Du menar att lite becquerel i köttet skulle vara negativt eller rent av farligt.. ?Det blir ju vargmat, tågföda och har höga halter av becquerel, så...
Du menar att lite becquerel i köttet skulle vara negativt eller rent av farligt.. ?
Näää
Stellan Bojerud (sverigedemokrat) skrev i höstas: ”Jag beundrar de insatser som ett antal SS-officerare och frontmän gjorde i ärlig strid mellan nationer”
Nu har han ändrat sig.
"Jag fördömer allt som nazisterna gjorde vid förintelsen. Och eftersom jag ska vara politiskt korrekt så påstår jag att SS var fega och odugliga i strid."
Byter man ut orden 'muslimer' mot 'judarna' och 'islam' mot 'judendomen' kan man se att Sverigedemokraternas retorik är lik den nazistiska
Byter man ut "borgarna" mot "judarna" och "alliansen" mot "judendomen" kan man se att S,v,mp's retorik är lik nazisternas?
Retorik må vara föränderlig, men har vissa grunder..
Apropå grunder så bedriver inget annat parti i riksdagen förutom sd en jakt på invandrare och flyktingar som liknar den nazistiska jakten på judar.
Visst har du rätt i allt du säger men jag anser inte att det förändrar det faktum, som var huvudpoängen i mitt inlägg, med att om du föds in i gruppen "svensk man" så har du fått rätt mycket en vinstlott från födseln. Den som tolkar det som att jag påstår att ALLA män lyckas eller att ALLA män har skuld för ALLT här i livet får stå för den tolkningen själv eftersom det inte har det minsta lilla med vad jag har påstått. Jag påstår inte heller att vi bara har fördelar eller att det är ok att sparka på oss för allt möjligt.Det beror väl på person om man anser sig ha rätt att beklaga sig. Männen finns på toppen och i botten. I styrelserummen och i fängelse.
Männen har ofta den typen av arbeten som rationaliseras ut i dagens Sverige.
Det är inte särskilt trevligt att bara köra över någon pga av dennes kön och hudfärg. Som sagt, dig vill man inte vara patient hos om man är vit medelålders man.
Om du möter en vit man kan han ha det för djävligt. Det är inte orimligt även om genomsnittet talar ett annat språk.
Ungefär som att ökentemperaturen i snitt är ganska behaglig (iskallt på natten och stekhett på dagen ger en ganska behaglig temp i snitt.) Utgå dock inte från att där är 25 grader...
Hahaha .. Du måste självklart lyssna på sd:s och de andra partiers riksdagsdebatter. Och Du ska diskutera retorik och grunder utan att inte ens vet vad som sägas i riksdagen
Visst har du rätt i allt du säger men jag anser inte att det förändrar det faktum, som var huvudpoängen i mitt inlägg, med att om du föds in i gruppen "svensk man" så har du fått rätt mycket en vinstlott från födseln. Den som tolkar det som att jag påstår att ALLA män lyckas eller att ALLA män har skuld för ALLT här i livet får stå för den tolkningen själv eftersom det inte har det minsta lilla med vad jag har påstått. Jag påstår inte heller att vi bara har fördelar eller att det är ok att sparka på oss för allt möjligt.
Jag har, som sagt, bara påstått att vi föds i en väldigt gynnad grupp och har bättre liv än de flesta och större möjligheter att lyckas i livet än om du tillhör de flesta andra grupper. Men detta påstående kan inte brytas ner till individnivå, vilket du har helt rätt i.
Jag har inte heller några stora problem med viss typ av positiv särbehandling av andra grupper även om det skulle gå ut över mig.
Fast alla om som du uppenbarligen reagerar så hårt på detta: Jag är tacksam för att vara svensk man och skulle inte vilja byta mot något annat. Skulle ni vilja det? Och i så fall till vad?
(Ärligt: jag skulle kunna tänka mig att vara norsk man också, speciellt nu när vinter-OS drar igång.)
Du menar att lite becquerel i köttet skulle vara negativt eller rent av farligt.. ?
Näää
Jag har inte heller några stora problem med viss typ av positiv särbehandling av andra grupper även om det skulle gå ut över mig.
Inget! För några år sedan, och det kan ha ändrats, var snittlönen samma för kvinnor och män. Möjligt att det ändrats men oavsett bryr jag mig inte om vad andra har för lön då jag är nöjd med det jag har.Tror jag säkert. Hur mycket mer tjänar du än dina kvinnliga kollegor?
Inget! För några år sedan, och det kan ha ändrats, var snittlönen samma för kvinnor och män.
I
Sedan fattar jag att det finns de som har mer men även de som har mindre.
Det finns ett förslag i tråden om tiggeri som går ut på att om man inte ger tiggarna något så försvinner dem, man nonchalerar det helt enkelt.Åh vad du är storsint!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari