SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Varför ombads han göra det? Sista ordet jag set i den frågan var att hon sade att hon "hatar män i grupp", var det näthatet du syftade på?

Hon hatar män som hatar i grupp. Men kanske ligger lite väl nära deras egen ideologi? ;)

Han vart ombedd att ta ställning till något som just då var aktuellt. Han hade sin chans att visa sig bry sig om annat än invandringen.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hon hatar män som hatar i grupp. Men kanske ligger lite väl nära deras egen ideologi? ;)

Han vart ombedd att ta ställning till något som just då var aktuellt. Han hade sin chans att visa sig bry sig om annat än invandringen.

Så han hoppade inte i samma tunna som de stora tänkarna Gudrun Schyman och Camilla Läckberg? Klart anmärkningsvärt!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Så han hoppade inte i samma tunna som de stora tänkarna Gudrun Schyman och Camilla Läckberg? Klart anmärkningsvärt!

Mer anmärkningsvärt att man inte vill ta avstånd till att idioter sitter och säger att en 17 tjej förtjänar att våldtas och mördas.. Känns inte som någon partiledare jag vill kännas vid.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
@Putte och Markus.

Nu tycker jag inte att partiledare (oavsett parti) skall behöva ta ställning, på stående fot, till saker de kanske inte vet allting om.

Om det nu är som Putte beskriver så är det självklart rätt att ta avstånd från sådant även om "favoriter" som Gudrun och Läckberg redan gjort det.

Jag har en dotter på var sida om 17 och hoppas verkligen att de aldrig får sådant hat.
Jag kan heller inte se att något den flickan skrivit/gjort(?) skall förtjäna nåt sånt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer anmärkningsvärt att man inte vill ta avstånd till att idioter sitter och säger att en 17 tjej förtjänar att våldtas och mördas.. Känns inte som någon partiledare jag vill kännas vid.

Jag kan omöjligen tro att du återger hela händelseförloppet på ett nyanserat sätt, jag skulle (efter att ha lyssnat på hundratals JÅ framträdanden) gissa att han svarade att han inte var särskilt insatt i händelsen och inte ville kommentera den. Att han inte skulle ta avstånd från hot mot henne klassificerar jag som nonsens tillsammans med brunskjorte-fiaskot.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Talet han höll i Almedalen måste varit ett av dem sämre han hållit. Väldigt synd att han även sen under intervjun inte har en skönare stil. Han vägrade t ex #backaZara. Hur svårt kan det vara att ställa sig bakom näthatet? Eller de kanske inte vågar tappa poppularitet hos sina tidningar?

Nu har jag aldrig hört talas om #backaZara men jag antar att det har nåt med den uppmärksamhetsberoende radikalfeministen och fjortisen Zara Larsson att göra. Jag tycker att det är bra att han inte blandar sig i hennes pr-kampanjer.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kan omöjligen tro att du återger hela händelseförloppet på ett nyanserat sätt, jag skulle (efter att ha lyssnat på hundratals JÅ framträdanden) gissa att han svarade att han inte var särskilt insatt i händelsen och inte ville kommentera den. Att han inte skulle ta avstånd från hot mot henne klassificerar jag som nonsens tillsammans med brunskjorte-fiaskot.

Han sa att han inte va insatt somhan brukar göra om allt som inte har med invandring och muslimer att göra. Han sa dock att han visste vad det va och han vart frågad om han tog avstånd mot det hat som va mot henne och han ville inte det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han sa att han inte va insatt somhan brukar göra om allt som inte har med invandring och muslimer att göra. Han sa dock att han visste vad det va och han vart frågad om han tog avstånd mot det hat som va mot henne och han ville inte det.

Det var ju som vanligt proffsigt då, att inte ge sig in i en fjantig twitterdiskussion om en totalt ointressant musikfestival med mestadels totalt okända värdelösa artister på. Det anstår knappast en statsman, tror inte Barack Obama recenserar Rihanna's nya video heller.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det var ju som vanligt proffsigt då, att inte ge sig in i en fjantig twitterdiskussion om en totalt ointressant musikfestival med mestadels totalt okända värdelösa artister på. Det anstår knappast en statsman, tror inte Barack Obama recenserar Rihanna's nya video heller.

Tror Obama skulle stödja en kampanj om närhat mot en 17årig flicka. Men kanske ligger i SDs linje att hata på nätet? Deras ledarmöter brukar ju vara rätt bra på det iofs.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tror Obama skulle stödja en kampanj om närhat mot en 17årig flicka. Men kanske ligger i SDs linje att hata på nätet? Deras ledarmöter brukar ju vara rätt bra på det iofs.

Kan någon förklara vad detta näthatet är och hur det uppkommer, eller skall man per automatik ställa sig i ledet?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan någon förklara vad detta näthatet är och hur det uppkommer, eller skall man per automatik ställa sig i ledet?

