SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Självklart kan du inte inläsa betydelser som inte är uttryckligen inskrivna.

Nej, man skall inte företälla sig vilka konsekvenser det kan blir av politikers arbeten, man skall bara se till vad dom gör för stunden......

Långsiktigt tänkande och planering börjar verkligen bli en bristvara i det moderna samhället.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Självklart kan du inte inläsa betydelser som inte är uttryckligen inskrivna.
Eftersom det är helt omöjligt att inte göra det så är det ett välmenande men kanske inte helt bra råd!

(Vill du ha referens så finns det b.a. en Nobelpristagare (Kahneman) att använda sig av...)

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Nej. Inte då hudfärg är avgörande för om Du är välkommen. Inte då hat mot flyktingar har legitimitet högt upp i partitoppen. Visst. Demokrati är att låta folket vara med och bestämma. Men inte för att bära upp rasister som gömmer sig bakom uppenbart främlingsfientliga principprogram.

Livliga fantasier du verkar ha. Kom fram ur grottan och sluta bilda dina åsikter efter Expo.

Hur kan du vara positiv för "demokrati", detta fina ord som egentligen inte betyder så mycket, samtidigt förvägra "rasister" sitt legitima inflytande i demokratin? Ser du paradoxen?

Om vi ser på ordet rasist. Är det verkligen det hemskaste som finns? Ordet rasist börjar nämligen bli väldigt urvattnat. Om du vill förbjuda dessa du kallar rasister inflytande så är det egentligen oliktänkande du vill förbjuda.

Den typ av demokrati du förespråkar och värnar om är inte särskilt vacker för den som inte samtycker med rådande regim.

Vad står du på för moralisk grund som kan avgöra vad som ska tillåtas eller inte? Jag vet vilken moralisk grund jag står på. Därför kan jag omöjligen välja att rösta i riksdagsvalet. För som demokratin fungerar nu är helt åt skogen och inget jag tänker deltaga i.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vilken tur för mig då att "alla andra" inte är rasister. Jag talar (som Du så väl förstår men Du vill som vanligt ta rygg på att vara drygast) om den grupp personer som representerar SD. Angående hudfärg så är det tyvärr inte bara mina "associationer." SD är tyvärr ett parti som med emfas hävdar att allt är den muslimska invandrarens fel. Det är vad som hörs i riksdagsdebatter. Det är vad som kan läsas som debattinlägg av anhängare till detta rasistiska parti.

Lika mycket källor på det som vanligt?
Hur vore det om du slutade publicera dina fantasier?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, man skall inte företälla sig vilka konsekvenser det kan blir av politikers arbeten, man skall bara se till vad dom gör för stunden......

Långsiktigt tänkande och planering börjar verkligen bli en bristvara i det moderna samhället.

Så du bedömer personer och grupper efter vad du tror att de eventuellt kan göra i framtiden?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så du bedömer personer och grupper efter vad du tror att de eventuellt kan göra i framtiden?

Ja, definitivt gör jag en bedömning, allt annat vore ju korkat.:va Allt som sägs, alla handlingar och all historik tas in i bedömningen.

Men du menar att du t.ex lämnar dina besparingar till första bästa som lovar att du kommer att bli rik?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, definitivt gör jag en bedömning, allt annat vore ju korkat.:va Allt som sägs, alla handlingar och all historik tas in i bedömningen.

Men du menar att du t.ex lämnar dina besparingar till första bästa som lovar att du kommer att bli rik?

Smidigt att tillhöra ett parti utan historik då.
Väger nästan upp att deras kärnfrågor är billigare knark, lägre löner, avskaffa säkerheten för småsparare, fler poliser, mindre invandring, avskaffa jämställdhetsarbete, motarbeta kulturyttringar, gynna reklamradio, skitigare energi, högre skatt för låginkomsttagare, dyrare utbildningar och nedmontering av den inhemska industrin.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Smidigt att tillhöra ett parti utan historik då.
Väger nästan upp att deras kärnfrågor är billigare knark, lägre löner, avskaffa säkerheten för småsparare, fler poliser, mindre invandring, avskaffa jämställdhetsarbete, motarbeta kulturyttringar, gynna reklamradio, skitigare energi, högre skatt för låginkomsttagare, dyrare utbildningar och nedmontering av den inhemska industrin.

Källa på det?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...