Kan du lova att den är spännande att läsa??? Min egen erfarenhet är att den typen av böcker/artiklar har ett underhållningsvärde en liten bit under Guillou o. likn.Om "boken" är Langefors så är det en artikel, bör finnas på t.ex Scopus och andra akademiska databaser. Annars kan jag maila pdf:en till dig
Jag läste en metodkurs för ett par år sen med en lärare som sa en skön grej som jag tagit lite fasta på.
"Om något känns och ser orimligt ut, anta att det är det tills du trippelkollat all data och alla villkor".
Även om jag har svårt för de som blir alltför Popperska, så ligger det nåt i det. Framförallt när det kommer i non-reviewed media.
Edit: Metodlärarens poäng var längre än så, insåg jag nu när jag såg att det jag skrev inte alls var så "skönt" som jag mindes det. Men skönt eller ej, det var huvudpoängen
Visst är det irriterande när sådant som verkar kul och spännande inne i våra mörka skallar inte alltid blir så kul och spännande i verklighetens dagsljus?! Imponerande dock av din metodlärare att få ämnet till att låta skönt överhuvudtaget.