Har vi ju förvisso haft några gånger, men SD har ju krävt fler siffror, oberoende siffror etc. Vilket väl OECD får anses vara.
Och vilka siffror från OECD-rapporten redovisas i artikeln från DN? Har du läst studien? Eller litar du blint på en journalist på DN?
Är du medveten om att den siffra som DN hänvisar till är en direkt balansräkning av intäkter kontra utgifter i samhället? Det är som om jag, som arbetar, varje år skulle utnyttja hela summan jag betalar i skatt, förutom en enda simpel tusenlapp. Och den tusenlappen skall betala för all min skolgång hittills i livet, samt framtida utbildning, sjukvård, omsorg, andra människors pension, infrastruktur osv. I själva verket säger OECD i studien att vi gick 20 miljarder back på invandringen 2011. Och med alla deras antaganden förstår jag att den siffran inte är högre. Eller vad sägs om att invandrare överhuvudtaget inte behöver bidra till vår försvarsbudget, för ett försvar har vi ju redan som bekostas av befolkningen? Eller att man kan anta att invandrare utnyttjar sjukvården i betydligt mindre utsträckning än personer födda i landet, pga språkförbristningar?
Arbetslöshet hos inrikesfödda: 6%
Arbetslöshet hos utrikesfödda: 16%
Den siffran kan man inte skämta bort. Av alla länder i studien så är det endast Tyskland som har större inkomstskillnader. Näst sämst i klassen!
För två år sedan lät det att; "Sverige kommer att behöva att fler kommer hit om vi ska klara välfärden. Det kommer att bli en konkurrens om arbetskraften i Europa, säger Maud Olofsson."
http://rod.se/content/sverige-sämst-i-oecd-på-jobb-för-invandrare
Hur gick det sen? Konsekvensanalys?
Jag tycker att länder som kan, skall hjälpa människor som har det sämre. Men politikerna har tappat kontrollen. Och när man fabricerar siffror på det här sättet, för att propagandan är viktigare än sanningen, då får man acceptera att människor gör motstånd. Det är människor som ser hur den välfärd som deras föräldrar gemensamt byggt upp, är på väg att raseras. Det tycker jag att man skall respektera. Hjälpa människor, absolut, men det skall vara folket som bestämmer. Och man måste se till sin plånbok, OM man vill ha det lika bra ställt i framtiden. Att påstå att invandringen är en ekonomiskt bra affär för Sverige, det har aldrig varit skälet till vår "humana" politik tidigare.