Se abstruse få på käften...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Synd att d e svenska cupen 2 imorgon samma tid....
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Har en timmas material, ska se om det går att klippa ihop något. Belysningen var väl inte jättebäst för filmning, men det går att se någorlunda iaf. Gick två matcher och det var de jobbigaste 12 minuterna i mitt liv. Börjar bli gammal... :tomten
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det såg bra ut. Eftersom hungern fanns där och likaså motstånd bestämde coachteamet att han skulle köra inte en, utan två matcher.

På det stora hela en god insats!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
En klar seger.



Edit; skräpgräns på 100kb. Fotografens konstnärliga frihet blir naggad i kanten!
 

Bifogat

  • IMG_2245.jpg
    IMG_2245.jpg
    94.7 KB · Visningar: 236
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Dufva skrev:
Hur gick matcherna då? :confused:

Jodå, gick väl ok. Fick betyget "bra godkänd - 16p" i båda matcherna. De göteborgska uslingarna hade bara med en orangebältare, resten var ju grön-, blå- och svartbältare, så man får väl vara nöjd med att man överlevde.

(Till saken hör att samtliga från Herrljunga var orangebältare, frånsett två grönbältare och en gulbältare. Vi skulle alla gå våra första matcher och såg fram emot att möta "likvärdiga" motståndare från Götet och Borås.)

Emellertid var det ju certifikatmatcher och tillika lättkontakt, så det var ju inte på liv och död, då hade man nog varit det senare i nuläget. :D

Likväl, var grymt lärorikt att gå mot folk som fightats i flera år längre än en annan, dels hade de mer erfarenhet och var bättre i allt, men särskilt viktigt var konditionen. Man märkte på slutet att man blev otroligt trött och garden åkte ofrivilligt ner lite för ofta, vilket straffade sig direkt. Men, man lär så länge man lever. Dags för returmatch i Götet om någon månad. Hoppas kunna slänga upp en film om några dagar.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Det såg bra ut. Eftersom hungern fanns där och likaså motstånd bestämde coachteamet att han skulle köra inte en, utan två matcher.

På det stora hela en god insats!

Här krävs förtydligande:

Coachteamet = En styck illvillig Rex.

Här kan noteras att undertecknad var helt slut efter sin första match. Står vid sidan av ringen tillsammans med flickvän, syster, T-Rex och lite annat löst folk och diskuterar samtidigt som vi ser på en annan match i ringen. Stefan, min tränare, kommer fram och snackar lite, varpå T-Rex kläcker ur sig något i stil med:

-Men Jocke ser ju tämligen pigg ut och är knappt svettig.

(Jag var helt slut och t-shirten gick att vrida svetten ur, genomblöt m a o.)

Stefan (inflyttad göteborgare, galen som sig bör och som gärna djäklas lite) går bort till domaren och kollar om vi inte kan slänga in en match till. Fem sekunder senare får jag beskedet om att man ska gå en andra match.

-Tack så mycket, Micke! Tjänster och gentjänster, det här ska återgäldas... :gnissla

Match två gick väl bra, var dock extremt trött. Började bra i första rond. Fick dock väldigt mycket pisk i andra ronden. Tappade guarden och var alldeles för vek i boxningen, var så trött så jag försökte mest gå in i clinch hela tiden. Snäppte dock upp mig i tredje ronden och fick in några sparkkombinationer samt rörde mig bättre i ringen och hade aningen bättre guard.

Summa summarum: Måste jobba på boxningen och att inte tappa guarden, det är nog mina största brister just nu. Vad som funkar bra är väl när jag rör mig, då rör jag mig "rätt i ringen" och sparkarna och kombinationerna är ok, behöver dock bli duktigare på boxningen, helt klart.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:
Hur länge är farbror konvalescent nu då?

Inte alls, är ju träning i kväll. :D

Var dock lite öm i käken, nacken och höger skenben igår. Idag känns det dock helt ok. Känner ju emellertid att man är mör i hela kroppen sedan gårdagens matcher, men det är bara att köra på. :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Jodå, gick väl ok. Fick betyget "bra godkänd - 16p" i båda matcherna. De göteborgska uslingarna hade bara med en orangebältare, resten var ju grön-, blå- och svartbältare, så man får väl vara nöjd med att man överlevde.
Fan, måste säga att det var hårt gjort. Kul :tummenupp
 

Dufva

Guest
Du får säga till när du ska svinga i götet så kommer jag och kikar och hejar på lite. :hördu
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:

Jag tolkar det där som att du vill vara med och sparras för att rent empiriskt få reda på hur det känns, så fort du fått ur dig allt skrot ur kroppen.

Deal?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top