SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Enkel matematik; alla vet att gränsen går vid Norge/Finland.

Njaaa.Det där håller nog ingen med om däremot har de lite bättre koll och möjlighet att debattera frågan
utan att genast bli förklarade som rabiata nazist,fascist,rasist tokar som man blir per automatik i frågan
om man har en åsikt i Sverige.

I Sverige verkar debatten handla om fri invandring eller hermetiskt stängda gränser,något mellanting verkar inte existera :va

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
FINNS DET EN GRÄNS FÖR HUR MÅNGA FLYKTINGAR SVERIGE OCH DESS KOMMUNER KAN TA EMOT OCH VAR GÅR DEN GRÄNSEN?
Jag har inte sett någon sådan beräkning och är inte kvalificerad att göra den. Vill du ha en siffra får vi väl göra ett praktiskt experiment och öppna upp för fri invandring och se om och när det brakar ihop? Hur många vi kan ta emot beror på en massa dynamiska parametrar där opinionen är en inte helt betydelselös del, och de som skulle kunna ta sig an att försöka räkna ut vart gränsen går är förmodligen både akademiker och kommunister (dvs inte högerextremister enligt din klassificering) så resultatet skulle du förkasta ändå.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har inte sett någon sådan beräkning och är inte kvalificerad att göra den. Vill du ha en siffra får vi väl göra ett praktiskt experiment och öppna upp för fri invandring och se om och när det brakar ihop? Hur många vi kan ta emot beror på en massa dynamiska parametrar där opinionen är en inte helt betydelselös del, och de som skulle kunna ta sig an att försöka räkna ut vart gränsen går är förmodligen både akademiker och kommunister (dvs inte högerextremister enligt din klassificering) så resultatet skulle du förkasta ändå.

Det var ju ett fint sätt att slingra sig :crash TROR du att det kan finnas en gräns för hur många som så att säga får plats? JA eller NEJ.

Annars finns ju tex ungefär 1 miljard fattiga diktatorförtryckta kineser som säkert väldigt gärna hade velat pröva lyckan här. Vad sägs?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur många vi kan ta emot beror på en massa dynamiska parametrar där opinionen är en inte helt betydelselös del, .

Det är ju den opinionen som du väljer att skita i. Snart 10% och andra partier som lyfter frågan för att de förmodligen får påtryckningar från väljare.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det var ju ett fint sätt att slingra sig :crash TROR du att det kan finnas en gräns för hur många som så att säga får plats? JA eller NEJ.
Slingra sig, från vad? Det var ett tydligt svar på en dum fråga. Självklart finns det gränser, och den yttersta är när vi rent fysiskt inte får plats (men den ligger väldigt långt bort..). Sen får du nog vara tydligare med vad gränsen för hur många som "så att säga" får plats innebär.

Det är ju den opinionen som du väljer att skita i. Snart 10% och andra partier som lyfter frågan för att de förmodligen får påtryckningar från väljare.
När sket jag i den?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Slingra sig, från vad? Det var ett tydligt svar på en dum fråga. Självklart finns det gränser, och den yttersta är när vi rent fysiskt inte får plats (men den ligger väldigt långt bort..). Sen får du nog vara tydligare med vad gränsen för hur många som "så att säga" får plats innebär.

När sket jag i den?

Tydligt svar? Dum fråga. Haha, ännu mer slingrande din stackare.

Du fattar vad jag menar med frågan. Spela inte så dum. Eftersom det enda svar du gett är "så många som fysiskt får plats" så får jag väl gå efter det. Det ger ju en fingervisning om hur sund du är i huvudet. :dummer

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Tydligt svar? Dum fråga. Haha, ännu mer slingrande din stackare.

Du fattar vad jag menar med frågan. Spela inte så dum. Eftersom det enda svar du gett är "så många som fysiskt får plats" så får jag väl gå efter det. Det ger ju en fingervisning om hur sund du är i huvudet. :dummer
Inget slingrande. Definiera när vi "så att säga" inte får plats. Hur räknar man fram siffran, och hur märker man att vi nåt fram till gränsen? Jag skrev "gränser" i pluralis eftersom gränsen hamnar olika beroende på hur man räknar och vem man frågar. Det finns inga fasta parametrar man kan stödja sig på då samhället, populationen, ekonomin, världen omkring oss och opinionen ständigt förändras.

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag skrev "gränser" i pluralis eftersom gränsen hamnar olika beroende på hur man räknar och vem man frågar. Det finns inga fasta parametrar man kan stödja sig på då samhället, populationen, ekonomin, världen omkring oss och opinionen ständigt förändras.

Och det var väl precis vad Bazooka ville få fram, att folk har olika uppfattning om hur många utlänningar vi känns ha råd att försörja? Några exakta siffror kan ju ingen komma med av samma anledning som grodan inte kan säga till när exakt vattnet blir för varmt...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag gör som dnl och citerar mig själv.

Maestro!!!!???

Vågar Maestro eller någon annan SD-hatare svara på frågan? (antagligen inte)

FINNS DET EN GRÄNS FÖR HUR MÅNGA FLYKTINGAR SVERIGE OCH DESS KOMMUNER KAN TA EMOT OCH VAR GÅR DEN GRÄNSEN?

