SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det roliga är att etablissemanget nu sprider en lögn att Jimmy hade fel. Siffrorna etablissemanget publicerar stödjer Jimmys tes, det bryr sig inte #pöbeln om :lol

Vilken är lögnen? Var sprids den? Vilken är Jimmys tes?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
1. Att det inte kom många invandrare på kort tid
2. Jag tror att det var i DI
3. Att det kom många invandrare på kort tid

Inget jag kan komma åt. Hade varit intressant att läsa.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Men jösses! Är inte Sd nationalister? Jimmie kallade sig själv nationalist flera gånger i TV-intervjun senast.

Vad är dom? Internationalister? Kosmopoliter?

Klart de är nationalister!

Internationalister är de ju knappast. Men visst, för de allra flesta är SD nationalister och säkerligen helt med rätta. Men hur jag har hört denna partitopp yttra sig villa jag inte kalla detta parti för nationalistiskt. Men det är endast min åsikt och vad jag anser vad nationalism innebär.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Problem att definiera SD:s ideologisk politiska hemmahörande ?

"Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser."

Denna ideologi är vad jag hör från SD i tv debatter, och läser som SD anhängares ideologi på nätet. SD kan Knappast inte bli mer rasister än de redan är idag :fakta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

"Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser."

Denna ideologi är vad jag hör från SD i tv debatter, och läser som SD anhängares ideologi på nätet. SD kan Knappast inte bli mer rasister än de redan är idag :fakta
Någon källhänvisning denna gången då?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Var fick du din smörja ifrån?

Wikipedia:
"Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser.
Den biologiska rasismens ideologi innebär en tro att individer i en ras delar en uppsättning av karakteristiska egenskaper, förmågor eller färdigheter, att drag av personlighet, intellekt, moral och kulturella beteenden ärvs och att detta arv innebär att raser kan rankas som medfött överlägsna eller underlägsna andra.[1] Med denna tro som utgångspunkt kan skillnaderna mellan de mänskliga "raser" påpekas och användas som utgångpunkt för att rättfärdiga diskriminering."

Det första ser jag inte som rasism. Det låter som pseudovetenskap att vi alla är stöpta exakt likadant med exakt samma egenskaper. Vi är människor, inte massproducerade robotar. Det kanske inte är så konstigt att du ser rasism överallt? Det fetmarkerade är rasism.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Den här humorklubben SD bjuder nästan dagligen på sig själva.

1897789_454311918002921_588839500_n.jpg

1926802_454572874643492_881396414_n.jpg

För att inte prata om herr almqvist som är den största mupp Sverige har skådat på länge:rofl Nu senast med att offren till en våldtäkt kan lite skylla sig själv och att män alltid har bättre åsikter än kvinnor. :rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Marit Paulsen är ju ett skämt, hon förnekar att makt flyttas till EU. Hur kan man ens förneka det? :confused:
SD's kandidat är av ungefär samma kaliber.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Debatter om invandring finns såklart i riksdagen.

Men Jimmie erbjuder inga lösningar, bara bitterhet och utanförskap.

Jimmie säger till exempel nej till instegsjobb utan att erbjuda något alternativ. Det kan bara tolkas som att han önskar att nyanlända ska hållas arbetslösa. Det är onekligen märkligt att ett enfrågeparti som Jimmie företräder inte har några konstruktiva eller konkreta förslag på migrationsområdet.

Jimmie vill inte ha integration.

Jimmie vill ha utanförskap därför att han i grunden anser att en människas värde bestäms av dess födelseland.

Jimmie har inga förslag för ökad integration. Han har inga förslag för minskad arbetslöshet bland nyanlända.

I stället ägnar Jimmie återigen sin politiska tid och kraft till att klaga och överdriva.

Försöken att tvätta ur ränderna från tiden då de var tvungna att förbjuda sina medlemmar att komma till partimöten iklädda nazistuniform går väl sådär bra.

Dagligen tvingas man läsa insändare i kommentarsfält från SD medlemmars lögnaktiga och hatiska framfart som i likt drogade föraktfullt och ovärdigt mänskligheten uttalar sig om flyktingar.

Hur föraktfullt och hatiskt får man argumentera mot invandrare utan att bli kallade för rasister? Är ni så hatiska mot andra?

Onekligen knepigt att Jimmie blir förvånad när rasist epitetet poppar upp som svamp i skogen! Läser han aldrig vad hans anhängare skriver och hur de uttalar sig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Debatter om invandring finns såklart i riksdagen.

Men Jimmie erbjuder inga lösningar, bara bitterhet och utanförskap.

Jimmie säger till exempel nej till instegsjobb utan att erbjuda något alternativ. Det kan bara tolkas som att han önskar att nyanlända ska hållas arbetslösa. Det är onekligen märkligt att ett enfrågeparti som Jimmie företräder inte har några konstruktiva eller konkreta förslag på migrationsområdet.

Jimmie vill inte ha integration.

Jimmie vill ha utanförskap därför att han i grunden anser att en människas värde bestäms av dess födelseland.

Jimmie har inga förslag för ökad integration. Han har inga förslag för minskad arbetslöshet bland nyanlända.

I stället ägnar Jimmie återigen sin politiska tid och kraft till att klaga och överdriva.

Försöken att tvätta ur ränderna från tiden då de var tvungna att förbjuda sina medlemmar att komma till partimöten iklädda nazistuniform går väl sådär bra.

Dagligen tvingas man läsa insändare i kommentarsfält från SD medlemmars lögnaktiga och hatiska framfart som i likt drogade föraktfullt och ovärdigt mänskligheten uttalar sig om flyktingar.

Hur föraktfullt och hatiskt får man argumentera mot invandrare utan att bli kallade för rasister? Är ni så hatiska mot andra?

Onekligen knepigt att Jimmie blir förvånad när rasist epitetet poppar upp som svamp i skogen! Läser han aldrig vad hans anhängare skriver och hur de uttalar sig.

Inte fan är du författaren till det där?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Spelar Du teater för att få ryggdunkningar?

Din polare Jimmie säger nej till Instegsjobb. Att nyanländ kompetens kommer till snabbare användning. Varför säger Jimmie nej?

Åh, först trehundra inlägg med spydigheter och smileys, sedan diskutera sakfrågor? Känns så där hållbart, snart är du inne i dina tråkiga och felstavade oneliners och smileys igen, orka. :gnissla

Vilken webbläsare kör du förresten? Min (Chrome) säger till direkt när jag stavar fel, vill minnas att IE gjorde det också. Skumt. :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Instegsjobb, det blir lite som när EU erbjuder anställningsstöd till företag som etablerar sig i länder med låg tillväxt. Ni vet, Irland, Portugal... Vad som hände sen, när stödet upphör är väl ingen som missat.

Risken är att det blir samma visa för de nytillkomna som får instegsjobb. När stödet upphör, ersätts de utav en annan nytillkommen, så företaget kan lyfta nytt 80&-igt skattefinansierat lönestöd..
:rolleyes: Nej, det finns kanske inget alternativ till nystartsjobb, då det enda som fungerar är "riktiga jobb" som tillfullo finansieras av anställningen. Bidrag är i många fall kontraproduktivt..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S