SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det jag länkade till var sakligt, ja. Du tror inte på hur snabbt värderingar kan skifta med generationer? Titta hur snabbt det gick med kvinnors förvärvsarbetande i Sverige. Det gick på en generation, från att ha varit suspekt till att bli norm.
Du jämför med en, även på den tiden, i sammanhanget tolerant kultur. Det är relativt mycket (om än någonsin) länge sedan det var dödstraff för en kvinna att vara otrogen i Sverige. Bland annat. Det är tämligen svårt att dra erfarenheter från en kultur och klä på en annan..
En intervju av 300 aktivister...
Den sakliga framställan på motargument går i mångt om mycket stick i stäv med de efterforskningar som var gjorda i sex europeiska länder, som jag länka till tidigare. Det vifta du kvickt bort med att "..Enkäter och statistik är knepigt och som man frågar får man svar.."

Detsamma!

Du svänger yvigt.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Sekter bör behandlas lika oavsett religion. Detsamma gäller ju kvinnoförtryck. Väldigt vad du är på barrikaderna för kvinnors rätt helt plötsligt... :tummenupp

Helt plötsligt? Källa på det?

Hemskt vad du är pro-islamist helt plötsligt. Ungefär lika hög sanningshalt. Bete dig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är bara kläder!

Nej, det är det faktiskt inte, oavsett vad man tycker om deras vara eller icke vara. Muslimerna tycker inte heller att det bara är kläder, i synnerhet inte de som kämpar mot tvång att bära slöja...

Problemet med kvinnor som tvingas bära cowboy-hatt torde vara något mindre.

I bästa fall är det en religiös uniform för att manifestera motstånd mot integration, i sämsta fall är det påtvingad terror av släktingar som slänger en från balkongen om man tar av sig den.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Du jämför med en, även på den tiden, i sammanhanget tolerant kultur. Det är relativt mycket (om än någonsin) länge sedan det var dödstraff för en kvinna att vara otrogen i Sverige. Bland annat. Det är tämligen svårt att dra erfarenheter från en kultur och klä på en annan..
En intervju av 300 aktivister...
Den sakliga framställan på motargument går i mångt om mycket stick i stäv med de efterforskningar som var gjorda i sex europeiska länder, som jag länka till tidigare. Det vifta du kvickt bort med att "..Enkäter och statistik är knepigt och som man frågar får man svar.."
Detsamma!

Du svänger yvigt.

Hor var belagt med dödsstraff i Sverige under stormaktstiden. Dödstraff mot hor, eller otrohet, avskaffades 1779. (Källa Wiki)

Vill påstå at det fortfarande är skamligt i Sverige även om jag av princip är mot dödsstraff. Men man bör veta var man kommer ifrån.

Man hade intervjuat skolbarn om deras syn på könsroller väl? Jag vet inte var du läser på den webbsidan.

Ja, det kan gå stick i stäv mot vad du länkar ibland. Sanningen är inte lätt att fånga. Men jag kan tycka att en svensk undersökning är mer relevant. Det står ju även att resultaten i Europa varierar mycket och att skillnaderna mellan länderna är stor.

Tycker inte svensk kultur idag, om man läser dig, präglas av tolerans... toleransen står ju jag för... :yoparty

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Alla måste skriva tirader? Jag skulle inte heller klara vara saklig då.

Nå, du har förståss rätt. Ordet "koran" har ursprungligen betydelsen uppläsning verkar det som. Ordet bibel kommer från grekiskans biblos vilket betyder papyrusbast i sin grundform. Sedan har ordet kommit att betyda "skrift".

Sedan kan väl jag tycka att "koranen är muslimernas bibel". Men det är kanske alltför uppsluppet och rentav slarvigt? :va

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Nej, det är det faktiskt inte, oavsett vad man tycker om deras vara eller icke vara. Muslimerna tycker inte heller att det bara är kläder, i synnerhet inte de som kämpar mot tvång att bära slöja...

Problemet med kvinnor som tvingas bära cowboy-hatt torde vara något mindre.

