Nja, skulle det visa sig att de saknar självrespekt och väljer att hoppa i säng med jimmy&co så skulle det bli massflykt över till sossarna i protest. S skulle kunna skita i stalinisterna och trädkramarna och ändå ta hem valet, så nä, SD är inget alternativ för borgerligheten.
Det tror inte jag, men det är det som är det fina att man gfår tycka och tro lite vad man vill.
Personligen känner jag inte en enda moderat som inte i sak håller med SD. Däremot känner jag massor som tror att de avskyr dem, de har fått lära sig så nämligen. Ett ytterst vanligt fenomen.
Ett bra exempel är min överklassdjursholmskollega med (så klart) hus i Skåne och allt det där. Kom in och ojade sig i spetmber 2010 om att han behövde sälja huset i Skpne då han inte kunde bo med nazister och allt det där. Det var ju ungefär så långt han valde att föra det resonemanget. Han stod och bläddfrade i min Ian Wachtmeister-samling här om veckan och skrockade om gamla föreretagarminnen från 80-talet. Jag erbjöd honom att låna boken, vilket han gärna ville göra. Jag lade till ett "Ja Ian är ju mentor åt Jimmy numera så han visar verkligen på politiskt och personligt mod" Kollegan tappade hakan och kunde förstås inte förstå hur någon kunde vara mentor åt en nazist. Så insnöade är många moderater, det är sant. Om man däremot frågar varför vi skall ha europas högsta invandring så håller de förstås med om att det borde vi inte alls ha, och i synnerhet inte till Djursholm eller till Vellinge eller var de nu tillbringar sin tid.
Jag säger som den gamle token t-rex:
problemet med SD är inte deras åsikter, det är deras representanter
Som tur är så försvinner rättshaveristerna och ersätts med duktiga och balanserade politiker