Handlar i grunden om att Zara Larsson ifrågasatte varför ingen kvinnlig artist fick vara med på Bråvallafestivalens reklam. ( ja hon är feminist och man får tycka vad man vill om feminister, fan vet att jag gör det! ) Efter det kom en svärm av näthat av män som tyckte hon borde våldtas och mördas. Hon är trots allt 17år. Tycker inte någon förtjänar att utsättas för det. Men allra minst en 17 årig tjej. Efter det så började ett gäng artister och andra kända svenskar med en kampanj mot detta näthat som de kallade just #backazara. Jimmy åkesson förklarade att han kände till det och programledaren förklarade vad det handlade om men han ville ändå inte stötta denna kamp mot näthat. Sorgligt tycker jag. Men framförallt förlorar de själva på det skulle jag gissa. Aldrig skadat med lite medmänsklighet. Men för SD är visst näthatet viktigare att bevara.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så jävla skönt å vara på balkan för tillfället å slippa allt detta jävla tjöt om hen, han, hon, feminist bla bla, sånt jävla skit ägnar dom sig inte åt här nere, han är han hon är hon! Snygga och lättklädda brudar på reklamaffischerna, ingen bryr sig, så jäääävla skönt, men å andra sidan älskar de ubersnygga brudarna att visa upp sig här ner med skillnaden att dom inte blir våldtagna till höger och vänster, blir inte kallade för horor mm mm trot eller ej så respekteras kvinnor här! Se men inte röra ungefär oavsett hur lättklädda tjejerna är och det RESPEKTERAS! Under mina 40 regelbundna år jag åkt ner har jag ALDRIG, nej ALDRIG läst om en våldtäkt i dagstidningen! Knappt ett mord heller för den delen heller. Jävligt skumt att sverige som ett välutvecklat land till skillnad från serbien/ungern som jag mestadels vistas i seglat upp som en kandidat när det kommer till högst antal begågna våldtäkter per capita, det kan man fundera på:död

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är Zaras tolkning av "näthatet".
Denna gången har, för omväxlings skull, redovisats exempel på de fruktansvärda påhoppen.
Avgör själv om du tycker att hennes tolkning är rimlig:
”Har hon inte gråtit färdigt ännu? Snart går hon la ut med att hon är lebb också. Mediahora”.

”Det var på skoj din tråkiga moralpolis. Jag ska inte ens dit. Tänkte bara skämta på hennes bekostnad lite, eftersom hon tyvärr, växt upp och blivit en riktig ’fitta’…”.

”När ska ni förstå att eran älskade lilla dret onge inte förtjänar nått annat än hat? De enda Zara har är att hon ser bra ut, men de förstörs snabbt av hennes äckliga tankesätt å personlighet”.

”Ska kasta avföring på dig”.

”Fan Zara du behöver en vägbeskrivning tillbaka till köket…”.

”Klockrent… Hon är bara en insnöad feminist som hatar män i alla dess former”.

”Måste va jobbigt att vara så illa omtyckt av så många för så lite du har gjort. Då kan det lilla du gjort inte vara bra eller”.

Detta förutom "kändishatet" från de framstående kulturarbetarna Günther och programledaren på Bandit.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Handlar i grunden om att Zara Larsson ifrågasatte varför ingen kvinnlig artist fick vara med på Bråvallafestivalens reklam. ( ja hon är feminist och man får tycka vad man vill om feminister, fan vet att jag gör det! ) Efter det kom en svärm av näthat av män som tyckte hon borde våldtas och mördas. Hon är trots allt 17år. Tycker inte någon förtjänar att utsättas för det. Men allra minst en 17 årig tjej. Efter det så började ett gäng artister och andra kända svenskar med en kampanj mot detta näthat som de kallade just #backazara. Jimmy åkesson förklarade att han kände till det och programledaren förklarade vad det handlade om men han ville ändå inte stötta denna kamp mot näthat. Sorgligt tycker jag. Men framförallt förlorar de själva på det skulle jag gissa. Aldrig skadat med lite medmänsklighet. Men för SD är visst näthatet viktigare att bevara.

Ok, nu har jag en bakrund, var kan jag ta del av hoten hon mottagit?

Behöver nog lite kött på benen innan jag vågar mig på att tyvka något.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Har letat runt, och inga av kommentarerna har innefattat hot om mord eller våldtäkt, var sjutton hittar jag dom?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu tycker jag du är lite fyrkantig.

Vilket parti är du förresten beredd att rycka ut och försvara, har du sympatier du är beredd att försvara? Kommer du också tycka det är rimligt att du då behöver försvara varenda ledamots beteenden sedan urminnes tider?

Och back off nazi-snack, pudel är inte ett svaghetstecken. ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har letat runt, och inga av kommentarerna har innefattat hot om mord eller våldtäkt, var sjutton hittar jag dom?

Det där är en klassisk twitterstorm, sanna mina ord. Lite som hijab-fiaskot och annat hittepå från kultureliten.

Har jag fel tänker jag i sanna SH-anda pudla.

;) ;) ;) ;)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där är en klassisk twitterstorm, sanna mina ord. Lite som hijab-fiaskot och annat hittepå från kultureliten.

Har jag fel tänker jag i sanna SH-anda pudla.

;) ;) ;) ;)

Lite märkligt är det att en person kan påstå sig bli hotad, och sen utgår folk per automatik ifrån att det är sant.

Lite som att vissa inte är benägna att ljuga för att stödja sin agenda.:va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...