SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här med näthat kunde nästan bli en egen tråd...

Hur många tycker att det är OK att säga sådana saker, som Skrotnisse skriver i #2933, direkt i ansiktet på en 17 årig flicka? :dummer
Men på nätet verkar det vara helt OK.
Bara man inte skriver "våldta" eller "döda" så går det bra.
Fitta, mediahora är då helt OK eller?
Tänk om en grupp människor stod i en ring runt min dotter och skrek sådant skit?
Jag skulle bli oxtokig, och jag är ändå rätt lugn. :smasha

Edit. Flåt för OT.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu tycker jag du är lite fyrkantig.

Vilket parti är du förresten beredd att rycka ut och försvara, har du sympatier du är beredd att försvara? Kommer du också tycka det är rimligt att du då behöver försvara varenda ledamots beteenden sedan urminnes tider?

Och back off nazi-snack, pudel är inte ett svaghetstecken. ;)

Just nu tycker jag alla partier suger rätt hårt. Följer Almedals veckan noga och de som imponerat hittills är väl centern och kristdemokraterna. Jag pallar inte med tal som sossarna och MP där de bara svamlar utan att säga något konkret. SD tycker jag borde anstränga sig för att vara lite mer normala. De behöver inte använda 20 superlativ för att beskriva att terrorister är onda t ex. Tycker han har varit betydligt mer tilltalande tidigare än han va i år.

Ang Zara larsson så såg jag något förut men kan för allt i världen inte hitta det nu. Får väl kalla det en halv pudel ;)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Hur många tycker att det är OK att säga sådana saker, som Skrotnisse skriver i #2933, direkt i ansiktet på en 17 årig flicka? :dummer
Tänk om en grupp människor stod i en ring runt min dotter och skrek sådant skit?

Edit. Flåt för OT.

Sprider man hat som hon gör så får man räkna med att få hat tillbaka. Hon och näthatarna förtjänar varandra. Dessutom tror jag att hon faktiskt fiskar näthat eftersom hon vet att det gynnar hennes karriär. Sen är det ganska stor skillnad på att skriva nåt på nätet där hon är den som har betydligt mer makt och inflytande än några anonyma näthatare jämfört med att som grupp omringa en fysiskt underlägsen person och skrika åt dom.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Edit. Flåt för OT.

Om din dotter får höra sådant efter att ha skrikit samma saker som Zara skrivit tidigare, för att sedan påstå att opponenten hotat att döda och våldta henne, skulle du bli oxtokig eller lämna in henne på ungdomspsyk?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Säg någonting hon skrivit som gör att hon förtjänar detta hat från er SD väljare?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Säg någonting hon skrivit som gör att hon förtjänar detta hat från er SD väljare?

Om man dag ut och dag in sprider hat och missaktning mot en grupp så får man räkna med att man blir hatad tillbaka. Här är några saker hon har skrivit:

Jag hatar män i grupp

Manshat skadar ingen. Det skadar ingen i verkliga livet! Självklart så finns det könsnormer som motverkar jämställdheten, men just manshat gör ingen illa. Det värsta som händer är kanske att en man blir kränkt och ledsen när jag skriver på Twitter att jag inte tycker om män i grupp.

Det strukturella förtrycket är impregnerat i samhället och utövas av män. Och det är faktiskt okej att mer eller mindre hata sina förtryckare. Manshat är inte lösningen på något, men det är en naturlig reaktion. Det är inte kvinnohat.

Säg att Jimmie Åkesson skulle gå ut med att han hatar kvinnor i grupp. Tror du att han hade fått ta emot nåt hat då? Tror du att Zara Larsson och Gudrun Schyman hade ställt upp på nån #backaJimmie-kampanj isåfall? Hade du gjort det?

Smagatusk

Guest
Menade att SD väljarna här inne säger att hon förtjänar hat, och undrade vad hon gjort för att ni tycker så..

Jag vill veta varför du inte kan #backaSDväljarna? Vi är åsiktsförföljda, trakasserade, näthatade, blir av med våra jobb, utkastade från facken mm. Och varför? På grund av vår tro. Vår tro att SD är det bästa för Sverige och medborgarna. Kanske vi har fel, men det är fortfarande på grund av vi vill Sverige väl som vi blir allt det där som jag listade innan. Vi röstar ju bara i all välmening.

Såå..? Backar du mig? :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Menade att SD väljarna här inne säger att hon förtjänar hat, och undrade vad hon gjort för att ni tycker så..

Hmm, du verkar ha lätt att missförstå och tenderar att tolka lite hur som.

Betyder det att jag nu är sd-väljare och stöder näthat, eller vem vänder du dig till?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dethär tog en prekär vändning.

