SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Och DÄR tog tydligen argumenten slut...:krama

Argument, vilka argument, hur ska jag svara tycker du? Gillar du också att vräka bort pengar på t ex den sk ensamtkommande medelåldersmannannen som sitter å kramar nallen iställetnför att hjälpa de svältande afrikanska barnen som aldrig kommer att få en möjlighet att ens nosa på sveriges frikostiga bidragskarusell! Jobbar du? Om ja, tycker du det är ok att dina skattepengar vräks ut hux flux till höger och vänster till lycksökare? Tycker du att det är okej att en nyinvandrad "ensamstående" kvinna kan kvittera ut 21800:- netto efter att hyran är betald av skattebetalarna? Tycker du att det är okej att att en pensionär som har arbetat och verkat i sverige hela sitt liv får ut under 11000:-, tycker du verkligen att det är rätt?

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Värst vad du var, ja lättkränkt är nog ordet du själv skulle valt.:Bugar

Finner du ditt resonemang så bisarrt att du väljer att gå på defensiven totalt.:tummenupp

Vad exakt är det som är så bisart och var väljer jag att gå defensivt, och var är jag lättkränkt? Börjar det bli jobbigt att försvara sig? Dina svar känns rätt ansträngda att det är du som känns lättkränkt och deffensiv! Börjar det bli jobbigt att försvara det du "tror" på men som inte går at försvara? Är du också medlem i AFA?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad exakt är det som är så bisart och var väljer jag att gå defensivt, och var är jag lättkränkt? Börjar det bli jobbigt att försvara sig? Dina svar känns rätt ansträngda att det är du som känns lättkränkt och deffensiv! Börjar det bli jobbigt att försvara det du "tror" på men som inte går at försvara? Är du också medlem i AFA?

Haha, men allvarligt, borde du inte åtminstone komma på något själv att skriva.

Har inga problem att försvara det jag tror, har inga problem att omvärdera det om jag får fakta eller information som påvisar att det jag trodde var fel.

Men något säger mig att du nog inte tillhör den kategorien som har kapacitet att omvärdera något överhuvudtaget, än mindre övertyga någon annan.

För du har redan sätt ljuset och har svart på vitt var problemen ligger, det är bara synd att alla är blinda och inte besitter din insikt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Argument, vilka argument, hur ska jag svara tycker du?

Tja, ett alternativ vore att svara på Skäggots frågor. Ja, tyckte du dom var fåniga kan man ju påpeka VAD man tyckte var fånigt, eller kanske till och med ge fan i att svara och låta den eventuella dumheten lysa igenom.

Att bara haspa ur sig ett gäng okvädesord ger ju inte ett helt stabilt intryck, tyder på ganska begränsad debattteknik och är kanske inte det bästa sättet att få med folk på sin sida. I all välmening.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Jag hade haft stor nytta av en prioriteringslista så att jag vet vem det är mest synd om. Jag förstår nu att det är absolut mest synd om svältoffer, så där är det ingen tvekan. Krigshärjade länder kommer också ganska högt (plats fem typ?), så länge det inte rör sig om folk från Somalia för de är äckliga och vill bara ha pengar.

Sen kanske vi borde anordna en bussresa till typ Thailand så att vi kan hämta svältande barn där eftersom de inte vet att det finns gratis pengar och bilar här. För övrigt är det ett säkert kort eftersom de bergis inte kommer att våldta svenska flickor när de blir femton eftersom de faktiskt bara kommer att vara tacksamma när de växer upp. Dessutom är de ju inte araber, så de har ju inte våld i generna så att säga.

Jag lär mig mycket varje dag, men en lista hade faktiskt hjälpt. Tack!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag hade haft stor nytta av en prioriteringslista så att jag vet vem det är mest synd om. Jag förstår nu att det är absolut mest synd om svältoffer, så där är det ingen tvekan. Krigshärjade länder kommer också ganska högt (plats fem typ?), så länge det inte rör sig om folk från Somalia för de är äckliga och vill bara ha pengar.

. För övrigt är det ett säkert kort eftersom de bergis inte kommer att våldta svenska flickor när de blir femton eftersom de faktiskt bara kommer att vara tacksamma när de växer upp. Dessutom är de ju inte araber, så de har ju inte våld i generna så att säga.

Jag lär mig mycket varje dag, men en lista hade faktiskt hjälpt. Tack!

