SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Som en blixt från klar himmel har aftonbladetlänkar plötsligt blivit legitima i SH´s fetaste SD-tråd.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Som en blixt från klar himmel har aftonbladetlänkar plötsligt blivit legitima i SH´s fetaste SD-tråd.
Journalister är kommunister och PK ända till de skriver rätt sak då de blir sanningens röster! Lite som när nördiga Clark Kent blir superhjälten Stålmannen ibland trots att det egentligen är samma person.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Journalister är kommunister och PK ända till de skriver rätt sak då de blir sanningens röster! Lite som när nördiga Clark Kent blir superhjälten Stålmannen ibland trots att det egentligen är samma person.

Jag antar att du inte ens orkat läsa artikeln det länkades till ?

Kort sammanfattning!

Spekulationer
Egna tolkningar
Egna slutsatser
PK kvoten uppfylld :tummenupp

Och så avslutas det hela med något som faktiskt verkar ha hänt,fantastiskt.
En sanningens röst i din värld är nog inte detsamma som i min :rolleyes:

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag antar att du inte ens orkat läsa artikeln det länkades till ?

Kort sammanfattning!

Spekulationer
Egna tolkningar
Egna slutsatser
PK kvoten uppfylld :tummenupp

Och så avslutas det hela med något som faktiskt verkar ha hänt,fantastiskt.
En sanningens röst i din värld är nog inte detsamma som i min :rolleyes:
Vad är anledningen till att man alltid ska behöva vara överpedagogisk till vissa personer?

Jag kommenterar inte en enda artikel överhuvudtaget utan ett beteende som förekommer hos "sanningssägare" där man bedömer sanningshalten och relevansen i något bara utifrån innehållet och hur väl det överensstämmer med vad man redan anser sig veta. Forskning är bra om det stöttar rätt åsikt, annars styrs den av en dold agenda, konstrueras av folk som inte är ute i "verkligheten" o.s.v. Statistik är bara "lögn, förbannad lögn och statistik" om man inte med statistik påstår att invandrare är mer kriminella, har mer socialbidrag eller något annat negativt om invandrare. Då dj-ar är statistik bra!

Dock har du helt rätt i att dina "sanningens röster" och mina inte är desamma, vilket jag är glad för! Jag har aldrig känt behov för att låta dåligt utbildade arga unga män stå för analyser av komplicerade samanhang eller tolka vad som ska hända med Sverige i framtiden.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Just eftersom journalister bevisligen är väldigt vänstervridna (82% för samhällsjournalister) blir artiklar som inte stödjer "deras sak" faktiskt extra trovärdiga. Var det svårt att tänka så långt?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Just eftersom journalister bevisligen är väldigt vänstervridna (82% för samhällsjournalister) blir artiklar som inte stödjer "deras sak" faktiskt extra trovärdiga. Var det svårt att tänka så långt?
Va?? Statistik??? Det vet du väl bara är lögn, förbannad lögn och statistik. Konstigt att du skulle ta till det precis efter vad jag skrev i inlägg 765!
Dessutom brukar du väl framhålla att det finns en agenda bakom all sådan så det här tar vi nog med en nypa salt...
(Inte för att det är viktigt men jag vet inte var du fått siffran 82 % ifrån. Drygt 25 stöttade alliansen i den senaste studien jag har sett. Asp, 2012 och bland samhällsreportrar var siffran 20%. Fast om man, som du antagligen gör, anser att alla utom M är vänstervridna så stämmer ju plötsligt din siffra. Fast då blir ju ditt tal om "agenda", i detta fall din, lite spännande!)

Kul att se att du har tänkt långt i alla fall! Om än det, som vanligt, inte är så enormt mycket längre än din egen näsa!
Du har onekligen en poäng i att artiklar som talar emot ens egen övertygelse har potentialen till att vara mer trovärdiga, om än det faktiskt inte behöver vara sant. Det betyder definitivt inte att man inte är trovärdig när man skriver om sådant som stöttar ens egna åsikter. Tänk själv på hur trovärdiga dina egna inlägg här i så fall skulle vara! Eller någon annans heller för den delen...

Att skriva emot sina egna åsikter kan ju lika gärna bero på socialt tryck som att inte göra det. Hade jag haft 20personer från HA runt mig hade jag knappast sagt "Heja Bandidos!"

Även det där beryktade trycket från PK-eliten verkar lite udda. Oftast är det väldigt, väldigt starkt men så helt plötsligt så finns det inte och journalisten kan fritt skiva ur hjärtat. Har han drabbats av sinnesförvirring då eller hur kan detta tryck helt plötsligt bara vara borta? Spännande hur den sociala kontrollen kan variera så mycket í styrka och hur denna styrka verkar korrelera med dina åsikter.

Någon som skriver emot sina egna värderingar skulle kunna ha en hög grad av integritet, fast då får du problem med journalisters bristande trovärdighet för att de röstar på ett eller annat parti.

Så då är vi tillbaka på ruta ett: journalister är bara trovärdiga när de skriver rätt saker, statistik är bara trovärdig när den bekräftar dina åsikter och forskning är superbra när den bevisar det du tycker. Då kan t.o.m. du använda statistik!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Va?? Statistik??? Det vet du väl bara är lögn, förbannad lögn och statistik. Konstigt att du skulle ta till det precis efter vad jag skrev i inlägg 765!
Dessutom brukar du väl framhålla att det finns en agenda bakom all sådan så det här tar vi nog med en nypa salt...
(Inte för att det är viktigt men jag vet inte var du fått siffran 82 % ifrån. Drygt 25 stöttade alliansen i den senaste studien jag har sett. Asp, 2012 och bland samhällsreportrar var siffran 20%. Fast om man, som du antagligen gör, anser att alla utom M är vänstervridna så stämmer ju plötsligt din siffra. Fast då blir ju ditt tal om "agenda", i detta fall din, lite spännande!)

Kul att se att du har tänkt långt i alla fall! Om än det, som vanligt, inte är så enormt mycket längre än din egen näsa!
Du har onekligen en poäng i att artiklar som talar emot ens egen övertygelse har potentialen till att vara mer trovärdiga, om än det faktiskt inte behöver vara sant. Det betyder definitivt inte att man inte är trovärdig när man skriver om sådant som stöttar ens egna åsikter. Tänk själv på hur trovärdiga dina egna inlägg här i så fall skulle vara! Eller någon annans heller för den delen...

Att skriva emot sina egna åsikter kan ju lika gärna bero på socialt tryck som att inte göra det. Hade jag haft 20personer från HA runt mig hade jag knappast sagt "Heja Bandidos!"

Även det där beryktade trycket från PK-eliten verkar lite udda. Oftast är det väldigt, väldigt starkt men så helt plötsligt så finns det inte och journalisten kan fritt skiva ur hjärtat. Har han drabbats av sinnesförvirring då eller hur kan detta tryck helt plötsligt bara vara borta? Spännande hur den sociala kontrollen kan variera så mycket í styrka och hur denna styrka verkar korrelera med dina åsikter.

Någon som skriver emot sina egna värderingar skulle kunna ha en hög grad av integritet, fast då får du problem med journalisters bristande trovärdighet för att de röstar på ett eller annat parti.

Så då är vi tillbaka på ruta ett: journalister är bara trovärdiga när de skriver rätt saker, statistik är bara trovärdig när den bekräftar dina åsikter och forskning är superbra när den bevisar det du tycker. Då kan t.o.m. du använda statistik!

Du gör dig dummare än du är (som vanligt). Om statistik är trovärdig beror förstås på hur frågeställningen är uppbyggd. På en rak fråga, som i detta fall "Vilket parti röstade du på i senaste valet" finns ju tämligen små utrymmen för vinkling och fel.

http://www.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

Tabell 9. 83% var det till och med. Sorry.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Du gör dig dummare än du är (som vanligt). Om statistik är trovärdig beror förstås på hur frågeställningen är uppbyggd. På en rak fråga, som i detta fall "Vilket parti röstade du på i senaste valet" finns ju tämligen små utrymmen för vinkling och fel.

Vänsterpartiet 13%, ganska långt från 83%. Även om du lägger till sossarna (30%) och Miljöpartiklarna (30%) så når vi 73%. Vilka är dom sista tio procenten?

(För vi snackade väl kolumn politik/samhälle,? Ser nu att dom själva lyckades summera s+v+mp till 63% vilket inte heller är så lysande)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj

Varken frågeställningen du nämner berör tabellen (9) eller procentsatsen du nämner går att utläsa ur tabellen (9)?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vänsterpartiet 13%, ganska långt från 83%. Även om du lägger till sossarna (30%) och Miljöpartiklarna (30%) så når vi 73%. Vilka är dom sista tio procenten?

