Först! Vid förra valet pratade jag med valtomtarna från C. Nämnde att jag funderade på att rösta på SD, det var ju synd tyckte de, sen passade de på att fnissviska lite fint att de nyligen drivit igenom ett lagförslag, som sedemera blev lag, som gjorde gällande att samtliga asylsökande måste ha en giltig IDhandling, vilket i princip inget land i Afrika kan producera, så de hade stoppat en stor del av invandringen. Varför gnäller ingen om detta?
Så till saken!
Det har efterfrågats någon som röstade på SD, jag röstade på SD, inte för att allt de säger och gör är rätt, absolut inte, men för att få andra makthavare att inse att jag tycker att det finns ett problem som de inte vågar ta i. Jag tycker i sig inte mer illa om Mohammed än Martin, men jag tycker att den svenska integrationspolitiken har misslyckats något fatalt, och i och med detta så ha vi även fått problem, väldigt stora sådana. Det ställs idag ganska höga krav för att man som invandrare ska ha en chans att bli en del av det svenska samhället, just för att det inte ställs några krav alls.
Jag har bekanta som efter 13 år i Sverige inte ens kan prata svenska hjälpligt, för de har inte behövt det! De fick ett jobb på något lager, arbetsuppgifterna kunde de informeras om på engelska, de var billig arbetskraft och precis som alla andra där så pratade de samma språk och kunde skita i svenskan. Ta ledigt och förlora pengar för att gå på SFI för att lära sig ett språk de inte behöver då i princip alla deras vänner pratar deras språk, och de få som inte gör det kan prata engelska med dem, varför skulle de göra det? Bosätta sig i annan stadsdel? Varför då? Varför inte bo där det är lite mer som i deras en gång fina hemland så de slipper lära sig nytt språk, nya vanor, nya seder? Hur pass integrerad blir en sådan människa?
Min morbrors fru flyttade hit från Kina för 4 år sedan, hon kan inte heller prata svenska ordentligt, det funkar ju med engelska när hon pratar med min morbror och deras barn är tvåspråkiga, på SFI´n så är det mest lekstuga och om man vill lära sig något så är det ganska hopplöst. I hennes jobb så använder hon bara sitt hemspråk, jag har aldrig riktigt förstått vad det är, mycket på grund av dålig engelska, men hon sköter affärsuppgörelser med kineser på något vis.
Det ska dock sägas att jag även träffat folk som går helt tvärt emot detta. Invandrare som talar bättre svenska än jag själv, men som inte får något jobb just pga sitt efternamn (antagligen), de har behörigheter, språk, utbildningar, erfarenheter osv som väldigt få kan stoltsera med, men likförbannat tar det tvärstopp. De går i skolan lite till för att undgå soc, hankar sig fram på extrajobb och så vidare, all beröm till dessa! Tråkigt som fasen att det går så illa som det gör för dem och jag hoppas innerligt att de inte ledsnar och ser till att tjäna in pengar på annat vis, för väldigt många, antagligen den stora massan, har fanimig potential!
De som inte får jobb då? De får bidrag istället, ja, jo, det kostar en massa pengar, blablabla, men det kan de dra in igen när de får jobb så det är väl inte så mycket att tjafsa om. Däremot, hur tror ni det känns att leva på allmosor? Ganska lite allmosor dessutom? Om ni hamnar i ett annat land, slutar ni vilja köra MC då? Vissa ledsnar såklart, och letar andra inkomstkällor (brott), därav överrepresentationen i svenska fängelser, det finns knappast någon brottsgen hos alla mörkhyade. - Detta är då vad jag tror. Dessutom mår man knappast bra som människa av att inte känna att man ens kan försörja sig själv. Visst, soft med semester ett tag, men man ledsnar nog ganska kvickt...
Sedan ska vi inte tala om antirasisternas iver att förbjuda allt, säga att folk blir kränkta av att sjunga "den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen, svenska nationalsången och att många mindre städers skolavslutningar av tradition sker i kyrkan, i ett kristet land. Bitch please, ta seden dit du kommer som alla andra. Åker 4 kvinnor med burka runt i en gammal mazda så är det rasism av polisen att stoppa dem. Tar jag o 3 polare på oss varsin rånarluva och åker runt i samma bil så är det tjänstefel om de inte stoppar oss, varför?
Säger man ett ont ord om en invandrare så är man nazist och gud vet vad, kallar man nån för jävla svenne så är man en förespråkare av härlig mångkultur.
Jag tycker att man bör tvärnita invandringen, ganska så nu. Inte för att vara grym mot folk som behöver hjälp, inte för att invandrare är onda, utan för att se till att ordna upp det som de senaste 40 årens flyktingpolitik ställt till med. Den dag alla svenska medborgare kan tala svenska, bokstavera sitt namn på mindre än 5 minuter, det är lika lätt för Achmed att få ett jobb som Anders om de har likadana erfarenheter och utbildningar, då ska vi självklart vara med och hjälpa till att ta hand om folk! Som det ser ut nu, när vi dessutom är bland de som tar emot mest flyktingar i Europa, om inte världen, så tack men nejtack.
Jag vet att detta inte kommer hända, och det var, återigen, inte anledningen att jag röstade på SD. Snälla snälla snälla politiker i de etablerade och lite mer genomtänkta partierna, börja inse fakta, ta tag i problemen som finns och gör något åt saken så jag slipper rösta på dem igen!
Nu har jag sagt min mening, jag kommer antagligen bli kallad rasist, nazist, idiot, främlingsfientlig och diverse andra saker, men detta är det sista inlägget jag gör i denna tråd. Ni ville veta hur jag tänker, nu vet ni. För övrigt så bor jag i en bostadsrätt i en av Stockholms mest invandrartäta förorter, jag har jobbat av och till sedan jag var 13 för att ta mitt första heltidsjobb vid 18 års ålder, kommer från en familj i övre medelklassen och jag är långt ifrån en ordboksbeskrivning av "white trash", så även den delen av era fördomar var fel.
Puss och kram!