I bästa fall är det en religiös uniform för att manifestera motstånd mot integration, i sämsta fall är det påtvingad terror av släktingar som slänger en från balkongen om man tar av sig den.

Visst, kan hålla med. Men man skall få ha de kläder man vill.

Tror inte de kvinnor som bär slöja frivilligt per automatik manifesterar motstånd mot integration... en del gör det för att de vill, av religiösa skäl... andra för att protestera mot islamofobi. De vill hävda sin rätt helt enkelt.

När kvinnor mot sin vilja kläs i huckle är det illa. Men om man ser sig om i Malmö.. niqab eller burka ser man aldrig. de kvinnorna som förtrycks så hårt går nog sällan ut alls. Men huckle (fotsid särk och heltäckande sjal, inget för ansiktet) ser man en del, men nästan bara på äldre kvinnor. De flesta invandrarkvinnor och även muslimer klär sig västerländskt.

Nu rörde jag mig runt möllan som sagt men tog ganska ofta ettan söderut. Här var det mer folk från miljonprogrammet dvs fler nyanlända eller som inte var integrerade. Här kunde kvinnor undvika ens blick helt, även om man erbjöd dom sin sittplats. Men det är ändå en minoritet vi snackar om.

Dessutom tycker jag du skall veta följande: en muslimsk vän och arbetskamrat som växte upp i Jordanien som statslös palestinier visade mig foton från hembyn från sin barndom. Inga kvinnor bar religiös klädsel då! Inga! Idag säger han att det är den vanliga klädseln. Man kan vara lite försiktig med vad men menar är kulturella uttryck. Det är en väldigt dynamisk grej.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
You had me with: "väldigt vad du var på barrikaderna...."

Dina uttryck talar sitt språk, men mår du bra av att ljuga för dig själv så för all del.

Oj, vad du var lätt att provocera. Ditt lipande klär dig inte. :rolleyes:

Nej, men är det inte märkligt detta fantastiska engagemang från medelålders män med sympatier åt SD-hållet just vad gäller muslimska kvinnor. Ledsen men... fel att misstro dig personligen, det kan jag be om ursäkt för, men som fenomen är det märkligt. Verkar på mig som att man vill "nita" muslimerna mer än som ett äkta engagemang för kvinnor. Just sayin' ...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Nej, men är det inte märkligt detta fantastiska engagemang från medelålders män med sympatier åt SD-hållet just vad gäller muslimska kvinnor. Ledsen men... fel att misstro dig personligen, det kan jag be om ursäkt för, men som fenomen är det märkligt. Verkar på mig som att man vill "nita" muslimerna mer än som ett äkta engagemang för kvinnor. Just sayin' ...

Du skriver om att inte klumpa ihop muslimer i grupp. Lättvindigt drar du dina förutfattade meningar, samt klumpar ihop gruppen vita män. Vindflöjel.

Fortsätt gräva den gropen. Skit under naglarna klär dig.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det jag länkade till var sakligt, ja. Du tror inte på hur snabbt värderingar kan skifta med generationer? Titta hur snabbt det gick med kvinnors förvärvsarbetande i Sverige. Det gick på en generation, från att ha varit suspekt till att bli norm.

Uppenbar lögn.
Uppdatera dina historiekunskaper.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Trist med folk som inte kan ta en ursäkt....

Vilken? Det du försökte kamouflera med förutfattade meningar? Missade det...
Fast det är väl sannolikt så att det inte finns fördomar kring vita män.
De är patriarkala smygnassar med homofobi hela högen. Allt de vill är att utnyttja utsatta för sin egen vinnings skull.

Syntax.

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Uppenbar lögn.
Uppdatera dina historiekunskaper.

Berätta gärna mer. Lögn är ett starkt ord för övrigt.

Mycket stor skillnad på 40-talisterna och deras föräldrageneration. Stor skillnad på 50-tal och 70-tal.

Fyll gärna i mina luckor där.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemmafru

Under 1930-och 40-talen hade nio av tio svenska barn en hemarbetande mor under sin uppväxt; under 1980-talet hade mindre än vart tionde barn en mor som var hemmafru tills de fyllde 16 år.

