SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nää, Vi vet. Det enda Du faktiskt bryr dig om är enfrågepartiet SD:s myt att: Alla muslimer är likadana och de är jättefarliga :fakta

Nej, det har du hittat på själv, till skillnad från många av dina andra inlägg som du bara kopierar. :hihi
Hur kan man vara så dålig att man bara tar någon annans alster, byter några ord, och postar som eget? :rofl

Humor! :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Han pekar på det faktumet att dom är allt annat än liberala, men en dock väljer dom att kalla sig det.

Det om något måste väl ändå vara uppenbart?

Du missar igen.

Jag är nyfiken på vad han lägger i sin text att:

Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem.

Bättre låta AGV själv svara än att Du ska gissa :fakta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du missar igen.

Jag är nyfiken på vad han lägger i sin text att:

Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem.

Bättre låta AGV själv svara än att Du ska gissa :fakta

Du behöver läsa på vad liberalismen är och dess ideologi.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nej, det har du hittat på själv

Nej då. Dina inlägg rinner ju över av en överdriven rädsla för Muslimer och Islam. Du lider onekligen av islamofobi vilket iofs måste vara en tuff vardag att gå till mötes. Del av lösningen finns runt hörnet med terapi att tillgå på närmaste vårdcentral :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej då. Dina inlägg rinner ju över av en överdriven rädsla för Muslimer och Islam. Du lider onekligen av islamofobi vilket iofs måste vara en tuff vardag att gå till mötes. Del av lösningen finns runt hörnet med terapi att tillgå på närmaste vårdcentral :fakta

Den uppfattningen delar inte jag, men tack för omtanken. :hej

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att lägga till listan alltså, var skall all tid uppbringas? Fas#3 i all ära, men något gör de väl på dagarna? :confused:

Detta med fas 3 måste idieologiskt passa dig som handsken. fas 3 som den förnedrande massåtgärd som snarare är en återvändsgränd än en väg mot ett riktigt jobb :fakta

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Privatisera polisen och privata fängelser ??

:va

Egentligen inte. Nyliberaler brukar vilja ha den så kallade nattväktarstaten. Här sköter staten rättsväsende, militär och något lite till.

Dock i anarko-kapitalismen så är privat polis och skyddsvakt något som accepteras.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Fel. Frågan var vad AGV menar med "Många svenska partier kallar sig liberala, samtidigt använder de statens våldsmonopol till att lösa problem." :fakta

Okej. Svenska liberaler vill ha statlig obligatorisk a-kassa. Du är tvingad att vara med, och betalar du inte din skatt drar polisen pistol om du vägrar krypa i fängelse.

Det är ett exempel på tvångsmässig kollektivism upphållen med statligt våldsmonopol.

Staten har ett våldsmonopol, så har det varit sedan Birger Jarl. Så är det i nästan alla länder. jag har alltså inget emot att staten har ett våldsmonopol, men det skall användas varsamt. Det gör man inte i Sverige.

Vi borde hålla staten och politikerna betydligt kortare än vi gör idag

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har inte precis pluggat in alla partiers partiprogram... men en annan intressant fråga är ju hur många av SDs sympatisörer som vet det? Apropå huruvida SD är ett enfrågeparti eller inte...
det är ingen som begär att du skall plugga in partiprogram, men om du försöker få fram en poäng så bör du lägga en halvminut på faktakoll innan du gör bort dig.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
det är ingen som begär att du skall plugga in partiprogram, men om du försöker få fram en poäng så bör du lägga en halvminut på faktakoll innan du gör bort dig.

Fast hur gjorde jag bort mig? Jag ställde en fråga bara.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Okej. Svenska liberaler vill ha statlig obligatorisk a-kassa. Du är tvingad att vara med, och betalar du inte din skatt drar polisen pistol om du vägrar krypa i fängelse.

Det är ett exempel på tvångsmässig kollektivism upphållen med statligt våldsmonopol.

Staten har ett våldsmonopol, så har det varit sedan Birger Jarl. Så är det i nästan alla länder. jag har alltså inget emot att staten har ett våldsmonopol, men det skall användas varsamt. Det gör man inte i Sverige.

Vi borde hålla staten och politikerna betydligt kortare än vi gör idag

Tack AGV. Då är jag med på vad Du menar :tummenupp

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
En fråga, uppenbart syftad att framställa SD som ett enfrågeparti, utan att lägga trettio sekunder på att undersöka om det var en relevant fråga.
Visst gjorde du bort dig.

Svaret spelade ju ingen roll och nog finns det fog att anta att de som röstar på SD gör det av en enda anledning.

Svårt att se varför man inte kan använda ledande frågor...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S