Det är klart det finns olika grader av lidande. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

Så nu är det bra att få hit outbildade "getherdar":va

Sen kanske vi borde anordna en bussresa till typ Thailand så att vi kan hämta svältande barn där eftersom de inte vet att det finns gratis pengar och bilar här

Vem säger att vi ska hämta hit en massa svältande barn från hela världen? De ska hjälpas på plats så att pengarna räcker längre. Hur många svältande magar tror ni kan mättas om vi tar de pengar en(1) halvkriminell lat skäggunge i Sverige kostar? Bland Sh:s tyckasyndomare verkar råda noll verklighetsuppfattning och empati verkar det som. (Och läsförståelse)

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Vem bryr sig? Vi har det väl inte så jävla illa i detta landet att vi inte kan försöka ta hand om flyktingar? I grund och botten handlar det om medmänsklighet. Att sedan integrationen inte har funkat handlar om politik och är en annan debatt. Måste alla vara så jävla arga?
Helt rätt! Vi har det inte så himla illa i det här landet att vi inte kan ta hand om flyktingar. Men är det inte upp till folket (demokrati) att bestämma hur många, och på vilket sätt, vi kan hjälpa? Så att vi långsiktigt kan erbjuda alla som lever här ett bra liv.

Det är med all tydlighet så att Sverige är ett av de land i EU som klarat integrationen allra sämst. Människor ser (eller tror sig se) hur samhället (eller delar av det) förändras till det sämre - delvis på grund av invandringen. När något inte fungerar så bra, ska vi inte försöka förändra det till det bättre? Är inte det en ganska sund inställning? Så svårt är det inte att skilja på invandring och invandrare. I min värld kan man vara mycket invandringskritisk utan att nödvändigtvis vara främlingsfientlig eller rasist.

Jag kan ha förståelse för att folk blir arga när det SVT som de själva finansierar, rakt av propagerar DN's felaktiga tolkning av vilka ekonomiska konsekvenser invandringen har för vårt land. När lögnen accepteras som ett medel för att påverka folkets åsikter åt rätt håll, har vi inte förlorat något på vägen då?

Det finns ett riksdagsparti att rösta på om man tycker att Sverige tar emot fler flyktingar och anhöriga än vad vi långsiktigt klarar av. Jag röstar själv inte på SD men jag tycker att man är en liten människa om man automatiskt stämplar hela deras väljarkår som rasistisk. Då är det nog dags att ta en titt i spegeln och fundera på om man inte själv är en av de som har förutfattade meningar om folk.

Till sist vill jag bara tillägga att det syns inte på ett fotografi hur eländigt en person har haft det under sitt liv. På gränsen till smaklöst.

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Här är en snubbe som stärker min uppfattning: Läs gärna hela på Aftonbladet debatt....

I dag kräver skohandlaren Suat Cicek i Malmö ett stopp för all invandring, tills alla som redan har kommit hit hittat en plats i det svenska samhället.

– Vi brukar skryta med att vår flyktingpolitik är ”generös”, men i slutändan menar jag att den politiken är ett svek, både mot dem som ska bygga ett nytt liv här och mot det svenska samhället, säger han.

Om och om igen pratas det om Rosengård och om missförhållandena här i området, med arbetslöshet, kriminalitet och utanförskap. Det finns enorma problem här, det finns det, men som man bäddar får man ligga: detta är resultatet av den politik som har bedrivits.

Det är viktigt att komma ihåg att situationen här på Rosengård inte bara är Rosengårds problem, det är hela Sveriges problem. Utan den flyktingpolitik som bedrivits skulle man inte ha haft den situation som vi har – varken på Rosengård, i Rinkeby eller i andra tungt belastade bostadsområden.

Trots att Sverige inte har resurser att ta hand om alla som kommer hit, fortsätter vi att fylla på med nyanlända flyktingar. Det är som om Sverige försökte visa hela världen att vi är duktigast av alla. Vi brukar skryta med att vår flyktingpolitik är ”generös”, men i slutändan menar jag att den politiken är ett svek, både mot dem som ska bygga ett nytt liv och mot det svenska samhället.

Det är synd om alla människor som packas på varandra, som tror att de ska få hjälp till ett värdigt liv.

Min åsikt är att många människor lockas till Sverige av ryktet om att man kan leva gratis här. Men när de väl har kommit hit passiviseras de snabbt av bidragssystemen. Först när de sitter i en lägenhet med sina barn, utan framtid, och känner sig diskriminerade, inser de att de har fattat fel beslut. Det blir som en öppen anstalt, folk kommer inte härifrån.

