SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trots den uppenbara lingonveckan så slås man ju ändå av auktoritetsfrågan, finns det olika auktoriteter bland journalister och är det bara de som bekräftar det vi redan tycker som förtjänar att läsas? Konstigt!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så med "maifestationerna" menar han INTE den i Malmö?? Vilken är det i så fall som gör att det är plural?

Nassarna i Malmö blev attackerade verkar ju rimligt med tanke på resultatet...
Antal åtalade 3-0
Antal knivhuggna 0-4 (varav två tjejer plus bakifrån på åtminstone någon)
Beväpnade: Verkar vara 4-0

jodå, de har säkert bara varit ute på en liten promenad med sina små hundar!

Varför ska jag för övrigt förhålla mig till texten i sin helhet. Är den skriven av någon auktoritet på området?

Men självklart har nazisterna varit i området för att provocera eller kolla upp motståndaren men att tro att inte andra sidan älskar provokationer, våld och att själva provocera är att vara väldigt naiv. Testa och ställ dig och heila på en sån tillställning som de hade i Malmö så får du se...Då får du nog se att tjejerna är lika illa som killarna. Särskilt när de ha en pöbel på ett par hundra andra med sig. Att det är tjejer bland de knivskurna är helt egalt.

Jag tror att du med säkerhet känner till uttrycket lika goda kålsupare. Och det är vad de är. Ändå verkar du mfl tro att vänsterextremister är "goda" :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny trollar, han tycker inte så där egentligen, välj själv om du vill mata troll. ;)
När #medlem kommer däremot, då är det på riktigt. :skrämd

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
jo tjena, Iofs inte förvånad, men seriöst. Vilken jävla röra ni har lyckats få till. Marcus nya polare Erik Hörstadius har faktiskt ett jobb som få där man inte behöver dokumenterad kompetens, skulle kanske vara obligatoriskt med utb för att mot betalning analysera politik offentligt??

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag tror att du med säkerhet känner till uttrycket lika goda kålsupare. Och det är vad de är. Ändå verkar du mfl tro att vänsterextremister är "goda" :va
Vi behöver ju inte tjata om detta här, det kommer en rättegång så får vi se om de var "lika goda kålsupare" men sannolikheten att de skulle vara häktade för MORD inte är så hög om de hade blivit attackerade av en mobb eftersom mord innebär att du likgiltig för den andres liv. Är du knappast om du är i ett numerärt underläge och/eller attackerad. Så kanske, kanske domstolen känner till något som inte framkommit i massmedia.

Men som sagt: vi får se!

Att du tror att jag tycker vänsterextremister är "goda" får, som vanligt stå för dig och säger mer om dig än mig...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Helt sant, ryck ut någon enstaka detalj - helst bara några ord - och skit i resten. På så sätt når man ett trevligt och konstruktivt debattklimat. :lol
Så han är en form av auktoritet då?? hans åsikter verkar ju vara viktiga! Om har är det så ska jag följa ditt råd och läsa om texten som jag vid en första genomläsning mest uppfattade som svammel.

Orden jag "ryckte ut" var iofs i samma stycke av hans text, brukar knappast ses som en särskilt kontroversiell metod att läsa text på men man lär sig alltid nytt!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så han är en form av auktoritet då?? hans åsikter verkar ju vara viktiga! Om har är det så ska jag följa ditt råd och läsa om texten som jag vid en första genomläsning mest uppfattade som svammel.

Orden jag "ryckte ut" var iofs i samma stycke av hans text, brukar knappast ses som en särskilt kontroversiell metod att läsa text på men man lär sig alltid nytt!

Om du inte tycker texten är intressant att diskutera så kan du ju helt enkelt avstå. Det kanske vore bättre om du tänker efter, mer än att sitta som killen längst bak i klassen och klaga alltså.

Det är ju andra sidan allt du och några till gör i dessa trådar, klagar på andra. Antar att det får er att känna er duktiga, vilket jag förstås tycker är viktigt :)

Vad tycker du själv, vore det något som du - i bjärt kontrast till ditt agerande sedan du valde att bli medlem här för snart tio år sedan - kan tänka dig att resonera om? Jag menar alltså inte att du skall börja prata om ditt jobb eller forskning om det, vilket möjligen är intressant men knappast i varenda tråd, utan vad du själv tycker, varför du tycker så och hur du vill att samhället skall utvecklas. Den typen av resonemang är intressanta i en politiktråd, otrevliga och lösryckta inlägg är inte intressanta. Faktiskt.

Vad får dig att tro att hans åsikter är särdeles viktiga? De är avvikande och intressanta, och enligt mig helt korrekta observationer.

Ta inte allt så allvarligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan ju bero på att nazisterna drar kniv. Vänsterns våld är väldigt mycket mildare, om än mer omfattande.

