Segt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker sidhämtningarna har börjat gå förbenat segt på sistone?
Svarstiden innan sidan laddas, själva laddningen går fort, men 10-40sekunders väntetid är inte ovanligt.

Bara på sh-forumet så borde inte vara mitt nät.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Håller med. Kan det bero på många medlemmar online? Har för mig det börjar sega på riktigt någonstans vid 800?

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Samma här.. "Väntar på www.sporthoj.com" går att läsa allt för många gånger innan sidan "ploppar" upp :va

Nu funkar det bra, men innan idag var det hopplöst :död

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
sitter sj på ett internt nätverk där datan är äldre än kriget och har faktiskt inga problem med ladda sidor från sporthoj och inte hemma heller för den delen.

men jag kanske e unik :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det har varit galet segt av och till, och det är sajten...inte våra nät, har upplevt samma från jobbet, hemma och via iphonen via tapatalk, segt som sirap.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inaktivera Flash i webbläsaren gör stor skillnad i hastighet för mig. Jag har bara Flash aktivt när jag kollar film. Jag har en ADSL internetförbindelse med 6,5Mbit/s med TP-test. Dator med 4 processorkärnor, 4GB RAM och inga onödiga program i RAM-minnet.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Samma här, både från mobilen, på jobbet och hemma. Dessutom, datorn fryser ofta till precis när sidan laddas in, och jag tror inte det beror på datorprestanda, en i7@2,66GHz med 8gb ram, W7 och Firefox. Fast en misstanke går ju till alla flashprylar...

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Samma fenomen för mig, periodvis går det segt, trodde det var min leverantör men verkar bara hända på SH.
Varit så 1-2 veckor nu.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Försök att rapportera när det sker i denna tråd. Kl 00 på natten ska det absolut inte gå segt.

En indikator för att det kan gå segt är runt 1000 online samtidigt. Det blir tungt då. Jag har varje vårkante försökt optimera sajten, men det ligger en del ordentligt gammal kod som måste byggas om från scratch för att bli bättre och har inte riktigt haft tid för det.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fast en misstanke går ju till alla flashprylar...
Har man Flash aktivt som standard är det ju helt normalt internet är segt. Flash är förmodligen det mest resurskrävande "program" man kan ha aktivt på en dator idag. Vid test av en bärbar dator var batteritiden vid surfning med Flash inaktiverat 6 timmar, med Flash aktiverat 3 timmar. Flash fördubblade alltså energianvändningen.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Försök att rapportera när det sker i denna tråd. Kl 00 på natten ska det absolut inte gå segt.

En indikator för att det kan gå segt är runt 1000 online samtidigt. Det blir tungt då. Jag har varje vårkante försökt optimera sajten, men det ligger en del ordentligt gammal kod som måste byggas om från scratch för att bli bättre och har inte riktigt haft tid för det.

Ja det är när det är fler användare. Kan ta upp runt 30s att skicka ett inlägg eller komma in i en tråd tex. Man har ju fått läga om dygnet så man är vaken mitt i natten för att avnjuta favoritsajten;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det udda är ju att det går fort för mig... Och jag har inget ytterligare speciellt som skulle göra det fortare. Jag är "vanlig" användare oxå när jag surfar, skriver etc.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Det udda är ju att det går fort för mig... Och jag har inget ytterligare speciellt som skulle göra det fortare. Jag är "vanlig" användare oxå när jag surfar, skriver etc.

Tycker det är tillofrån hela tiden, tex inatt när jag startade tråden gick det toksegt, när tråden var skapad gick det fort igen 370 användare.

Igår dök det upp en hög med dubbel-trippelinlägg också, antar att det var för att det gick segt att posta.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Adblock plus, Flashblock och NoScript installerat och det flyter på alldeles utmärkt.

I och för sig sitter jag på en 100/100-lina men utan Adblock och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tycker det är tillofrån hela tiden, tex inatt när jag startade tråden gick det toksegt, när tråden var skapad gick det fort igen 370 användare.

Igår dök det upp en hög med dubbel-trippelinlägg också, antar att det var för att det gick segt att posta.
Precis, det är inte alltid kronsegt, utan det bromsar till rejält då och då, och inte alltid när det är många användare, ibland kan det vara 4-500 och gå segt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
När jag tänker efter brukar sidan ladda nått skit från adobe.com ??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Adblock plus, Flashblock och NoScript installerat och det flyter på alldeles utmärkt.

I och för sig sitter jag på en 100/100-lina men utan Adblock och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!
Promota helst inte användandet av Adblock, då det tyvärr kan leda till behov att göra reklam på andra sätt som inte går blockera och som eventuellt stör än mer. Alterantivt att Adblock i sig blockeras från att brukas över huvud taget. Utan reklam som finansierar serverdrift och underhåll så existerar inte SH.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
bla bla bla ... och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!

Flashblock och NoScript lyfte verkligen tempot rejält! Tack för tipsen! Sen blockade jag din avatar av bara farten... snacka om taskig LSD-tripp :D

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...