du är en intelligent människa. jag förstår inte varför du har så svårt att förstå.
om du inte kan se vad ett parti som sd, kan göra i en ev. framtid, där arbetet mot de ska börja idag och inte nästa vecka, finns det ingen mer poäng för mig, att dra paralleller till 30-talet och ej heller någon mening för mig att fortsätta just den diskussionen med dig.
du har medvetet valt att inte vilja förstå och det är värre än att slå krokben på sig själv. och jag tror att just den oviljan att förstå, är väldigt utbrett i det här landet tyvärr.
Nej, du förutsätter något som inte står i något partiprogram överhuvudtaget utan enbart är baserat på just dina egna fördomar kring SD.
Det är möjligt att det visar sig att du får rätt, men det är precis lika möjligt att det visar sig att du får fel, och att det därmed är du som inte "förstått".
Kan man sitta och berätta för andra att "såhär
kommer det att bli i framtiden", ja då borde man satsa på aktiemarknaden istället.
Jag förstår varför SD ökar, och troligtvis kommer att fortsätta öka, eftersom allt krut läggs på att ropa "rasist" kors och tvärs istället för att ta tag i, och lösa, problem som dels folk uppenbarligen oroar sig för, samt rent statistiskt sett finns.
Den stora skillnaden mellan oss är att du säger att det "är" på ett visst sätt, medans jag säger att det kan finnas olika anledningar till varför folk t ex röstar på SD.