SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Somalien har inte haft ett fungerande samhälle alls på, jag vet inte, det är väl mer än 20 år nu. Inbördeskrig och skit. Anarkism i princip.

Första generationen är ofta analfabeter ja. Det finns problem att ta i där ja.

Men som sagt: libaneser, sydamerikaner, perser (från Iran), båtflyktingarna från vietnam (etniska kineser) och en lång rad till kom som flyktingar. Tittar man på dessa grupper har jag svårt att se problemen.

Vi får bita i det äpplet, se till att ge den undervisning som behövs, och ge det lite tid.

Ännu vet jag ingen flyktingvåg som inte lyckats anpassa sig till Sverige, givet att man ser på andra generationen.

Nej, jag vet att inte Somalia fungerar. De hade nåt bra på g i Somaliland tydligen(tror det är norra delen av landet) men sen kom islamisterna och satte allt i kaos igen. Källa: Kille utan ålder.

Och visst, det är jättefint att vi vill hjälpa andra och självklart ska man göra vad man kan, men inte på bekostnad av att förstöra vårt egna land. Man kan göra uppoffringar men gränsen för var det skadar mer än gynnar är sedan länge passerad. Då måste man ha mod nog att också tala öppet om det. Finns bara ett parti som har det.

De folk du nämner har varit fantastiska på att skapa sig ett liv här men jag kan liksom inte skriva långa haranger med pk-tillägg i vartenda inlägg jag skriver. Du kan omöjligt hitta att jag har skrivit, eller för den delen sagt, något annat än gott om perser. Kineser är också duktiga och till och med under etniska svenskar i brottsstatistiken om jag inte missminner mig. Sydamerikaner är bra förutom att det verkar husera väldigt många kommunister bland dem. Av naturliga skäl. Och det är aldrig trevligt.

Vi kan inte ge det mer tid. Nu gäller det att eliminera skadorna.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nej, jag vet att inte Somalia fungerar. De hade nåt bra på g i Somaliland tydligen(tror det är norra delen av landet) men sen kom islamisterna och satte allt i kaos igen. Källa: Kille utan ålder.

Och visst, det är jättefint att vi vill hjälpa andra och självklart ska man göra vad man kan, men inte på bekostnad av att förstöra vårt egna land. Man kan göra uppoffringar men gränsen för var det skadar mer än gynnar är sedan länge passerad. Då måste man ha mod nog att också tala öppet om det. Finns bara ett parti som har det.

De folk du nämner har varit fantastiska på att skapa sig ett liv här men jag kan liksom inte skriva långa haranger med pk-tillägg i vartenda inlägg jag skriver. Du kan omöjligt hitta att jag har skrivit, eller för den delen sagt, något annat än gott om perser. Kineser är också duktiga och till och med under etniska svenskar i brottsstatistiken om jag inte missminner mig. Sydamerikaner är bra förutom att det verkar husera väldigt många kommunister bland dem. Av naturliga skäl. Och det är aldrig trevligt.

Vi kan inte ge det mer tid. Nu gäller det att eliminera skadorna.

Nej, men diskussionen rörde ju arbetskraftsinvandringen (finnar, polacker, juggar) visavi flyktinginvandringen.

Då ville jag påminna om stora grupper av flyktinginvandrare som klarat sig bra i Sverige.

Afghanerna kommer så pass unga, jag tror inte deras analfabetism heller är något problem. Just sayin'.

Så kvarstår somalierna... men nej, jag vill inte ha en lagstiftning som särbehandlar somalier eller någon annan grupp. Kalla det för en principfråga.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
blöjräcern. det tyckar du. mmm invandra som ex begår kriminalitet ut med dom, krininella som våldtager svenska tjejer ut med dom. kriminella invandra som inte vill anpassa sig ut med dom. kriminella invandra gäng som rånar säljar knark ut med dom. kom dom hit för att förstörra göra jävelstyr ut med dom 4ever.. och kall inte en dansk för invandra jävla rassse typ..

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
blöjpolje kom hit till för sverige.för sökte sverige i danska tidningar sökte bilbyggare . på kockums i malmö för många många år sen nog förre du blev fött. blev bjuden hitt med andra ord.. o kall inte mig invandra en gång mer....

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
blöjpolje kom hit till för sverige.för sökte sverige i danska tidningar sökte bilbyggare . på kockums i malmö för många många år sen nog förre du blev fött. blev bjuden hitt med andra ord.. o kall inte mig invandra en gång mer....

Seriöst, ungefär 75% av dina inlägg, citerat inkluderat, är helt obegripliga. Testa att läsa igenom vad du skriver innan du trycker på knappen?

stockholm har inte hela tiden vart svensk det har oxå vart rysk. och rysk och rysk. :Bugar

Ryssarna har väl aldrig intagit Stockholm, det närmsta de kom var när det fick dask vid Stäket 1719. :va

Blandar du möjligtvis ihop dom med danskarna som ju kontrollerade Stockholm och stora delar av Sverige kring 1520-21?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men du slänger ju bara ur dig en lösryckt mening utan förklaring och utan svar på något jag har skrivit. Förklara gärna istället för att vara otrevlig.

