SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag avstår vidare tjafs med dig, vet inget om vad du tycker, säger eller står för och bryr mig inte direkt heller.

Ha en jättetrevlig natt!
Jag tycker det är fånigt när man säger att man inte FÅR disskutera när man egentligen inte vill. För det mesta vill man bara göra som du gjorde här, slänga ur sig en floskel och sen bli otrevlig om någon ifrågasätter det. Gott nytt år på dig.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I Sverige bidrar invandrarna mer till stat och kommun än de får tillbaka.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur fick du ihop det?
Är säpo rasister?
Är all diskriminering rasism?

Är du med nu då?
Nä, men antagligen Ekeroth "På sin blogg skriver nu Ekeroth att han ska anmäla krogen för förtal".
Nä, men många likheter finns inte minst i utrycken.

-"Åk härifrån du hör inte hemma här!"
-"Varför då?"
-"Du hör bara inte hemma här för att du är (sätt in valfri färg/hårfärg/ideologi/religion)!"

Lite ironiskt att en förespråkare för något sådant råkar ut för det själv.
Därav den lilla språkleken.

OBS! Frågetecknet bakom som gör det till lite av en fråga/ordlek snarare än sanning.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sd använder och driver ofta attityder att vilja cementera uppfattningen om den olönsamma invandraren. Att sätta ett pris på en människa är osmakligt, men bör och skall bemötas. Fakta är att det tar i snitt sju år för en somalisk kvinna, alltså en person som har riktigt dåliga förutsättningar att komma i arbete. Det tar någonstans mellan arton och tjugofem år för en infödd svensk. Vem är den sämsta investeringen?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sd använder och driver ofta a16årtityder att vilja cementera uppfattningen om den olönsamma invandraren. Att sätta ett pris på en människa är osmakligt, men bör och skall bemötas. Fakta är att det tar i snitt sju år för en somalisk kvinna, alltså en person som har riktigt dåliga förutsättningar att komma i arbete. Det tar någonstans mellan arton och tjugofem för en infödd svensk. Vem är den sämsta investeringen?

Vi räknar?

En ensamstående vuxen med en förhållandevis låg boendekostnad om 4500kr inkl allt samt tillkommande socialbidrag om 3880kr "kostar" då 703920kr. (7år)

Ett barn som "kostar" barnbidrag om 1050kr/månad i 16år samt studiebidrag 10månader årligen upp till 25års ålder till den totala summan av
296100kr. Därtill tillkommer såklart utbildningskostnad men å andra sidan står där minst en förälder bakom som bidrar till statskassan. Det är även föräldrar som bär övriga kostnader för den kommande gynnaren.. Och frågan kan ställas om den summan som uppbringats som barnbidrag egentligen redan är finansierad av just föräldrarna, genom skattsedeln.

Vad vill jag ha sagt? Det är osmakligt att sätta pris på personer, det är heller inte så att barn är en dyr inventering för samhället sett till vad de kan tillföra statskassan under 40år.

Därefter kommer pensionsdebacklet. Hur länge kommer en ha jobbat om en är invandrare och det tog 7år innan det blev arbete? 30år? Varav det åtgår knappt 11år innan investeringen är avräknad vid 27%-ig inkomstskatt och snittlön på 20000/mån. 19år kvar att betala in till pensionen. Det blir tyvärr lite skralt om en ska bära sina egna kostnader tror jag.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Enligt SD:s förre kanslichef Daniel Assai bidragsfuskar Sverigedemokraterna. De sökte och fick miljonbidrag för ett kvinnoförbund som inte fanns. Förvånad? Not me..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Beskåda 2014 års bräckligaste glashus:
:lol

Jag hittade inte så många fuskande partiledare och riksdagsledarmöter bland de där länkarna?

Men fusk är givetvis aldrig OK så jag antar att du ställer samma krav på dagens påkommna fuskare som de som ställdes på ungdomsförbundens fuskare, alltså att de lämnar sina poster till förfogande...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hittade inte så många fuskande partiledare och riksdagsledarmöter bland de där länkarna?

Men fusk är givetvis aldrig OK så jag antar att du ställer samma krav på dagens påkommna fuskare som de som ställdes på ungdomsförbundens fuskare, alltså att de lämnar sina poster till förfogande...

Det är naturligtvis en storm i ett aftonbladet-glas, AB körde ut det som en "Just Nu push" i natt :)lol) medan SvD som vanligt chillade.

Det är en ickenyhet, för idioter av idioter.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kvinnor-har-funnits-hur-lange-som-helst

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Haha .. Jisses, var är stormen och alla fördömande kommentarer? Det brukar onekligen vara en helt annan ickeförlåtande ton här inne när det gäller misstanke om bidragsmygel. Intressant :hihi

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Haha .. Jisses, var är stormen och alla fördömande kommentarer? Det brukar onekligen vara en helt annan ickeförlåtande ton här inne när det gäller misstanke om bidragsmygel. Intressant :hihi
Det är bara mygel när det är "dem"! "Vi" är smarta och ser möjligheter!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Svt-artikeln Markus länka till ger inte samma bild som Aftonbladets?

I övrigt så är det väl systemet som är defekt om det kan fuskas. :hihi

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...