SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är helt avhängt på hur övriga partier agerar. Det räcker nog inte med några utspel, det lär nu krävas signifikant handling för att bromsa SDs utveckling

Jag är fullständigt övertygad om att slaget är förlorat för de andra partierna. De behöver byta ut hela ledningen för att någonsin kunna återupprätta förtroende. Skulle Annie Lööf plötsligt kunna säga att "svenska folket hade rätt och jag hade fel, jag har ändrat mig" eller vad menar du? Skulle Batra kunna säg till sina f.d. väljare att "vi kommer motarbeta islamiseringen från och med nu, jag lovar!"?

Det enda sjuklövern behöver göra är att fortsätta med samma ansvarslösa politik, SD kommer under tiden öka tills de har egen majoritet förmodligen. :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det som gör SD så stora är ju inte att vi tar emot invandrare, utan hur vi gör det. Idag har vi någon form av kapplöpning mellan partierna om vem som kan lova att ta emot flest invandrare. Men ingen funderar på hur vi ska göra när de väl är här. Klart folk är emot invandring när integrationen är en helt oexisterande fråga!

Tror samtliga partier skulle vinna på att lägga mer krut på att integrera invandrarna i det svenska samhället än att tävla om att pressa in flest på en gång utan att ha en plan för hur de ska tas emot.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det som gör SD så stora är ju inte att vi tar emot invandrare, utan hur vi gör det. Idag har vi någon form av kapplöpning mellan partierna om vem som kan lova att ta emot flest invandrare. Men ingen funderar på hur vi ska göra när de väl är här. Klart folk är emot invandring när integrationen är en helt oexisterande fråga!

Tror samtliga partier skulle vinna på att lägga mer krut på att integrera invandrarna i det svenska samhället än att tävla om att pressa in flest på en gång utan att ha en plan för hur de ska tas emot.

Visst har du rätt, men givet invandringens karaktär så kan vi inte göra mycket mer än att sätta dem i tjotahejti och ge dem bidrag. Det är inte direkt gymnasieingenjörer från Balkan som kommer.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tror mycket av SDs framgångar handlar om deras rakhet och tydlighet. Alla saker de säger är raka tydliga åsikter. Pratar vi stora partier, löfven i synnerlighet. Så kan han prata i timmar utan att man har en aning om vad han tycker och vill.. Tror väldigt få av SDs väljare har främlingsfientliga åsikter. Många är nog inte helt emot invandring heller de vill bara ha struktur, tanke och en plan för hur vi ska ta emot dem innan vi öppnar dörrarna.

Själv skulle jag aldrig rösta på SD men tycker att övriga partier borde ta sig i kragen och börja prata invandring och integration istället för att tävla om att vijla ta emot flest.. Tror inte det ligger i någons glädje att bara stuva in folk i landet utan att ta emot dem på ett bra sätt..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tror mycket av SDs framgångar handlar om deras rakhet och tydlighet. Alla saker de säger är raka tydliga åsikter. Pratar vi stora partier, löfven i synnerlighet. Så kan han prata i timmar utan att man har en aning om vad han tycker och vill.. Tror väldigt få av SDs väljare har främlingsfientliga åsikter. Många är nog inte helt emot invandring heller de vill bara ha struktur, tanke och en plan för hur vi ska ta emot dem innan vi öppnar dörrarna.

Själv skulle jag aldrig rösta på SD men tycker att övriga partier borde ta sig i kragen och börja prata invandring och integration istället för att tävla om att vijla ta emot flest.. Tror inte det ligger i någons glädje att bara stuva in folk i landet utan att ta emot dem på ett bra sätt..
Frågan är om de är tillräckligt tydliga, eftersom du verkar ha sett på dem med öppna ögon, men ändå utgår ifrån vänsterpropagandan om att de är främlingsfientliga och vill stoppa invandringen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Frågan är om de är tillräckligt tydliga, eftersom du verkar ha sett på dem med öppna ögon, men ändå utgår ifrån vänsterpropagandan om att de är främlingsfientliga och vill stoppa invandringen.

Var skrev han det :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Har jag väl inte påstått? Har dock konstaterat att de har kvar stämpeln som en ett rasistiskt parti och det kommer nog ta många år att tvätta bort det. Sen kostaterades det ju att 65% av svenskar är missnöjda med hur invandrarfrågan sköts idag och efterssom det hittills bara varit SD som vågat prata om det och att de dessutom varit det ända partiet som varit öppna ärliga och tydliga så tror jag de får många röster av människor som inte är rasister eller liknande.

Personligen tycker jag att det är för mycket idioter i det partiet oavsett vad de har för åsikter så är det väldigt få som verkar vara vettiga nog att regera ett land. Det är dock inte något de är ensamna om Vänstern har minst lika många idioter för att inte tala om F! och MP men så blir det ju när man granskar extremist partier..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan ju ärligt inte säga att jag finner mer förtroende för någon i regeringspartierna. Skulle väl vara Pegül då för hon verkar inte bara rabbla ett inarbetat mantra.

Enligt senaste sentio-mätningen fortsätter utvecklingen enligt tidigare för SD. Nu väldigt nära 2e största parti. Sannolikt beror det fortfarande på att politikerna inte vill se det folket ser.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Enligt senaste sentio-mätningen fortsätter utvecklingen enligt tidigare för SD. Nu väldigt nära 2e största parti. Sannolikt beror det fortfarande på att politikerna inte vill se det folket ser.

Det är bara att låta massinvandringen, kravlösheten och normupplösningen sköta opinionsarbetet. Det är obegripligt varför SD slösar pengar på annonsering och profilering, förmodligen till 95% bortkastade pengar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förresten, vem orkar lyssna på moderaterna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11555717.ab

Sju år senare har situationen förvärrats på alla håll och kanter, att de inte skäms att skicka fram en gammal moderat som Hökmark att leka trovärdig. Även om de fick med sig hela moderaterna kommer de andra allianspartierna förstöra alltihop.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Avpixlat är alltid tragisk läsning.. Riktig propaganda tidning med brunskjorta!

Det håller jag inte alls med om, det finns klart läsvärda saker där, och klart inte läsvärda också. Däremot har media effektivt målat ut sidan som någon typ av brunskjorta-sida, och då de alltid har en ytterst israelvänlig hållning kan jag inte låta bli att fundera på var din uppfattning kommer från. Om du kan nazistosande artiklar där så vore det ytterst intressant om du länkade, tack på förhand!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO