Still.. Jag har ärligt talat lite svårt att köpa statsen.
Jag har ärligt talat också jäkligt svårt att se att Tenta-Rinkeby-hjulsta-Rissne skulle ha bättre resultat enligt de variablerna än Töreboda eller Finspång. (Bortsett från att jjust Finspång är sprängfyllt med alkolister då)
Tja, jag vet inte om det är så viktigt om du köper statistiken eller inte. Det intressanta är väl om den är korrekt?
Den sista kommentaren är inte heller av intresse eftersom han inte påstår att det finns ett svart-vitt förhållande. Han påstår ju inte att allt blir frid och fröjd med invandring, han kritiserar ju t.o.m. integrationen men menar att även svenska kan vara dåligt intergrerade. Jag uppfattar inte det som revolutionerande, konspiratoriskt eller provocerande.
Han använder i mångt och mycket en ekonomisk förklaringsmodell till problem i Sverige. Kanske inte så konstigt eftersom ekonomi är hans område och det kan kanske även vara förenklat men jag tycker definitivt att det är värt att debattera och respektera. Fast jag utgår ifrån att han inte har hittat på uppgifter, speciellt som de är ganska enkla att kolla i Sverige. Skulle antagligen inte se bra ut om det kom ut...
Enligt många är jag tydligen extremkommunist men anser trots det att hans idéer om minskade kommunbidrag, tak på a-kassan, förenklingar för småföretag är intressanta. Vi vet ju även att ett av de enklast, och effektivaste, sätten att intergrera någon i samhället är jobb. Kommuner som satsar på det har då antagligen ett försprång, även vad gäller invandringsreleterade problem, än de som inet satsar på företagandet.
jag påstår inte att han har rätt, jag påstår inte att detta är det enda sanna utan mer att det kan vara värt att se närmre på. Fast det är kanske inte SH som ska göra det.