SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Visst, betalt ska personalen såklart ha rätt till. Artikeln tog även upp där enbart flygresan kostade 271 000 kronor per person. Vilket i alla hänseenden måste ses som exemplariskt dyr flygbiljett!

Vilket antagligen var ett chartrat plan.

Men vad skall man göra, stannar dom räcker den höga summan i exemplet endast ett par år.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett gammalt flygplan är inte som en gammal trampcykel.
Det kan inte stå parkerat bakom polisstationen i väntan på att någon behöver skjutsas hem av random konstapel.

Eloge! Det var det av största vikt, klargörande och informativa inlägg på länge.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Visst, betalt ska personalen såklart ha rätt till. Artikeln tog även upp där enbart flygresan kostade 271 000 kronor per person. Vilket i alla hänseenden måste ses som exemplariskt dyr flygbiljett!

Det är kanske inte så lätt att flyga med ovilliga utvisade i ett reguljärt flyg till Kabul? Då krävs kanske ett rejält stolpiller så de håller sig lugna?

Tänk nu lite... har du erfarenheter av polisyrket?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är kanske inte så lätt att flyga med ovilliga utvisade i ett reguljärt flyg till Kabul? Då krävs kanske ett rejält stolpiller så de håller sig lugna?

Har jag någonstans någon gång påstått att reguljärflyg är att föredra?

För mig får de göra hur fan de vill bara de lägger mer än en fikarast på att kolla upp mer än ett alternativ. Men som tidigare sagts av "Skäggot" så kanske det är normala summor som typ inte går att pruta på hur Du än försöker.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har jag någonstans någon gång påstått att reguljärflyg är att föredra?

För mig får de göra hur fan de vill bara de lägger mer än en fikarast på att kolla upp mer än ett alternativ. Men som tidigare sagts av "Skäggot" så kanske det är normala summor som typ inte går att pruta på hur Du än försöker.
Vad vet du om upphandlingen eftersom du "vet" att det är inkompetent skött?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Verkar iofs löpa kanske så lugnt.
"Enligt Kriminalvårdens verkställighetsrapporter har resorna förlöpt väl. Samtliga avvisade har tagits emot av passpolisen på Kabuls flygplats. Några gånger har enskilda passagerare försetts med handfängsel vid avresan från Sverige."

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Verkar iofs löpa kanske så lugnt.
"Enligt Kriminalvårdens verkställighetsrapporter har resorna förlöpt väl. Samtliga avvisade har tagits emot av passpolisen på Kabuls flygplats. Några gånger har enskilda passagerare försetts med handfängsel vid avresan från Sverige."

Det kan ju förvisso vara en kvittens på att den där ofantliga summan gör skillnad. Dvs, de har med sig rätt antal plitar för att det inte ska bli Con Air av hela baletten... Orsak-Verkan..

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det finns inga främlingar, bara vänner vi inte känner.
Samuel Pepys.

:krama

Som nazister menar du? Islamister har jag nog svårt att bli vän med, även den moderata sorten. Det är en djupt obehaglig ideologi...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som nazister menar du? Islamister har jag nog svårt att bli vän med, även den moderata sorten. Det är en djupt obehaglig ideologi...

Du och Kent Ekeroth SD ser alltså kriget mot islam som en fortsättning på korstågen.. ?

Garanterat feber igen, krya på dig :krama

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Du och Kent Ekeroth SD ser alltså kriget mot islam som en fortsättning på korstågen.. ?

Garanterat feber igen, krya på dig :krama

Islamism. Tyckte citatet ovan var ganska tydligt där jag skiljde på muslimer och islamister. Islam är en religion. Islamism är en politisk rörelse. Islamism är en teokratisk ideologi som syftar att införa sharialagar.

Helt utroligt hur vänstern går i armband med en nattsvart konservativ rörelse! :dummer

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Islamism. Tyckte citatet ovan var ganska tydligt där jag skiljde på muslimer och islamister. Islam är en religion. Islamism är en politisk rörelse. Islamism är en teokratisk ideologi som syftar att införa sharialagar.

Helt utroligt hur vänstern går i armband med en nattsvart konservativ rörelse! :dummer
Du menar på fullt allvar att Kent Ekeroth SD ser alltså kriget enbart mot islam och inte Islamism :lol

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Du menar på fullt allvar att Kent Ekeroth SD ser alltså kriget enbart mot islam och inte Islamism :lol

Vad vet jag om vad Kent Ekeroth menar? Jag försöker förklara vad jag menar! :dummer

Och krig? Jag säger att islamism är min politiska fiende. Precis som andra totalitära ideologier.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...