SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då känner Du dig ju som hemma :7peta

Trams är SD som inte mäktar med att argumentera övertygande ens som det enfrågepart de är :hihi

:)

Nej, jag tycker faktiskt man kunde diskutera en sakfråga då och då, men det har jag inte sett dig göra någonsin, tror det blivit uppenbart varför.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
:)

Nej, jag tycker faktiskt man kunde diskutera en sakfråga då och då, men det har jag inte sett dig göra någonsin, tror det blivit uppenbart varför.

Hur ställer sig SD till kärnkraft och alternativa energikällor? Är man pro-kärnisar eller anti-kärnisar? Gillar man vindkraft?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
För kärnkraft och vill ha större satsningar på biogas.
Varför visste du inte det?

Jag har inte precis pluggat in alla partiers partiprogram... men en annan intressant fråga är ju hur många av SDs sympatisörer som vet det? Apropå huruvida SD är ett enfrågeparti eller inte...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har inte precis pluggat in alla partiers partiprogram... men en annan intressant fråga är ju hur många av SDs sympatisörer som vet det? Apropå huruvida SD är ett enfrågeparti eller inte...

Kärnkraftsfrågan har de gjort en u-sväng i dom senaste åren, så tror inte så många har hängt med ens i väljarkretsen.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Du gör det väldigt enkelt för dig.

Du menar att inga världskrig funnits om internet fanns på 20- 30- 40- talet :va Är det verkligen så enkelt?
Konstigt då att det finns krig/konflikter/rasism över huvud taget idag, vi har ju internet i varje buske.

Internet är bevisligen inte lösningen på allt :fakta

Du säger att Sverige ruttnar inifrån!

Sveriges modell har gått bra i alla år. Ett starkt entreprenörskap och starka statliga företag är receptet för framgång. Inga andra än desorienterade SD människor skulle på allvar påstå att Sverige ruttnar inifrån :fakta

Krig och konflikter har alltid funnits och kommer inte försvinna tack vare internet, det har jag aldrig sagt eller syftat på.

Den nordiska eller svenska modellen du troligtvis syftar på är inget jag vill påheja. Det finns flera skäl varför andra länder vill förespråka denna modell. Cui bono.

Du har då verkligen enkla svar, helt tagna ur ingenting, som lösning på djupa problem.

Visst finns det massor av information men det finns minst lika mycket skit på nätet, de flesta klarar inte av att se skillnaden. Det finns många som hittar en massa mystiska konspiratoriska teorier och förklaringar på nätet men det betyder inte att dessa stämmer. Det är väl bara att se valfri tråd på SH så kan alla länka till en eller annat mer eller mindre seriös sida på nätet som "bevis" samtidigt som man "vet" att alla andra har fel.

Jag brukar utgå ifrån att det troligen inte är de som satt längst bak i klassrummet och kastade suddgummi som är de som normalt sitter inne med svaret på komplicerade frågor.

Visst finns det även extremt mycket skit på nätet. Men bland skiten finns guldkornen. Jag har i denna tråd ingen som helst ambition att påtala vad som är rätt eller inte. Jag vet att det är väldigt mycket jag inte vet. Jag är betydligt mer intresserad av vad som lyckats forma #:s tankar.

Jag brukar utgå från att det inte är de som satt längst fram i klassrummet som sitter inne med svaret på komplicerade frågor. Jag är fullständigt seriös.

Jo, så att... liberaler brukar gilla USA. Man håller staten i schack, någorlunda i alla fall...

De flesta av våra svenska partier är liberala. Det är inte dessa människor i USA som vill decentralisera makten.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
De flesta av våra svenska partier är liberala. Det är inte dessa människor i USA som vill decentralisera makten.

Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem.

Ideologier översätter dåligt mellan USA och Europa. Konservativa i USA har en författning som i grunden är liberal som utgångspunkt i sin ideologi. Liberala i USA vill ha en stark stat.

En viktig grundläggande utgångspunkt i liberalismen är att staten inte skall inskränka mer än nödvändigt när individerna formar sina liv.

Liberalismen är en bred ideologi, men inte så bred att den innefattar tvångsmässig kollektivism.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag brukar utgå från att det inte är de som satt längst fram i klassrummet som sitter inne med svaret på komplicerade frågor. Jag är fullständigt seriös.
Du ska få något så ovanligt som ett helt seriöst svar av mig!
Hur framgångsrik man är på att ta in och använda information syns troligen bättre i ens gymnasiebetyg än i ens internethistorik. Hur bra man är på att skilja guldkornen från skit syns troligen snabbast i mattebetyget....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför inte privatisera militären samt våra domstolar medans Du ändå håller på

Varför inte låta befolkningen vara militären och sköta sina domstolar som dom anser dom bör skötas?

Men frågan var varför man inte kan ha privat polis eller fängelse, fast det skulle ju innebära att du blir tvungen att tänk efter, och det lär väl inte hända.:lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om var de står i energifrågan, var står M i invandringsfrågan? Försörjningskrav eller? :rofl FP? Språkkrav fortfarande? :lol

VPK/MP, öppna gränser - inga krav.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men frågan var varför man inte kan ha privat polis eller fängelse, fast det skulle ju innebära att du blir tvungen att tänk efter, och det lär väl inte hända.:lol
Fel. Frågan var vad AGV menar med "Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem." :fakta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fel. Frågan var vad AGV menar med "Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem." :fakta

Han pekar på det faktumet att dom är allt annat än liberala, men en dock väljer dom att kalla sig det.

Det om något måste väl ändå vara uppenbart?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...