#backaSDväljarna var en för mig en klart intressant och legitim jämförelse nu när man bemödat sig att titta lite närmre på vad Zara L sänder ut för budskap och syn åt sina följare.
Även i hennes fall.. Den som går utan skuld..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man måste skilja på sak och person.
Det är rätt att kämpa för det man tror på. Tex feminism lr SD-politik.
Det är inte OK att hoppa på en person för att den tycker/är något. Tex är feminist eller SD'are.
Jag skrev förut att jag är berädd att gå i krig för att ni som röstar på SD ska få fortsätta göra det.
Jag kommer fortsätta lyssna på men opponera mig mot det jag tycker är fel. Men skulle aldrig komma på tanken att kalla Markus eller någon annan här en massa namn för det.

Det andra är att visa saker är OK i vissa situationer och andra inte.
Ingen(få?) skulle få för sig att hata på det sättet ansikte mot ansikte. Han/hon skulle antagligen tas för sinnessjuk isf.

Men på nätet verkar det vara OK, det tom försvaras. Otroligt konstigt tycker jag. :va

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man måste skilja på sak och person.
Det är rätt att kämpa för det man tror på. Tex feminism lr SD-politik.
Det är inte OK att hoppa på en person för att den tycker/är något. Tex är feminist eller SD'are.
Jag skrev förut att jag är berädd att gå i krig för att ni som röstar på SD ska få fortsätta göra det.
Jag kommer fortsätta lyssna på men opponera mig mot det jag tycker är fel. Men skulle aldrig komma på tanken att kalla Markus eller någon annan här en massa namn för det.

Det andra är att visa saker är OK i vissa situationer och andra inte.
Ingen(få?) skulle få för sig att hata på det sättet ansikte mot ansikte. Han/hon skulle antagligen tas för sinnessjuk isf.

Men på nätet verkar det vara OK, det tom försvaras. Otroligt konstigt tycker jag. :va

Menar du hennes uttalade hat mot män i grupp (vad fan det nu betyder)?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
90-95% av nyhetssändningarna i ungern handlar om massinvationen till ungern, det är fullständig kaos i Debrecen samt i många andra städer, upplopp, ett senast igår och regeringen har beodrat ansvariga att sätta upp övervakningskameror runt staden samt runt deras migrationsverk! T o m lokalbefolkningen är ute och tittar på spektaktlet, det är en helt ny situation för dem och för hela ungern. De kaosmakarna som syns i filmen skall skickas hem allihopa enligt ett uttalande från ansvarig minister idag. Ungerns ledare Viktor Orban höll en presskonferens i tv nu ikväll (här har vi en snubbe med ryggrad det kan jag lova er, böjer sig inte för nån, inte ens EU trots massiv kritik) där han sakligt förklarade för ungrarna vad som sker och vad som kommer att hända! Det som kommer att hända är att INGEN ska få för sig att ens fundera på att söka asyl i ungern UTAN giltiga identitetspapper pga att ungern till skillnad från sverige vill veta vem/vilka som kommer.

Ett annat problem han även tog upp sitt "tal" idag var att: släpper vi in en sen kommer hundratusentals och det klarar vi inte av att hantera! Vi vet inte vilka följdproblemen blir, vilka sjukdomar/smittor människor från afrika/mellanöstern bär på plus att vi pratar miljontals människor från nämnda områden som står redo att komma och det går inte att hantera, det skulle slita isär ungern och är på väg slita isär europa och jag vill inte vara medskyldig till att detta sker, det är bättre att hjälpa människor på plats, på så vis har vi möjlighet att hjälpa fler! Lite kortfattat, han pratade säkert i tio minuter nu ikväll.

http://youtu.be/3deZHC1wZug

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Lite märkligt är det att en person kan påstå sig bli hotad, och sen utgår folk per automatik ifrån att det är sant.

Lite som att vissa inte är benägna att ljuga för att stödja sin agenda.:va

Du tänker på han SDaren i rullstol som ljög om att han blivit överfallen av invandrare som snodde hans väska men som det sen visade sig vara han som var dyngrak och glömde den på krogen?

Eller den andra SDaren för några år sen som ljög om att invandrare hade överfallit honom hemma och karvat in ett hakkors på honom när det i själva verket var han själv som gjorde det för att driva upp hat mot invandrare?

Var det dessa du hade i åtanke?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du tänker på han SDaren i rullstol som ljög om att han blivit överfallen av invandrare som snodde hans väska men som det sen visade sig vara han som var dyngrak och glömde den på krogen?

Eller den andra SDaren för några år sen som ljög om att invandrare hade överfallit honom hemma och karvat in ett hakkors på honom när det i själva verket var han själv som gjorde det för att driva upp hat mot invandrare?

Var det dessa du hade i åtanke?

Förstår inte varför det just skulle gälla sd-are, principen täcker in alla människor.

Varför så snabb på att skilja människor åt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten