SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Om "boken" är Langefors så är det en artikel, bör finnas på t.ex Scopus och andra akademiska databaser. Annars kan jag maila pdf:en till dig ;)

Jag läste en metodkurs för ett par år sen med en lärare som sa en skön grej som jag tagit lite fasta på.

"Om något känns och ser orimligt ut, anta att det är det tills du trippelkollat all data och alla villkor".

Även om jag har svårt för de som blir alltför Popperska, så ligger det nåt i det. Framförallt när det kommer i non-reviewed media.

Edit: Metodlärarens poäng var längre än så, insåg jag nu när jag såg att det jag skrev inte alls var så "skönt" som jag mindes det. Men skönt eller ej, det var huvudpoängen :D
Kan du lova att den är spännande att läsa??? Min egen erfarenhet är att den typen av böcker/artiklar har ett underhållningsvärde en liten bit under Guillou o. likn.

Visst är det irriterande när sådant som verkar kul och spännande inne i våra mörka skallar inte alltid blir så kul och spännande i verklighetens dagsljus?! Imponerande dock av din metodlärare att få ämnet till att låta skönt överhuvudtaget. :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan du lova att den är spännande att läsa??? Min egen erfarenhet är att den typen av böcker/artiklar har ett underhållningsvärde en liten bit under Guillou o. likn.

Visst är det irriterande när sådant som verkar kul och spännande inne i våra mörka skallar inte alltid blir så kul och spännande i verklighetens dagsljus?! Imponerande dock av din metodlärare att få ämnet till att låta skönt överhuvudtaget. :tummenupp

Jag kan lova att Langefors är "spännande" om man är akademinörd och professor, annars är den det tråkigaste du kommer vila dina ögon på :D

Och ämnet var inte kul, läraren däremot var skön.

Liksom en skåning vi har nu som faktiskt får ett så sexigt ämne som "redovisningsteori" att bli hyfsat intressant. DET är imponerande! Vet fortfarande inte riktigt vad kursen handlar om, men det låter intressant :D.

Nån de läss..

Min poäng gällande Fölster ligger hos Popper.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Å andra sidan var dresscoden inte lika strikt innan Jimmy tog över...

sd-1996.jpg

(Tina Hallgren Bengtsson, partiledamot i Höör 1996)

:fyllisar

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Nja..

Hanif Bali skrev:
Svensk migrationspolitik räddar liv och ger människor chansen till en ny framtid.
[...]
Alliansen har sedan 2006 gjort asylprocessen mer rättssäker och gjort det möjligt att söka sig till Sverige för att arbeta.
[...]
Vi värnar möjligheten att anhöriginvandra. Att familjer kan återförenas och att landsgränser inte utgör ett hinder för kärlek eller relationer är viktigt.
[...]
Sverige bör vara ett öppet land

Tror han hade blivit ganska kortvarig i det partiet med den inställningen :glömdet

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ser inga skäl varför SD företrädare skulle kunna ha patent på den typen av synpunkter som framkommer i texten?

Det är klart att de inte ska ha. Detta är ju det absolut bästa scenariot. Att SD:s framgångar gör dessa frågor mer rumsrena att ta upp för de andra partierna. Sen får väl M låtsas att det är deras egna idéer bara det händer saker. Sakta men säkert.

Jag tror inte många av de som röstar på SD egentligen vill ha ett land med SD i majoritet i Riksdagen. Jag personligen tycker SD fyller en otroligt viktig funktion i Sverige. Jag har inte mycket till övers för deras företrädare, men det har jag inte för många politiker överhuvudtaget iofs, men att de lyfter fram den i Sverige tabubelagda hyschhysch-rasist-invandrarfrågan är helt underbart. Sen ska de ha credd för att de vågar. Man kan ju bara ana hur många dödshot de får och hur många "vänner" och annat som har förskjutit dem av pk-skäl.

Sen kanske det mest njutfulla av allt. Rabiata SD-hatare som de indoktrinerade sossefallen här på forumet och annat löst pack som feminister, våldsflator, p3-medarbetare och annat håller på att pissa i brallorna när inte deras älskade järnrörsskandal fick den effekt de hade velat. :rofl:rofl:rofl

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
glöm inte bort sd's historia
Låt oss då i ärlighetens namn intre heller glömma de av samlingsregeringen sanktionerade interneringsläger som upprättades under krigsåren.
Kanske vore bra att också nämna vår "landsfader" (jo han kallas visst så på partikansliet), T.Erlander som i hemlighet godkände återsändande av tyska desertörer för avrättning.

Alla politiker oavsett parti har illaluktande skellett i garderoben bara man rotar lite.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Låt oss då i ärlighetens namn intre heller glömma de av samlingsregeringen sanktionerade interneringsläger som upprättades under krigsåren.
Kanske vore bra att också nämna vår "landsfader" (jo han kallas visst så på partikansliet), T.Erlander som i hemlighet godkände återsändande av tyska desertörer för avrättning.

Alla politiker oavsett parti har illaluktande skellett i garderoben bara man rotar lite.
Ööh, så sd får gärna göra om dom misstagen i modern tid.:va

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

Newsflash: tråden handlar om SD.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så det FINNS alltså en övre gräns för hur många flyktingar Sverige och dess kommuner kan ta emot? Då blir man ju väldigt nyfiken på var den gränsen går eftersom bland annat du verkar tycka att det är lågpannat att tycka att den gränsen redan är nådd.

Jag gör som dnl och citerar mig själv.

Maestro!!!!???

Vågar Maestro eller någon annan SD-hatare svara på frågan? (antagligen inte)

FINNS DET EN GRÄNS FÖR HUR MÅNGA FLYKTINGAR SVERIGE OCH DESS KOMMUNER KAN TA EMOT OCH VAR GÅR DEN GRÄNSEN?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...