Fast så var det ju inte riktigt, om du läste artikeln så nämndes ju bland annat det faktum att den mest skadade var "nazist". Det framkom knappt alls i övrig rapportering, utan det var mer i banorna:
"Nazister attackerade fredlig folkmassa och en nästan dog"

Hyfsat underförstått att det var någon ur den fredliga folkmassan, hur fredlig man nu är om man går på demonstration beväpnad. Med vänstermått mätt säkert väldigt. :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fortfarande ingen som vill ha debatt, så beter sig fläsk-patrasket i riktiga livet också, varför SD kommer fortsätta öka ännu mer. Debatt? SD ökar. Vägra debatt? SD ökar.

Win-win :D

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Fortfarande ingen som vill ha debatt, så beter sig fläsk-patrasket i riktiga livet också, varför SD kommer fortsätta öka ännu mer. Debatt? SD ökar. Vägra debatt? SD ökar.

Win-win :D
Vad exakt vill du debattera? Vad gäller attacken i Malmö så utgår du ifrån att din insändare är sanningens röst, jag uppfattar det som svammel. Domstolen verkar ligga lite mer i linje med min åsikt än din eftersom de har rubricerat det som mordförsök. Vi kan givetvis bolla detta fram och tillbaka jättemånga gånger där mina inlägg räknas som "klaga på alla andra" medan dina... Tja, är tydligen något annat, oklart vad.

Problemet är att jag inte upplever det som särskilt givande eller kul även om du därför definierar dig som vinnare av debatten. Som sagt: jag väntar och ser vad domstolen kommer fram till och vilket underlag de har haft. Sedan kan vi debattera "grumligheten" eller övriga värden i inlägget du länkade till igen eller hur många som vänster- resp. högerextrema har mördat de senaste tio-femton åren. Tror det är något i stil med 10-0 i Sverige och det är nog bäst att inte ta med Norge i räkningen...

För säkerhets skull: Jag försvara inte våld eller övergrepp från vänstern heller utan, som jag uppfattade ett inlägg av AGV, om nyanser.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet är att jag inte upplever det som särskilt givande eller kul även om du därför definierar dig som vinnare av debatten.

Jag noterar att du valde att svara på ett av mina inlägg, men samtidigt ignorerade det andra som hade nödgat dig att bemöta en sakfråga. Vidare förundras jag över att du bemödar dig att debattera om du inte tycker det är roligt, ser du det som din plikt att bitcha emot eller är det tvångsmässigt?

Det är ganska kul att debattera, det blir roligare om man är saklig och konstruktiv, ungefär som dina säkert frekventa fikaraster.

:hej

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Extremister är extremister, bara slumpen spelar in på var dom hamnar.
Jag var för länge sedan en gång på information som hölls av SÄPO, för övrigt, vad jag vet, i alla fall enda gången som jag haft ngt med SÄPO att göra. :rolleyes:

De sa då, att utifrån det de kände till om de som rörde sig i politikens och aktivismens träskmarker så hade de mer gemensamt med varandra än med några av de som de påstod sig företräda eller "kämpa för".
Och att många gånger var det just slumpen som styrde vilket av extremistlägrena de hamnade i!

Sen så det finns inga "goda" extremister...de är alla..*££##%£@$@£$@ samma €¥$€{$€@ oavsett vilken del av den politiska cirkeln de rör sig på...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Dick Erixon angriper kulturmarxistiska nyspråket
I kulturmarxismens idé ligger en strävan att definiera eller omdefiniera ord och begrepp så de tjänar ett politiskt syfte.
Genom att ha inflytande över det vardagliga språket sprids så en föreställning om olika ord och begrepps innebörd i samhället. Ett exempel är ensamkommande flyktingbarn, en grupp män med tillräckligt god ekonomisk status för att färdas eller låta sig smugglas flera hundra mil och som har lockats till Sverige med löften om frikostiga bidrag.

För att dölja de verkliga orsakerna till männens närvaro konstruerades begreppet ensamkommande flyktingbarn för att ge de svenska medborgarna en vilseledande bild av att det rör sig om barn som är flyktingar och som kommer ensamma.

Dick Erixon skriver:

Denna lek med ord som pågår är livsfarlig. Den urholkar möjligheten till en demokratisk och öppen debatt. Om orden förlorar sin betydelse kan vi ju inte längre föra samtal.

Åsikter måste, när orden förlorat innebörd, istället framföras genom att i handling främja dem man gillar och samtidigt ta avstånd ifrån, stoppa och tysta de röster som man inte gillar. Samhället regredierar tillbaka till ett primitivt stadium där knytnävarna avgör.

Utvecklingen måste brytas. Tolerans för oliktänkande måste upprättas, samtidigt som gränsen för toleransen blir tydlig. Den som tillgriper hot och våld och inte ställer upp på pluralism har klivit utanför toleransens och upplysningens gräns. Då, men först då, har man gjort sig förtjänt av intolerans. Vi måste göra gränsen mellan debatt och handgripligheter, mellan meningsutbyte och våld tydligare.

Men istället tycker jag mig se att gränsen håller på att suddas ut. Den som anser sig ha ett gott mål låter detta rättfärdiga hot och våld mot dem som står i vägen för det goda målet. Detta är vägen till mer våld och upplösning av civilisationen

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten