svenssonliv-bitterhet
svenssonliv-bitterhet
deras egna slutsatser av nyheterna givetvis vinklade.
Ja, och jag kommenterade att om man använder Aftonbladet som källa så är man minst lika färgad av deras agenda.
Sen håller jag inte med om att avpixlat och friatider nödvändigtvis är sämre källor. Nu är jag ingen frekvent besökare av de sajterna, men vad jag sett så samlar de mest ihop andra nyheter och skriver egna artiklar om.
Så själva nyheterna i sig är ju inget de hittar på, men deras egna slutsatser av nyheterna givetvis vinklade.
Vem menar du arbetar för att avveckla Sverige som nation?
Är det faktum att det går bistånd till Syrien ett uttryck för detta?
Jag begriper i ärlighetens namn inte ett jota av ditt inlägg, kan du försöka igen?
Och han åkte, som sig bör, i finkan. SD tog sina fårskallar och lyfte dem till det absoluta ledarskiktet i partiet. Hyffsat avgörande skillnad...
Jag har ingen uppfattning om huruvida det är fel i artikeln. Jag bryr mig inte heller om det eftersom jämförelsen till att börja med är löjlig.
Däremot är det ju alltid upp till var och en att välja hur man blir uppfattad av sin omgivning. Du kan vrida och vända på det hur mycket du vill, men har man fria tider, avpixlat etc som sina källor så blir man uppfattad på ett visst sätt, mot bakgrund av vad dessa sidor representerar.
...Men visa gärna till nånting konkret så jag förstår vad dom representerar. För mig ser det ut som en ganska normal nyhetssida.
Om du tycker att det ser ut som en normal nyhetssida så får det stå för dig. Jag har ingen avsikt, eller intresse, av att idka källkritik för dig.
Så ditt argument för att du skulle vara källkritisk är att du på en annan sida på nätet har läst delar av en tingsrättsdom. Delar av, inte hela! D.v.s. någon har valt ut vilka stycken av en dom du ska läsa för att vara objektiv!?Källkritik tycker jag att man ska ha oavsett vilken nyhetssida man läser på då de flesta reportrar/skribenter verkar ha svårt att vara helt objektiva i sin rapportering. I det här fallet har jag läst delar av tingsrättens dom som en alternativ källa.
Så ditt argument för att du skulle vara källkritisk är att du på en annan sida på nätet har läst delar av en tingsrättsdom. Delar av, inte hela! D.v.s. någon har valt ut vilka stycken av en dom du ska läsa för att vara objektiv!?
Å journalister har givetvis svårt med objektiviteten eftersom det kommer från en säker källa: Dig!
Den gamle nazzen Curt Linusson skall tydligen företräda SD på kommun-nivå. Sist han var i tidningen var väl när han firade Hitlers födelsedag iklädd uniform. Han skall enligt uppgift 'röra om i grytan'.
Eftersom varken C eller Kd skulle komma in i riksdagen skulle alliansen få endast 38 procent av riksdagsstolarna. En eventuell rödgrön koalition skulle få 49 procent och Sd 13 procent och skulle kunna bli
vågmästare.
Om mer än var tionde svensk på ärligt skulle rösta SD är det klart beklagligt. Att mätningarna nu pekar mot det kanske bara är positivt. Hoppas övriga partier känner pressen snart och vågar ta tag i frågan själv innan SD vunnit förtroende för sin sak.[/QUOTE skrev:I en nyligen gjord undersökning av Novus anser ca 57% av de tillfrågade att de tyckte att
SD hade bäst invandringspolitik!
Det är inte bara hög tid utan de måste nog ta tag i frågan rätt omgående!
I en nyligen gjord undersökning av Novus anser ca 57% av de tillfrågade att de tyckte att
SD hade bäst invandringspolitik!
Det är inte bara hög tid utan de måste nog ta tag i frågan rätt omgående!
Tänker inte dra detta i långbänk men ett litet förtydligande är tydligen på plats. Pratar vi källkritik är den viktiga frågan inte bara vad som står i domen utan VARFÖR du läser just DEN domen. Jag utgår ifrån att du inte har en stor passion för att läsa våldtäktsdomar, får i alla fall hoppas att det inte är så.Hela domen fanns uppladdad på megaupload, jag valde själv vilka sidor jag ville läsa. Visst finns det en möjlighet att någon suttit och förfalskat alla sidor, men chansen för det bedömmer jag som väldigt liten.
Tänker inte dra detta i långbänk men ett litet förtydligande är tydligen på plats. Pratar vi källkritik är den viktiga frågan inte bara vad som står i domen utan VARFÖR du läser just DEN domen. Jag utgår ifrån att du inte har en stor passion för att läsa våldtäktsdomar, får i alla fall hoppas att det inte är så.
Vilket gör att jag framhåller att ditt argument för att du skulle vara så väldigt källkritisk kvarstår. Ett, övertydligt exempel kan jag medge, är om du går in på konspirationssidor som hävdar att nine-eleven (ren tillfällighet!) skulle vara fejk så kommer du att hitta massor av länkar, kanske t.o.m. till forskning, som kan tolkas som om de har rätt. Du blir inte källkritisk för att du läser dessa länkar.
Vare sig du läser hela eller delar av det materialet...
Fattar man inte att det finns en agenda bakom Avpixlat utan anser att det "ser ur som en ganska normal nyhetssida" så kommer nog de flesta att anse att du har vissa problem med källkritik! Oavsett hur och vad du tycker om det.
För tydligehetens skull: Det betyder inte att allt på Avpixlat behöver vara osant!
Jag läste i tidningen i går eller förrgår att någon åklagare ville åtala SD killarna för hets mot folkgrupp. Jag trodde i min enfald att man inte kunde bli åtalad för det om man som privatperson säger svartskalle till en annan privatperson. Jag trodde det bara gällde om du offentligt spred rykten/hetsade mot en hel grupp.
Är det någon som vet vad som gäller i frågan?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |