Nu har jag sagt min mening, jag kommer antagligen bli kallad rasist, nazist, idiot, främlingsfientlig och diverse andra saker, men detta är det sista inlägget jag gör i denna tråd. Puss och kram!
Nej, det kommer du troligen inte för det är väldigt sällan någon faktiskt kallas rasist på SH. Ofta används det precis som nu: "- nu kommer säkert någon kalla mig för rasist"..
Jag roade mig med att googla sporthoj förut och min ovetenskapliga undersökning visade attdet i 9 av 10 fall användes just på det viset och den sista tiondelen användes på övriga sätt, bla annat som tillmäle.
F.ö. så argumenterar du för din sak. De som gör det kallas ytterst sällan för rasister. Du tar upp upp olika personfall, olika fenomen i sakliga ordalag. Gör man så blir man aldrig kallad rasist.
Om man däremot tror att man når saklig debatt genom att argumentera med den smetiga och bredaste av penslar, ja då är risken stor att man blir tagen som rasist.
"- Man får ju aldrig diskutera invandring utan att bli kallad rasist!! Jag är väl inte rasist bara för att jag inte vill ha hit hundratusen asylfuskande, hedersmördande analfabeta getherdar varje år som vill förbjuda fläskkött, nationalsången och som tycker att alla i sverige skall anpassa sig efter dom. Vart är det här landet påväg egentligen. Det är ju helt övertaget av PK djävla multikultikramare som tycker att det är rätt att alla tjejer blir gängvåldtagna av kamelryttare som kommit hit för bidragens skull och som bombar oss så fort vi ritar en teckning av mohammed... Men man får ju inte säga nånting i det här landet utan att kallas rasist...!"