SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jo, orättvisor är speciellt jobbiga när de riktas mot en själv. Det är ju inte klokt vad det är synd om oss svenska män.
Vi är de som är kriminella, vi använder våld mot både nära och kära som okända, vi våldtar, vi hotar och kränker, lämnar våra fruar för kvinnori våra döttrars ålder, vi presterar sämre i skolan och är väl som grupp rätt ansvariga för mycket problem och elände i samhället.
Å vad får vi i kompensation? Högre lön, bättre vård och en del andra småfördelar.
Och så vill folk att vi ska dela med oss av detta! Upprörande!

Nej, det livet hade varit så mycket bättre om man bara var kvinna/utlänning/sam eller tillhörde någon annan priviligierad grupp! Vilken grupp skulle du vilja tillhöra??

Jo, jag är lite ironisk och raljerande med allt utom sista frågan: vlken annan grupp skulle du hellre vilja tillhöra än att vara vit, svensk man? Finns det verkligen någon annan du skulle vilja byta plats med?

För övrigt är samer defineriade som ursprungsbefolkning vilket ger dem vissa "förmåner", inget speciellt för Sverige, finns även i USA och ett par andra länder. En skillnad mot t.ex. USA är att man där erkänner övergreppen och försöker kompensera för detta. I min värld kunde vi väl vara storsinta och göra samma sak, speciellt som det ju inte var vårt fel vad våra föräldrar gjorde och att de agerade efter den tidens normer.

Tala för dig själv.

Hade den svadan riktats mot någon annan grupp, amerikaner undantagna, så hade det ansetts vara en extremt sexistisk eller rasistisk drapa.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tala för dig själv.

Hade den svadan riktats mot någon annan grupp, amerikaner undantagna, så hade det ansetts vara en extremt sexistisk eller rasistisk drapa.

Det är en del fel i det du citerar som är ganska nedslående. Effektivt som propaganda är det likaväl.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det är en del fel i det du citerar som är ganska nedslående. Effektivt som propaganda är det likaväl.

Vad är felet?

Byt ut "vi" mot samer, lesbianer, somalier, romer, finnar eller vad du vill så ser du.

Amerikaner funkar dock inte. Alla vet de är världens mest korkade folk ju.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad är felet?

Byt ut "vi" mot samer, lesbianer, somalier, romer, finnar eller vad du vill så ser du.

Amerikaner funkar dock inte. Alla vet de är världens mest korkade folk ju.

Tror du missförstår mig.

Finner det rätt skrämmande att bonny formulerar sig som han gör, men det har å andra sidan mest kommit trollinlägg därifrån på sistone, tyvärr.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Tror du missförstår mig.

Finner det rätt skrämmande att bonny formulerar sig som han gör, men det har å andra sidan mest kommit trollinlägg därifrån på sistone, tyvärr.
Vilka är de faktafelen???

Ni får tycka vad ni vill för min del men jag kan väl få ha rätt till en egen åsikt?? På vilket sätt blir man ett troll för den sakens skull? Jag fattar bara inte vad svenska män klagar på. Hur är det illa att vara man i Sverige och vem skulle du vilja byta med som i så fall har det bättre? Det är inte en trollfråga utan jag är verkligen nyfiken på vem som har det bättre.

Plus att jag är tydlig med att jag är raljerande...

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Ni får tycka vad ni vill för min del men jag kan väl få ha rätt till en egen åsikt?? På vilket sätt blir man ett troll för den sakens skull? Jag fattar bara inte vad svenska män klagar på. Hur är det illa att vara man i Sverige och vem skulle du vilja byta med som i så fall har det bättre? Det är inte en trollfråga utan jag är verkligen nyfiken på vem som har det bättre.

Det beror väl på person om man anser sig ha rätt att beklaga sig. Männen finns på toppen och i botten. I styrelserummen och i fängelse.

Männen har ofta den typen av arbeten som rationaliseras ut i dagens Sverige.

Det är inte särskilt trevligt att bara köra över någon pga av dennes kön och hudfärg. Som sagt, dig vill man inte vara patient hos om man är vit medelålders man.

Om du möter en vit man kan han ha det för djävligt. Det är inte orimligt även om genomsnittet talar ett annat språk.

Ungefär som att ökentemperaturen i snitt är ganska behaglig (iskallt på natten och stekhett på dagen ger en ganska behaglig temp i snitt.) Utgå dock inte från att där är 25 grader...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Du menar att män som sticker för yngre kvinnor skulle vara någon större del av orsakerna till separation/skilsmässa? Hur får du till det när initiativet till separation i 8 fall av 10 är kvinnans?

Hur ser det ut sen ifråga om barn, ekonomi mm? Man får nog anse att de är rätt mycket mer gynnade där. Det värsta är att de rullar ut en röd matta för förövare av olika slag, bara för att bejaka sitt ego.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Vi är de som är kriminella, vi använder våld mot både nära och kära som okända, vi våldtar, vi hotar och kränker

Den stora majoriteten av svenska män gör inte det som du räknar upp. Att dom flesta brottslingar är män innebär inte att dom flesta män är brottslingar.

lämnar våra fruar för kvinnori våra döttrars ålder

Det är oftast kvinnor som tar ut skilsmässa. 70 % är en siffra som nämns här: http://www.skilsmassa.org/faqsvar.aspx?QuestionID=1388

vi presterar sämre i skolan

Det kanske stämmer. Men om man jämför slutbetyg med resultat på nationella prov så verkar det dock så att flickor får högre betyg än vad dom förtjänar och pojkar får lägre, så skillnaden kanske är större än vad den borde vara.

http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2011/12/04/pojkar-missgynnas-allt-mer-betygsattningen

Tittar man istället på högskoleprov så har man upptäckt att killar får bättre resultat än tjejer. Så kan man naturligtvis inte ha det så då kom man fram till att det måste vara nåt fel på provet och att det måste ändras. Det verkar dock inte ha fått önskat resultat eftersom killar fortfarande presterar bättre så vi får väl se vad dom hittar på härnäst.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-gynnas-av-nya-hogskoleprovet_7168203.svd

Å vad får vi i kompensation? Högre lön, bättre vård och en del andra småfördelar.

Jag orkar inte leta fram lönestatistik för dömda brottslingar men jag tvivlar starkt på att dom har kompenserats med högre lön än andra. Fast antagligen var du väl ute efter att män tjänar mer pengar för samma jobb. Om det stämmer (vilket det inte gör) så kan man ju fråga sig varför ingen klyftig entreprenör har kommit på tanken att bara anställa kvinnor ifall dom nu gör samma jobb för en billigare peng. Är det pga en utstuderad ondska där man helt enkelt är villig att ta den ekonomiska förlusten bara man får fortsätta diskriminera och förtrycka eller är det för att ingen har kommit på det?

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jo, jag är lite ironisk och raljerande med allt utom sista frågan: vlken annan grupp skulle du hellre vilja tillhöra än att vara vit, svensk man? Finns det verkligen någon annan du skulle vilja byta plats med?

Då jag, till skillnad från dig tydligen, identifierar mig som en individ och inte som en kugge i det 100% homogena kollektivet "Vita, Svenska Män som är Roten till Allt Ont" känns det som att det kvittar om jag är kvinna, neger eller bög.

Vill jag leva livet insvept i en offerkofta har jag ändå massvis av material som lågutbildad glesbygdsbo med rätt bred dialekt och ett tvåsiffrigt klädkonto i månaden. Buhuu så synd det är om mig!:gråta

F.ö är det nog en rätt begränsad mängd människor som vill hålla på med renskötsel som var ämnet som skulle tas upp. Även om det indirekt berör alla frågor som dryftats här med helikopterjakt osv.
Jag vill minnas att t.ex. Masajerna har rätt att jaga i nationalparkerna i Tanzania. Det är ju upprörande. Någon borde köra dem på båten till amerikat. Eller vänta nu...

Det spelar väl ingen roll om det är 5 eller 50.000 storsvenskar som skulle vilja ägna sig åt renskötsel om dom hade möjlighet, det som stör folk är att samerna har "frikort" från en massa lagar och förordningar som svenskar måste följa trots att de bott i samma by i generationer.

Skillnaden är alltså baserad på vilken ras/folkslag man tillhör, och när SD vill ändra det så alla har samma rättigheter/skyldigheter kallas dom rasister. Logiken bakom det känns på något sätt haltande...:va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Då jag, till skillnad från dig tydligen, identifierar mig som en individ och inte som en kugge i det 100% homogena kollektivet "Vita, Svenska Män som är Roten till Allt Ont" känns det som att det kvittar om jag är kvinna, neger eller bög.

Vill jag leva livet insvept i en offerkofta har jag ändå massvis av material som lågutbildad glesbygdsbo med rätt bred dialekt och ett tvåsiffrigt klädkonto i månaden. Buhuu så synd det är om mig!:gråta

Det spelar väl ingen roll om det är 5 eller 50.000 storsvenskar som skulle vilja ägna sig åt renskötsel om dom hade möjlighet, det som stör folk är att samerna har "frikort" från en massa lagar och förordningar som svenskar måste följa trots att de bott i samma by i generationer.

Skillnaden är alltså baserad på vilken ras/folkslag man tillhör, och när SD vill ändra det så alla har samma rättigheter/skyldigheter kallas dom rasister. Logiken bakom det känns på något sätt haltande...:va

Det är väl tom skillnad på same och same?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Är det bara jag som tycker renkött smakar skit? :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag tycker det är ganska gott. Dock är det dyrare än guld.

Och nästan lika sällsynt, där har vi något annat som många här omkring förundras över. Vart tar allt renkött vägen? Till affärerna tar det sig då inte bortsett från någon enstaka slamsa för 400kr/kg, och storstädernas lyxkrogar kan omöjligen omsätta de tusentals djur som slaktas årligen.

Med tanke på att samernas huvudnäring är just renskötsel faller argumentet att köttet hamnar i deras frysboxar precis som med älgjakten för "oss", hur finansieras i så fall helikoptrarna till rendrivningen och resten av industrin runt det hela? Bidrag från staten såklart men det lär inte räcka på långa vägar.

En grundlig polisiär kontroll skulle med all sannolikhet uppdaga ett omfattande mygel med svartslakt och pengar rätt ner i näverstövlarna, råkar det saknas några hundra djur vid inräkningen är det väldigt enkelt att skylla på varg och örn.

Såna kontroller görs inte, mest troligt av den enkla anledningen att det är såååå syyyynd om dom.

Och nej, jag är inte bitter.:hihi

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och nästan lika sällsynt, där har vi något annat som många här omkring förundras över. Vart tar allt renkött vägen? Till affärerna tar det sig då inte bortsett från någon enstaka slamsa för 400kr/kg, och storstädernas lyxkrogar kan omöjligen omsätta de tusentals djur som slaktas årligen.

En grundlig polisiär kontroll skulle med all sannolikhet uppdaga ett omfattande mygel med svartslakt och pengar rätt ner i näverstövlarna, råkar det saknas några hundra djur vid inräkningen är det väldigt enkelt att skylla på varg och örn.

Såna kontroller görs inte, mest troligt av den enkla anledningen att det är såååå syyyynd om dom.

Det blir ju vargmat, tågföda och har höga halter av becquerel, så...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Med tanke på att samernas huvudnäring är just renskötsel faller argumentet att köttet hamnar i deras frysboxar precis som med älgjakten för "oss", hur finansieras i så fall helikoptrarna till rendrivningen och resten av industrin runt det hela? Bidrag från staten såklart men det lär inte räcka på långa vägar.

SJ köper mycket ren.
Lite otur att de lagt rälsen precis där slekestenarna ligger.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...