Mona Sahlin och andra politiker pratar gärna om integration och om pågående utredningar, men jag tror inte att de vill veta så mycket om hur verkligheten ser ut. Politikerna pratar om solidaritet, men om man verkligen vore solidarisk skulle man kunna hjälpa tio personer på plats, där det behövs, i stället för att ta hit en enda. Till Sverige når, menar jag, bara de som har medel att betala människosmugglare eller dyra biljetter. Man måste se djupare och arbeta globalt för att förebygga flyktingströmmarna, i stället för att passivt ta emot människor när katastrofen väl har blivit ett faktum.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Klipp och klistra då.

En folktandvårdscentral måste prioritera barn och då det kommit många nyanlända har de mycket annat att göra, därför har de inte skickat ut "intresseanmälningar" till folk eftersom de haft fullt upp ändå. Detta får abethebabe i bästa avpixlatanda till att Borlängeborna måste köa 5 år för vård vilket är rent skitsnack.

Den aktuella mottagningen prioriterar barn och har därför inte utrymme att skicka ut inbjudningar för att skaffa fler patienter. Det verkar dock finnas runt 15 andra tandläkarmottagningar i Borlänge och jag gissar att deras åtagande när det gäller nyanlända är desto mindre varför jag är rätt säker på att man får en tid för både undersökningar och behandlingar relativt inom någon månad även i Borlänge...

Att abethebabe inte lär lyssna på det örat är knappast någon nyhet då han lär fortsätta skrika sig hes och spräcka blodkäörl då han sväljer avpixlatretoriken med hull och hår och med säkerhet är övertygad om att både mormor och hans sjuka svägerska står med sina tänder i en plastpåse i regnet utanför mottagningen och gråter medan de ser hur parasiterande multikultiberikande ungar vårdas för pensionspengarna som hade räddat våra pensionärer från att äta kattmat.

Ja, det kostade säkert pengar att ge tandvård åt de 287 nyanlända barnen som kom till Borlänge det senaste halvåret. Trotr att det motsvarar i snitt två barn extra per arbetsdag för den aktuella tandläkarmottagningen är jag säker på att "tandläkarkaoset" i Borlänge inte innebär att det är fem års kö överallt med tanke på att det finns något 10-15:tal mottagningar utöver den berörda.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En folktandvårdscentral måste prioritera barn och då det kommit många nyanlända har de mycket annat att göra, därför har de inte skickat ut "intresseanmälningar" till folk eftersom de haft fullt upp ändå. Detta får abethebabe i bästa avpixlatanda till att Borlängeborna måste köa 5 år för vård vilket är rent skitsnack.

Den aktuella mottagningen prioriterar barn och har därför inte utrymme att skicka ut inbjudningar för att skaffa fler patienter. Det verkar dock finnas runt 15 andra tandläkarmottagningar i Borlänge och jag gissar att deras åtagande när det gäller nyanlända är desto mindre varför jag är rätt säker på att man får en tid för både undersökningar och behandlingar relativt inom någon månad även i Borlänge...

Att abethebabe inte lär lyssna på det örat är knappast någon nyhet då han lär fortsätta skrika sig hes och spräcka blodkäörl då han sväljer avpixlatretoriken med hull och hår och med säkerhet är övertygad om att både mormor och hans sjuka svägerska står med sina tänder i en plastpåse i regnet utanför mottagningen och gråter medan de ser hur parasiterande multikultiberikande ungar vårdas för pensionspengarna som hade räddat våra pensionärer från att äta kattmat.

Ja, det kostade säkert pengar att ge tandvård åt de 287 nyanlända barnen som kom till Borlänge det senaste halvåret. Trotr att det motsvarar i snitt två barn extra per arbetsdag för den aktuella tandläkarmottagningen är jag säker på att "tandläkarkaoset" i Borlänge inte innebär att det är fem års kö överallt med tanke på att det finns något 10-15:tal mottagningar utöver den berörda.

287 på ett halvår är inte jättemånga.
Hur många kom halvåret innan?
Efter?
Hur länge är man nyanländ?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

jag behöver 5000:- omgående skickar pm om mitt kontonummer så emotser jag ditt bidrag på mitt konto imorgon bitti, du verkar inte ha ngt emot att sprida ut dina pengar vind för våg:banana eller ska vi säga 10000:- bara för att lätta ditt samvete ännu mer:död

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...