(För vi snackade väl kolumn politik/samhälle,? Ser nu att dom själva lyckades summera s+v+mp till 63% vilket inte heller är så lysande)

Fick väl till huvudräkningen sådär kan man säga :D

Men det beror på att det är fel undersökning. De har blivit mer vänstervridna än denna från 2005. Det gjordes en av Kent Asp från 2011. Jag är helt säker(typ) på att jag har sett den uppspecad i olika journalistgrupper och jag även länkat till den tidigare och att det där var 82%. Hittar bara samtliga journalister i den nya: http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1370/1370309_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Kolla tabell 13:2 så ser du hur ökningen ser ut och då förstår man ju att 82% för samhällsjournalister är rimligt 2011 eftersom den låg på 73% 2005. Ökningen(S,V,MP) bland samtliga journalister är 5 procentenheter. Du ser även i tabellen längst ner (sid 228) att i kåren i sin helhet röstar 41% på mp och bland Politik/samhällsjournalister röstar hela 46% på mp. Fruktansvärt tragisk läsning.

ps. Se på svinen inom public service. 54% mp på SR.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Varken frågeställningen du nämner berör tabellen (9) eller procentsatsen du nämner går att utläsa ur tabellen (9)?

Ok, frågan löd: Vilket parti tycker du bäst om idag?

(Nu grips det efter halmstrån igen märker jag. Big diff. Men visst, du har väl en poäng då. Orkade fan inte leta vad de hade frågat men jag antog att det inte var vilket parti de tyckte hade fulast partiledare även om det förmodligen hade blivit liknande siffror.)

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Vad är anledningen till att man alltid ska behöva vara överpedagogisk till vissa personer?

Jag kommenterar inte en enda artikel överhuvudtaget utan ett beteende som förekommer hos "sanningssägare" där man bedömer sanningshalten och relevansen i något bara utifrån innehållet och hur väl det överensstämmer med vad man redan anser sig veta. Forskning är bra om det stöttar rätt åsikt, annars styrs den av en dold agenda, konstrueras av folk som inte är ute i "verkligheten" o.s.v. Statistik är bara "lögn, förbannad lögn och statistik" om man inte med statistik påstår att invandrare är mer kriminella, har mer socialbidrag eller något annat negativt om invandrare. Då dj-ar är statistik bra!

Dock har du helt rätt i att dina "sanningens röster" och mina inte är desamma, vilket jag är glad för! Jag har aldrig känt behov för att låta dåligt utbildade arga unga män stå för analyser av komplicerade samanhang eller tolka vad som ska hända med Sverige i framtiden.

Eftersom du citerade ett inlägg som ondgjorde sig över att det länkades till en aftonbladsartikel
antog jag att artikeln faktiskt var väsentlig i sammanhanget,fel av mig,självklart skrev du generaliserande?

Att man använder statistik,forskning,media som stöttar ens agenda är väl självklart inom allt
som debatteras inklusive den förda invandringspolitiken.
Sanningssägare finns inom allt som debatteras,inget nytt under solen där så det du säger är ju
bara självklarheter!

För övrigt undrar jag vilka dom dåligt utbildade unga arga männen är eller ska jag anta att det
åter är en generalisering av folk som anser att invandringspolitiken inte fungerar lysande?

Mina sanningens röster är för övrigt etablerad media,alternativ media samt utländsk media som verkar häpna, analysera och debattera vad som händer i Sverige nuförtiden!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det lustiga med bonny´s nervösa sammanbrott är att i princip allt han skriver kunde lika vara om han och hans åsikter, t.ex. är alltid alla hemsidor som publicerar "jättedåliga" och väldigt "oseriösa". Med andra ord precis det jag tycker om hans favoritsidor. Istället för att blanda in en massa sentimentalt och subjektivt tjafs så kan vi nu, trumvirvel, en gång för alla konstatera:
Sverige har tagit emot fler invandrare än alla jämförbara länder. Invandrarna är av varierande status och deras kvalitet på arbetsmarknaden är låg till obefintlig i många fall. Den förda politiken är i viss kontrast mot den allmäna opinionen och nu tycker fler och fler, (i takt med att invandrarna blir fler, jobbar mindre, och ställer mer krav) att det är en viktig fråga.

Och det kan inte ens bonny's (påstått) jättebraiga utbildning råda bot på. Jag tror för övrigt att det är han som är arg, om man läser ovan inlägg ser det väldigt argt ut.

Betraktelse från verkligheten (tm) apropå ämnet:
Varför är det så extremt många invandrare på Arlanda för jämnan? Ja, eller alltså vi vet ju, men ändå. :brynad

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Sverige förändras. När jag växte upp på 80-talet var det ovanligt med skiljsmässa, idag är det vardagsmat. Förr sa man att föräldrarna hade många barn, idag har barnen många föräldrar. Så går det när landet avkristnas och blir rotlöst..

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Sverige förändras. När jag växte upp på 80-talet var det ovanligt med skiljsmässa, idag är det vardagsmat. Förr sa man att föräldrarna hade många barn, idag har barnen många föräldrar. Så går det när landet avkristnas och blir rotlöst..
Skitprat! Antalet skilsmässor har legat tämligen stabilt straxt över 20000 per år sedan tidigt 70-tal (enl. scb).:fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...