Gick med
23 Sep 2024
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB500X '23
Brukar hyra nån gång varje år utomlands, nu i sommar var det en sådan här Aprilia Sportcity One 125cc i Grekland. Rätt trevligt ändå att puttra runt mellan olika stränder och äta glass i bara shorts, hawaiiskjorta och tofflor :)

54008050141_3d7f030d52_c.jpg
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kanske lite av det bästa från två världar?
Gillar konceptet!

View attachment 500771
Höst rea!

Lambretta.png
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top