SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
En tredjedel av alla syrianer bor väl redan i Södertälje, så någon sådan skyldighet har vi nog redan uppfyllt.
:glömdet
Ska vi passa på att stämma mc-tillverkarna för alla som kör olagligt eller kör ihjäl sig på deras produkter förresten? Man har ju ett ansvar! Eller hur var det nu?

Ehh hur tänkte du nu:va

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Det är vapentillverkarnas fel att folk skjuter ihjäl andra med dessa vapen - då måste det ju vara hojtillverkarnas fel att folk kör ihjäl sig? Eller nej! Det är landet där tillverkaren har sitt huvudkontor som är skyldigt! För det var väl den logiken du menade skulle appliceras på Sverige för att Bofors har tillverkat vapen?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
enrosanbil har en viss poäng. Men det gäller bara om tillverkaren(motsv) säljer hojen till en 13-åring med en 5-årings intellekt. Varvid det blir lite intressant när det säljs vapen till länder som Iran och USA. Fast det kanske kunde räckt med skyltar likt cigarettpaketen " detta vapen kan vara dödligt mod oskyldig person i fel händer"...
:gnissla

Vad nu detta hade med Sd att göra, ånyo..

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Då jag anser att Sverige skall ha ett väpnat försvar, och då jag inte är pacifist, har jag svårt att förvägra andra nationer rätten att beväpna sig.

I grunden tycker jag vapenexportlagen funkar bra. Jag tvivlar på att det är vi som beväpnat Syrien, det är Rysslands gamla intressesfär.

Och nej, jag ser inte att vi har en skyldighet att ta emot en massa syrier. Jag ser inte vårt ansvar, men jag har nog dålig fantasi kanske?

Skall jag vara ärlig så ekar många argument ihåligt:

- Vi tillverkar vapen, alltså är vi skyldiga till alla krig.
Va?

- Vi tjänar på invandringen.
Väldigt många tvekar ju på det, med all rätt.

-Ett homogent land klarar sig inte i globalismen.
Öh, vi hade en stor exportindustri redan för 100 år sedan. Få länder hade så stor andel export som lilla homogena Sverige. Och vi sålde worldwide. Limhamns-jesus står stadigt i Rio de Janairo...

Vi skall ta emot syrier för att vi är medmäniskor. De riskerar livet när de flyr, det är inga lycksökare direkt vi talar om. Det är det argument som är starkast. IMHO

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det är vapentillverkarnas fel att folk skjuter ihjäl andra med dessa vapen - då måste det ju vara hojtillverkarnas fel att folk kör ihjäl sig?
Så syftet med vapen är att döda, och syftet med motorcyklar är att köra ihjäl sig? Eller, hojar är en hobby precis som distansmissiler? Det är väldigt sällan jag är ute med polarna och riggar truppminor för att fördriva lite tid en söndagseftermiddag, din jämförelse haltar. :va

Vi skall ta emot syrier för att vi är medmäniskor. De riskerar livet när de flyr, det är inga lycksökare direkt vi talar om. Det är det argument som är starkast. IMHO
Håller med till 110%. Men nu har ju bossesoku, som vet™ precis hur olika folkslag är beskaffade, sagt att vi bara ska ta hit kineser och folk som liknar hans fru så den där medmänniskogrejen får vi väl stryka då.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Håller med till 110%. Men nu har ju bossesoku, som vet™ precis hur olika folkslag är beskaffade, sagt att vi bara ska ta hit kineser och folk som liknar hans fru så den där medmänniskogrejen får vi väl stryka då.

Det där hade du lika gärna kunnat rikta mot AGV själv eftersom han uppenbarligen i princip har samma erfarenheter av de olika grupperna men det var tydligen inte lika roligt. Dessutom har jag inte alls sagt ovanstående. Är lögner, skamgrepp och påhittade anklagelser allt ni i extremvänsterblocket kan använda nu när ni börjar inse att projektet börjar rasa och fler och fler får nog? Du kan väl i alla fall försöka höja nivån en aning?

Här är lite av den senaste opinionsinfon angående SD(Anna-Lena verkar tycka invandrare är homofober!):

http://www.dn.se/valet-2014/sd-lockar-man-med-utlandsk-bakgrund/

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inte min intention att vara otrevlig, skyller på min olust att peka på telefonen i onödan.
Förståeligt.

Men det är lustigt att svenska företag lyckades ta sig in i Ungern på 60-talet och värva arbetskraft.

Nu var ju det i och för sig inte på 60-talet, men visst. Hyfsat lik kultur gör ju dock assimilering lättare. Förvånande att sossarna släppte in dem trots att de flydde från vänsterregim. Men det är klart, på den tiden såg ju sossarna kommunister som farliga, idag ligger de i samma säng och kramas.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
sverige om 5år . go.dag hr muluku , kan jag hyra en lägenhet . ? jag er svensk .och heter muhammad mäkinänen .

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Det här är också rätt. För det får du en applåd.
Jag tycker däremot att man även har en moralisk skyldighet att ta om hand flyende då man på sätt och vis godkänner alla krig, antingen via vapenförsäljning eller uteblivna interventioner, företrädesvis genom FN.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det där hade du lika gärna kunnat rikta mot AGV själv eftersom han uppenbarligen i princip har samma erfarenheter av de olika grupperna men det var tydligen inte lika roligt.
Nej för dels så verkar han vettig, dels anser han inte att man bör använda olika måttstock beroende på härkomst.

Dessutom har jag inte alls sagt ovanstående. Är lögner, skamgrepp och påhittade anklagelser allt ni i extremvänsterblocket kan använda nu när ni börjar inse att projektet börjar rasa och fler och fler får nog? Du kan väl i alla fall försöka höja nivån en aning?
Du är för rolig när du försöker låta lillgammal och samtidigt blottlägger din totala brist på självinsikt. :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Undrar om det blir första gången ett demonstrationståg ryker ihop med sig själv på söndag? Det ska visst finnas folk med ett sånt här plakat på plats...:D

avpixlat_plakat_410_ff.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undrar om det blir första gången ett demonstrationståg ryker ihop med sig själv på söndag? Det ska visst finnas folk med ett sånt här plakat på plats...:D

View attachment 396672

Underbart, och jag gillar att de bytt ut hammaren och skäran mot RF's stjärna, nu skall vi se hur bra vänstersvinen beter sig även denna gång. :D Men det regnar så mycket att jag tror vädergudarna tycker det hela är en storm i ett vattenglas faktiskt. :gnissla

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Efter att researchgruppen skulle ansvara för säkerheten verkar det som om att Avpixlat lagt ner planerna. Jag lever fortfarande i tron att om 10 år kommer vi se tillbaks på denna tid och inse hur skevt debattklimatet blivit i Sverige. Det trodde jag å andra sidan redan på 90-talet och den har bara blivit värre sedan dess.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...