Du har säkerligen rätt i att alla som egentligen mest är rasister skyller på kvinnokamp, men det betyder inte att alla som åberopar kvinnokamp som argument mot fortsatt islamisering bara är rasister. Alla manliga dagisanställda är kanske inte pedofiler heller?
Det som är särskilt störande är när kvinnokampsföreträdare, attackfeminister, okritiskt accepterar islamiseringen, jag kan knappt tänka mig något mer PK-osande faktiskt.
Själv tycker jag det är bra att kvinnor är i princip jämställda, jag tycker det är lite bättre än vad Abdirizak Waberi tycker.
Nå... nu bad jag om ursäkt att jag gjorde frågan personlig och inte stereotypiserande...
---
Vänstern har en lång historia att gå i säng med anti-kapitalister som har USA som gemensam fiende. Jag tycker nästan tvärtom det är underhållande. Någon relativiserande text om Boko Haram har jag inte läst ännu men den kommer. Något vackert om frihetskamp och bondeuppror.
Myrdal tror ju fortfarande att det var USAs bombande som åstadkom Killing Fields och och inte talman Birgitta Dahl(s) lilla älskling Pol Pot. Ååååh Pol Pot, denne hjälte!
Saker förändras mycket mindre än vad man tror när man är ung.
Last edited: