Se abstruse få på käften...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ok, här är filmen (innehåller klipp från de två matcherna i Herrljunga och min senaste match i Göteborg):

http://www.fullrulle.nu/kickbox_certifikatmatch_2004.wmv

Notera att jag är nybörjare och sålunda har väldigt många luckor än så länge. Förutom att man saknar rutin och en hel del tekniker i bagaget så är jag ruggigt dålig på att hålla upp guarden och dessutom boxas jag för lite. Nåja, det kommer väl med tiden och rutinen...

Edit:

Är också lite stel i axelpartiet, överkroppen, men ska testa att jobba mer med händerna som min motståndare i match nr tre, för att eventuellt ta mig förbi detta. Ska bli kul att höra kommentarer från Offknuff som är gammal i gamet.

Dessutom, stort tack till Tom som hostar filen.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
abstruse skrev:
Ok, här är filmen (innehåller...... lalalalalalalala....... kommentarer från Offknuff som är gammal i gamet.

Dessutom, stort tack till Tom som hostar filen.

Skaffa dig en hoj, dammit!
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mattias skrev:
Skaffa dig en hoj, dammit!

Jodå, det är väl tanken när man väl är på grön kvist igen. Tyvärr har jag samma problem som du för stunden, dvs jag har alldeles för mycket fritid. Ska dock på intervju imorgon samt på tisdag, håll tummarna...
 

Henken

Guest
Är du den längre av dom i den första matchen? Lite mörk bild, ser inte riktigt.
 

Henken

Guest
abstruse skrev:
Jag ser likadan ut i alla (tre) matcher. ;)

(Ja.)

Haha =)
Jag boxades själv förut, utan sparkar dock men du ser ut att utnyttja räckvidden bra. Som du själv säger...upp med garden. (Jag vet att man blir trött i armen efter ett tag!)

Tänkte efterlysa lite mer jävlar anama i slagen men sen läste jag att det var lättkontakt (Som gör en smalare & får bättre blodvärden).

Tummen Upp!
 

MikkE

Guest
fan va lattjo. men va segt det verkade gå. eller?

grattis till vinsterna Jocke
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Henken skrev:
Haha =)
Jag boxades själv förut, utan sparkar dock men du ser ut att utnyttja räckvidden bra. Som du själv säger...upp med garden. (Jag vet att man blir trött i armen efter ett tag!)

Kul! Hur länge boxades du? Btw, när får vi se Henken på CS-servern igen? :)
 

Henken

Guest
abstruse skrev:
Kul! Hur länge boxades du? Btw, när får vi se Henken på CS-servern igen? :)

Det var väl iaf 2 år innan lumpen kom ivägen & förstörde allt. Försökte göra comeback efteråt men det gick segt. Funderar på att börja igen mest för tränings skull & har börjat köra lite säck för mig själv.

CS blir det nog ikväll om inget annat oviktigt kommer ivägen =)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Henken skrev:
Det var väl iaf 2 år innan lumpen kom ivägen & förstörde allt. Försökte göra comeback efteråt men det gick segt. Funderar på att börja igen mest för tränings skull & har börjat köra lite säck för mig själv.

CS blir det nog ikväll om inget annat oviktigt kommer ivägen =)

Klart du ska börja igen, grymt kul ju! :tummenupp

Jag dyker upp på servern efter träningen, kommer in vid 22-snåret.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Skäms lite för att jag inte kommenterat. :rodnar

Nåväl, jag tyckte du skötte dig utmärkt. Som jag fattade det så mötte du högra bälten i varje match.
Men du visade ingen respekt och krossade dina motståndare!
Frågan är hur mycket som klippts bort, när DU får spö! :crash



Vi får la gå nån match om (läs: när) vi syns på banorna i sommar. Med Muay Thai/Kickboxing regler! :gnissla
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jidetoft skrev:
Frågan är hur mycket som klippts bort, när DU får spö! :crash

Det är klippt MASSOR där det är jag som får spö. :D Samtliga motståndare har tränat i flera år så man är ju helt klart en underdog. Dock mer lärorikt att gå mot duktigare fighters, även om man åker på lite mer däng. :)
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
abstruse skrev:
Det är klippt MASSOR där det är jag som får spö. :D Samtliga motståndare har tränat i flera år så man är ju helt klart en underdog. Dock mer lärorikt att gå mot duktigare fighters, även om man åker på lite mer däng. :)

Alltså, jag har lite svårt att greppa det där med tjusningen i att slå/sparka andra människor. Håller således därmed med Mattias ovanstående inlägg.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Peno skrev:
Alltså, jag har lite svårt att greppa det där med tjusningen i att slå/sparka andra människor. Håller således därmed med Mattias ovanstående inlägg.

Med tanke på vårt nyss avslutade telefonsamtal måste du ju ändå tillstå att det finns tillfällen då exempelvis allas vårt Fjäderfä [tm] med all rätt borde ha sig en rejäl lusing då han missar inkommande samtal enkom av den enkla anledning att han själv intrigerar med din fru på sin egen arbetstelefon istället för att vara behjälplig samhällets i nöd ställda individer.

Vid tillfällen som dessa hade det väl varit ganska skönt att under kontrollerade och legala former få plantera en handskbeklädd höger i det surmulna och tillika näbbprydda anletet, så säg? :tungan
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Peno skrev:
Alltså, jag har lite svårt att greppa det där med tjusningen i att slå/sparka andra människor. Håller således därmed med Mattias ovanstående inlägg.
Det är inte att slå andra som e kul,det är att FÅ stryk som är njutningen :whip
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Du har lyst upp mig :tummenupp

abstruse skrev:
Med tanke på vårt nyss avslutade telefonsamtal måste du ju ändå tillstå att det finns tillfällen då exempelvis allas vårt Fjäderfä [tm] med all rätt borde ha sig en rejäl lusing då han missar inkommande samtal enkom av den enkla anledning att han själv intrigerar med din fru på sin egen arbetstelefon istället för att vara behjälplig samhällets i nöd ställda individer.

Vid tillfällen som dessa hade det väl varit ganska skönt att under kontrollerade och legala former få plantera en handskbeklädd höger i det surmulna och tillika näbbprydda anletet, så säg? :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top