Töreboda 938 st och Grebbestad 346 st.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Och det var väl precis vad Bazooka ville få fram, att folk har olika uppfattning om hur många utlänningar vi känns ha råd att försörja? Några exakta siffror kan ju ingen komma med av samma anledning som grodan inte kan säga till när exakt vattnet blir för varmt...
Då kan han ju säga det istället för att ställa dumma frågor. Grodan andas fortfarande för övrigt. :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Jag tror nog han förstår. Det är inte där skon klämmer.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Jag gör som dnl och citerar mig själv.

Maestro!!!!???

Vågar Maestro eller någon annan SD-hatare svara på frågan? (antagligen inte)

Den svenska indoktrineringen bygger på att svenskar inte ska klara av rationalisera eller använda logik. Dessa personer har lärt sig vad man ska tänka, inte hur man ska tänka. Hade alla klarat av att tänka självständigt, då hade inte samhället sett ut som det gör idag, både nationellt och internationellt.

Svaret på din enkla fråga är enkel. De bygger sina åsikter enligt den gällande politiskt korrekta normen. Ändrar makteliten den rådande normen, ja då kommer även dessa personer att följa efter.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Den svenska indoktrineringen bygger på att svenskar inte ska klara av rationalisera eller använda logik. Dessa personer har lärt sig vad man ska tänka, inte hur man ska tänka. Hade alla klarat av att tänka självständigt, då hade inte samhället sett ut som det gör idag, både nationellt och internationellt.

Svaret på din enkla fråga är enkel. De bygger sina åsikter enligt den gällande politiskt korrekta normen. Ändrar makteliten den rådande normen, ja då kommer även dessa personer att följa efter.

Ja, det framgår ju med all önskvärd tydlighet(inte minst i den här tråden) att eget tänkande inte är en paradgren hos vissa av vår forummedlemmar, fn-l tex. Men det är ändå konstigt, för någon slags stolthet och individualitet måste väl en vuxen man ändå ha lyckats frambringa under sin levnad?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Töreboda 938 st och Grebbestad 346 st.
Hur många SH:are skulle kunna flytta till Töreboda innan det blev problem?? Svara på den!!!!!! Finns det någon gräns??? Vilken är den? Borde vi då inte förbjuda SH:are???
Jag har ställt en fråga, sluta slingra dig! Kan jag formulera en fråga så måste den besvaras annars bevisar det att jag har rätt!
Å när du ändå slingrar dig: Hur många renrasiga svenska socialfall kan flytta till Grebbestad då???

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ja, det framgår ju med all önskvärd tydlighet(inte minst i den här tråden) att eget tänkande inte är en paradgren hos vissa av vår forummedlemmar, fn-l tex. Men det är ändå konstigt, för någon slags stolthet och individualitet måste väl en vuxen man ändå ha lyckats frambringa under sin levnad?

Du skall ha beröm för ditt egna tänkande!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
1. Hur många SH:are skulle kunna flytta till Töreboda innan det blev problem?? Svara på den!!!!!! 2. Finns det någon gräns??? 3. Vilken är den? 4. Borde vi då inte förbjuda SH:are???
5.Jag har ställt en fråga, sluta slingra dig! 6. Kan jag formulera en fråga så måste den besvaras annars bevisar det att jag har rätt!
7.Å när du ändå slingrar dig: Hur många renrasiga svenska socialfall kan flytta till Grebbestad då???

1. Eftersom de flesta SH:are har jobb, försörjer sig själva, kan språket, ej kastar syra, är integrerade i det svenska samhället och kan hur det fungerar så borde det kunna flytta in väldigt många. Se forts i din fråga 3.
2. Ja
3. Gränsen är i princip antal bostäder, sjukvård, skolplatser osv. Annars borde det vara en plusaffär för Töreboda att få in så många SH:are som möjligt. Vi kan börja med tex 1000/år.
4. Nej. (Varför det och varför ställer du frågan?)
5. Jag ger dig ju raka svar.
6. Se ovan.
7. Om Grebbestad redan har problem - INGA.

(Förövrigt en skitlöjlig liknelse.)

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hur många SH:are skulle kunna flytta till Töreboda innan det blev problem?? Svara på den!!!!!! Finns det någon gräns??? Vilken är den? Borde vi då inte förbjuda SH:are???
Jag har ställt en fråga, sluta slingra dig! Kan jag formulera en fråga så måste den besvaras annars bevisar det att jag har rätt!
Å när du ändå slingrar dig: Hur många renrasiga svenska socialfall kan flytta till Grebbestad då???

Fyll garagen sen stoppa. Massor av fina mil med kurviga vägar runt Töreboda!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ändå har de ju haft det tills Billström beordrades ut förra söndagen. Tror väljarna vet vilka som är konsekventa och inte, och Reinfeldt har väl redan pudlat så skadan verkar begränsad. Kul förresten att SvD hänger på, de har nog haft 3-4 invandringskritiska artiklar senaste veckorna och det känns bra efter så många år av åsiktsfascism.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...