SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror att de som är läskunniga tolkar det som att det är 5 års kö till folktandvården i Hedemora och att folktandvården drar ett tungt lass i hela dalarna. Det är iaf vad fria tider skriver ingen annan vill väl erkänna problemet.

http://dalademokraten.se/2013/06/25/barn-och-unga-prioriteras-forst/

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/portugiser-forbattrade-dalarnas-tandvard

http://www.dt.se/nyheter/hedemora/1.6013935-fem-ars-ko-till-tandlakaren

http://avestatidning.com/nyheter/1.1970422-langa-vantetider-pa-folktandvarden

Smög in lite bakomliggande orsaker för den som orkar tänka själv.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tror att de som är läskunniga tolkar det som att det är 5 års kö till folktandvården i Hedemora och att folktandvården drar ett tungt lass i hela dalarna. Det är iaf vad fria tider skriver ingen annan vill väl erkänna problemet.

korvgubbe, pjohan och niziskägget bor ju ute på lidingö så detta är ju inget som berör dem egentligen! dom "slipper" ju att betala:rolleyes:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

du börjar med en länk till en sossetidning, jag citerar inledningen: Tyvärr har vi fått så väldigt många akutfall och nyanlända barn som vi är skyldiga att ta emot i första hand. snacka om fail, sluta nu innan du snärjer in dig ännu mer lögnen:zpy

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Det är intressant att de som stod med högafflarna och DN-artikeln om att invandrarna betalar mer än vad de kostar, helt plötsligt är KNÄPPTYSTA efteråt när det uppdagades att det var en brutal kostnad istället.
Sen när är dn en seriös tidning? (samma kategori som aftonbladet och expressen). Det som skrivs är det som säljer.
Om det är "folk" som syftas kom väl en sida 2-3timmar senare åt det motsatta hållet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
.. aftonhoran eller judepressen?

Sådär ja, var bara lite gammal hederlig antisemitism som fattades för att göra pusslet komplett...

Jag är inte på forumet tillräckligt ofta längre så du får nog äran att bli den första på min ignorelista. Inser att mina sporadiska besök är för korta och få nuförtiden för att jag skall orka lägga energi på dylikt trams.
Tack å hej! :krama

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe, pjohan och niziskägget bor ju ute på lidingö så detta är ju inget som berör dem egentligen! dom "slipper" ju att betala:rolleyes:

Ursäkta mig, men det är vi som betalar statlig skatt som står för kalaset. Bara så du vet.

Apropå "judetidningar", jag skall till Tel Aviv på semestern, någon som har tips?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Sådär ja, var bara lite gammal hederlig antisemitism som fattades för att göra pusslet komplett...
Ah, ett mycket intressant ämne. Det här uttalandet är för mig underhållande på hög nivå och på flera plan.

Du får gärna förklara för mig det antisemitiska i att påpeka att:
1. En förbluffande stor kakbit av dagens journalistik går ut på att helt enkelt "klippa och klistra" telegram från de stora nyhetsbyråerna som TT, AFP och Reuters.
2. Bonnier, Schibstedt och Stampen dominerar den svenska pressen fullständigt, och är judar.

Hur är det antisemitism?

Användandet av uttrycket är skrattretande och irrationellt i grunden. Ställ dig själv frågan, vad är det som gör judarna så speciella att termen rasism inte är god nog åt dem? Makes no sense. Varför var de tvungna att ockupera (mer komik) en redan befintlig term? Är judarna det enda folkslag som lidit under vår mörka historia?

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ursäkta mig, men det är vi som betalar statlig skatt som står för kalaset. Bara så du vet.
:rofl

Apropå "judetidningar", jag skall till Tel Aviv på semestern, någon som har tips?

Om du snackar nattröj så har jag ingen aning. Däremot har jag har partyglada svägerskor i 20-årsåldern som gör Tel Aviv rätt ofta verkar det som om man sållar bland bikinibilderna på FB. Om du vill kan jag ta reda på mer. Pm isf.

ps. Den ena är fotomodell. Vi kan bli svågrar. :brynad

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så lokalblaskorna ser problemet fast skyller bristen på för få tandläkare.
Men vi gör inget åt det, det är främlingsfientligt.

Ingen annan vill erkänna problemet skrev du, jag hänvisar till några blaskor som tar upp det och det före din tidning.

Vad är problemet.:confused:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
du börjar med en länk till en sossetidning, jag citerar inledningen: Tyvärr har vi fått så väldigt många akutfall och nyanlända barn som vi är skyldiga att ta emot i första hand. snacka om fail, sluta nu innan du snärjer in dig ännu mer lögnen:zpy

Men plutten, fortfarande grinig.:pannkyss

Var ljuger jag?

Jag hänvisar till faktumet att det redan skrivits om i motsats till vad som hävdades.

Man skall inte lita på någon rapportering, varken din favorit eller någon annan. Man skall ta all information och se igenom agendan som är bakomliggande, men du tror att just din tidning/site gör det åt dig, däri ligger ditt problem.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Ingen annan vill erkänna problemet skrev du, jag hänvisar till några blaskor som tar upp det och det före din tidning.

Vad är problemet.:confused:

Ifall jag läser någon gammelblaska så blir det LT (jag bor i slöddertälje), NA (sommarstugan) eller SvD. De fanns inte med i ditt urval.
Jag vill nog påstå att de fortfarande blundar och leker struts.

Jag gissar att du är för en massiv invandring från U-länder, förklara varför istället.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ifall jag läser någon gammelblaska så blir det LT (jag bor i slöddertälje), NA (sommarstugan) eller SvD. De fanns inte med i ditt urval.
Jag vill nog påstå att de fortfarande blundar och leker struts.

Jag gissar att du är för en massiv invandring från U-länder, förklara varför istället.

Jag är inte så mycket för gissningslekar, du är förövrigt sannolikt rätt usel på leken.

Men jag skulle gissa att du kan hitta fler blaskor där det inte står något. Men du hävdade att ingen annan ville erkänna problemet, jag belyste att så var fallet.

Inte mitt fel att din favorit bland nyhetsgrävande journalistik inte var ensam.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Jag är inte så mycket för gissningslekar, du är förövrigt sannolikt rätt usel på leken.

Men jag skulle gissa att du kan hitta fler blaskor där det inte står något. Men du hävdade att ingen annan ville erkänna problemet, jag belyste att så var fallet.

Inte mitt fel att din favorit bland nyhetsgrävande journalistik inte var ensam.

Att det är din största hobby att sitta på diverse forum och leka viktig förstår jag också.
Du vill inte prata om problemets kärna utan gillar att anmärka på ord, forumtroll klassas väl det som.
Men medias och politikernas svar på problemet är som vanligt, "vi har misslyckats med integrationen". Det är ju bra för då skyller man inte på invandrare som väller in utan på oss svenskar som inte välkomnar dem med öppna armar.

Svar: De erkänner inte problemet de ser förbi det. Typ 50 ljusår.

Lösning: stäng gränserna för lågutbildade välfärdsturister.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...