Förövrigt har du ju bevisat att du knappt är berättigad till att delta i en diskussion i de här ämnena(om man ska följa Bonnys kriterier) om du tycker du har erfarenhet genom att "ha träffat" några från andra gen. Var lever du? I en stuga i långt ut i skogen? Konstigt också att inte se om någon är somalier faktiskt. Tycker det syns rätt tydligt. Ibland kan man förväxla dem med typ eritreaner/etiopier men man märker snabbt på sättet om det är äkta vara eller inte.

Återigen: Det är skillnad på folk och folk. Jag vet att det är jeterassigt och generaliserande att säga så men det stämmer ju! Blanda inte ihop arbetskraftsinvandrare som Sverige verkligen behövde och som har etablerat sig kanonbra här med de från senare år från obskyra grupper med stenålderskulturer som verkar tycka om att bita den hand som föder dem. Det är två helt skilda diskussioner egentligen.

Inte min intention att vara otrevlig, skyller på min olust att peka på telefonen i onödan.

En god vän arbetade för invandrarverket när första vågen somalier kom, ett av dom stora problemen var att urskilja dom från de som åkte snålskjuts.

Men det är lustigt att svenska företag lyckades ta sig in i Ungern på 60-talet och värva arbetskraft.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
i min stad finns 9olika gäng alla invandra gäng. gippsy blod bergagänget lambohovgänget .rydsgänget ja men klart dom ska vara här.. dom säljar jo bara knark till svenska ungdommar .fin det jo...samt rånar gamla tantar helt accepterat tydligen . sverige ett bra land.....

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
pjohan aha det er darför svenskar inte gillar danskar :tummenupp blöjrasarn ok filåt då....:Bugar

Har jobbat i Köpenhamn i två år och hade inga större problem att förstå danskar. Finns gott om danskar på detta forum som skriver helt på danska men fortfarande går att begripa. I ditt fall är det att hälften av orden tappas bort, skrivs ihop eller något annat trams som man inte heller gör på danska.

Har du bott här sen det byggdes bilar i Malmö så torde det bli närmre 30 år. Dom flesta andra invandrare lär sig skriva begripligt på kortare tid än så.

i min stad finns 9olika gäng alla invandra gäng. gippsy blod bergagänget lambohovgänget .rydsgänget ja men klart dom ska vara här.. dom säljar jo bara knark till svenska ungdommar .fin det jo...samt rånar gamla tantar helt accepterat tydligen . sverige ett bra land.....

Flytta hem till Danmark då om det är så jävla mycket bättre. :7peta

Men jag är fortsatt intresserad av när Stockholm var ryskt. Tre gånger tom. Du kan inte berätta för oss historielösa? :rolleyes:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
agv så du menar sverige har startat det krig ?? i syrien... det är därför dom ska upp hitt . startar man ett krig måste man slutföra det. man kan inte bara fly.. förräderi att fly....

Sverige har kanske inte startat alla dessa krigen men sverige är i allra högsta grad inblandat i dödandet av oskyldiga i krig runt om i världen, http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk_vapenexport nu har du lite bakgrundsfakta till varför sverige måste/är tvungna att öppna gränsen! lilla landet Sverige är medskyldiga till att civila kvinnor och barn mördas runt om i världen, att ett högteknologiskt och ett av världens mest utvecklade länder som sverige inte lagt ner vapentillverkning är för mig en fullständig gåta!

Sveriges politiker är lika smutsiga som al-assad regimen!

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Arbetskraftsinvandring? Idag? När vi får krisstöd av EU för vår höga ungdomsarbetslöshet. Föga rimligt.
De flesta som kommer hit i jakt på arbete är i branscher där det redan råder övertalighet och sjunkande sysselsättning, bygg, städ, restaurang.

Vissa kan sitta på kompetenser som om möjligt saknas men detta borde enkelt kunna hanteras med anställningskontrakt med bevis on lägstalön. Fast då kanske intresset inte är stort...

Övriga borde rent krasst nekas put utöver de som har ett personligt hot över sig eller har maka/make med tillsvidareanställning och medborgare sedan tidigare. Flyktingar kan hanteras med tillfälligt tillstånd på årsbasis där ny granskning/bedömning görs för förnyelse.

Med fri rörlighet i EU och läget på arbetsmarknaden är det inte för någon gynnsamt att öka andelen sysslolösa, oavsett härkomst.
Detta är en "ansvarsfull" invandrings/flyktingpolitik i min mening. Hur den står sig mot Sd å resten har jag inte en susning om dock..

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Sverige har kanske inte startat alla dessa krigen men sverige är i allra högsta grad inblandat i dödandet av oskyldiga i krig runt om i världen, http://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk_vapenexport nu har du lite bakgrundsfakta till varför sverige måste/är tvungna att öppna gränsen! lilla landet Sverige är medskyldiga till att civila kvinnor och barn mördas runt om i världen, att ett högteknologiskt och ett av världens mest utvecklade länder som sverige inte lagt ner vapentillverkning är för mig en fullständig gåta!

Jag brukar ju inte alltid hålla med dig men det här var värt applåder :bugar

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.

En tredjedel av alla syrianer bor väl redan i Södertälje, så någon sådan skyldighet har vi nog redan uppfyllt.
:glömdet
Ska vi passa på att stämma mc-tillverkarna för alla som kör olagligt eller kör ihjäl sig på deras produkter förresten? Man har ju ett ansvar! Eller hur var det nu?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Det är lugnt, vi har ju redan Nobelpriset, bara vi ordnar ett boforspris blir det nog bra.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...