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Vilken? Det du försökte kamouflera med förutfattade meningar? Missade det...
Fast det är väl sannolikt så att det inte finns fördomar kring vita män.
De är patriarkala smygnassar med homofobi hela högen.

Ööööh... jag är en vit medelålders man... :näsblod

Men jag har levt ett halvt liv och faktiskt aldrig upplevt detta engagemang för kvinnors rättigheter från just denna samhällsgrupp. Helt ärligt.

En annan konstig grej... jag blev ifrågasatt för att vara äkta när jag upplyste om att jag flyttat från Malmö. Spelade inga roll vilka motiv jag gav, skribenten visste precis varför jag hade flyttat. Jag blev anklagad för falskhet.

Så blev jag provocerad och fick en massa skit för att jag blev provocerad...

Reglerna tycks mig väldigt olika för olika skribenter. Ni är (förutom Markus, grattis!) väldigt aggressiva retoriskt.

Tugga och svälj. ha det så kul. nu går jag och nannar...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ööööh...
Men jag har levt ett halvt liv och faktiskt aldrig upplevt detta engagemang för kvinnors rättigheter från just denna samhällsgrupp. Helt ärligt.

Jag blev anklagad för falskhet.

Så...

1. Jag har lååångt kvar till medelåldern. Härav kanske dina erfarenheter inte är applicerbara avseende kvinnofrågan?
2. Låt inte din nätdespyt med en välla över på någon annan. Jag drar mig till minnes att jag inte kommenterat Möllan.
3. Du talar om olika regler, hur ställer du dig till de olika regler du själv väljer och delar beroende på ex.vad en undersökning/forskning visar?
4. Jag upplever ingen skillnad i aggressivitet emellan dig och ex. Bozusuku. Jag ursäktar mig med min ringa ålder.

Sov gott.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Du har säkerligen rätt i att alla som egentligen mest är rasister skyller på kvinnokamp, men det betyder inte att alla som åberopar kvinnokamp som argument mot fortsatt islamisering bara är rasister. Alla manliga dagisanställda är kanske inte pedofiler heller?

Det som är särskilt störande är när kvinnokampsföreträdare, attackfeminister, okritiskt accepterar islamiseringen, jag kan knappt tänka mig något mer PK-osande faktiskt.

Själv tycker jag det är bra att kvinnor är i princip jämställda, jag tycker det är lite bättre än vad Abdirizak Waberi tycker. :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det kan jag hålla med om att jag är, kanske mest varit, men alla har rätt att bli äldre. :mattias

Att du kletats ner tidvis är för att jag har väldigt svårt för människor som ger sig på handikappade (vilket vissa kanske minns att du gjorde), det i kombination med att du påstår dig vara medlem i ett parti som motarbetat människovärde är svårsmält för mig. Att du dessutom poserat på en hoj iklädd Gore-tex ställ med en rejäl stubbfrilla har sannerligen inte gjort det lättare för mig att applicera vanligt hyfs. :mad:

Men visst, point taken. ;)
Vafan...
Här filar man till ett småkränkande inlägg till dej, och du brukar ju vara bra på att hugga när jag skriver så man förväntar sej svar i form av en lång häcklande harrang som osar av bitter vrede.

Istället får man halvsnällt småmesigt blockflöjtande...

Man blir förbannad! Normupplösning! :mad:

Jag börjar snart fan tro på ryktena att du blivit vegankommu.

Och appropå handikappade; hade inte ditt minne varit så selektivt skulle du vid det här laget veta att jag ger mej på ALLA oavsett ras, kultur, kön, läggning, identitet eller mental förmåga! Solidaritet vettu, viktigt att du lär det det nu när du är vänster.
Och appropå vänsterpartiet; Jag gillar inte det partiet. För många tomtar och för få vettiga. Men jag tycker ännu sämre om de andra riksdagspartierna. Överlag tycker jag illa om den förda politiken i Sverige. Eftersom jag tror mej kunna sköta saker bättre blir det naturligt att söka sej till politiken och lika naturligt att söka sej till det parti man tycker minst illa om eftersom det där möjligen krävs minst förändring.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten