Du menar så nyanserat som när vänstern efter valet menade på att 94% röstade mot SD?
jag har inte koll på vänstern och det du syftar på.
menar bara det du skrev i ett tidigare inlägg.
Du menar så nyanserat som när vänstern efter valet menade på att 94% röstade mot SD?
menar bara det du skrev i ett tidigare inlägg.
Har ett par vänner med namn från mellanöstern, eller ska jag säga de hade namn från mellanöstern!
Uppvuxna och studerat i Sverige, de tog examen och försökte komma ut på arbetsmarknaden, dessa fick inte ens komma till en intervju trotts mer än 50st CV:n de skickade. De bytte till svenska namn och det fick en sjuk vändning. De vart inte kallade till bara en utan flera intervjuer, idag har de jobbat ett tag på arbetsmarknaden med bättre framgång än de flesta.
[klippeklipp]
Är flykting och fått gå den hårda vägen med allt i livet, håller mig borta från kriminalitet, aldrig tagit nåt annat än alkohol och tobak men ändå behandlas jag i vissa situationer värre än alkisen på torget.
http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti
Det är det här man röstar på när man röstar på SD. Den yttre polerade fasaden är just det - en fasad.
...om inte svenska folket ville ha gaskamrar, och vill de det.. Så är det ju detta fantastiska demokratiska system som bestämt.
Ps. Demokrati är ett värdelöst system
Kan du citera det som var för svart/vitt?
vänstern?Du menar så nyanserat som när vänstern efter valet menade på att 94% röstade mot SD?
Om något var svart/vitt så var det väl när du skrev att 10% av befolkningen gått från att vara missnöjda till att vara rasister?
Nu är det väl troligt att folk röstar på dem till stor del pg a att de är de enda som skiljer sig nämnvärt åt det restriktiva hållet när det gäller bl a asylinvandring.
Men det kan även finnas folk som röstar på dem av andra skäl. EU, försvars och IPRED-frågor t ex, och likt mig röstar på dem för att det är det parti som bäst stämmer med den egna åsikten.
Men citera gärna det jag skrev som var svart/vitt?
Den enda som verkligen är svart/vit i den här diskussionen är nog Herr Bettskena själv som jag läser det.
vänstern?
Det var Maria Wetterstrand, lite ironiskt att det var just MP som uttalade detta, utpressarpartiet nummer ett som har rövknullat 93-95% av det svenska folket dom senaste 14 åren
sd är ett rasistiskt parti, ett fascistiskt parti. inget annat. tror du något annat, så får du fortsätta tro det. det är oroande, att det ännu idag i sverige, finns en hel del människor, som är övertygade om att saker och ting 'bara händer i andra länder'. och är det så att dessa människor, ändå läser sig till, tar del av på andra sätt, att fascismen numera finns i våra vardagsrum, så väljer folk att ändå vifta bort det med icke-argument.
http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti
"Nej. Ca 10% av Sveriges befolkning har visat att de inte är nöjda med hur det ser ut i dag.
Det är en skillnad."
Det är fortfarande du som säger att 10% av befolkningen är rasister.
2. Aldrig politiskt läckage. Då och då hörs röster om att ”våga ta debatten”, vilket innebär att köpa SD:s problemformulering. Detta är en livsfarlig väg. Att Tyskland accepterade Hitlers tanke om ”judefrågan” innebar inget bakslag för hans parti, tvärtom. Att ”judarna” diskuterades som samhällsproblem i stället för vad de egentligen var – en samhällsresurs – satte kursen mot katastrofen.
Jag skulle nog vilja påstå att nästan 100% av Sveriges befolkning är rasister! Vi är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett flockdjur vilket medför att vi har en genetisk disposition för att vara misstänksamma mot folk från ut-grupper. Inget konstigt, inget kontroversiellt som jag ser det.Det är fortfarande du som säger att 10% av befolkningen är rasister.
"Nej. Ca 10% av Sveriges befolkning har visat att de inte är nöjda med hur det ser ut i dag."
du väljer att kalla de för missnöjda. jag kallar de för rasister.
missnöje har du även inom socialdemokratin, moderaterna & co, det får de inte att rösta på ett rasistiskt parti för det.
ca. 10% av sveriges befolkning, har visat att det går och är helt ok, att gå från 'missnöjd' till rasist.
sanningen är att du i slutändan röstade på gaskammare.
Att påstå att alla som röstar på SD är rasister är att gå väldigt långt. Det är möjligt att alla som röstar på SD är emot samt vill stoppa invandringen men det behöver ju inte gå stick i stäv med rasismen utan kan grunda sig på andra saker, som till exempel ett värnande om den svenska ekonomin eller dylikt.
Nej, du väljer att säga att de är rasister. Med andra ord att de förutsätter att personer har olika egenskaper beroende på vilken "ras" de tillhör.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |