Sepang GP

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
WASP skrev:
Vadå? så 01 och 02 när han kom tvåa bakom Rossi hade han inte vunnit? :va
Biaggi blir tvåa även 2005. Det i sig visar att hans körstil (ni som tittar på Eurosport och läser Valmers inlägg vet hur den brukar beskrivas) är oerhört effektiv.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Själv hoppas jag Capirex håller ihop o blir tvåa. Vore kul med lite variation

(samt att jag är ett capirex-fan)

sandstream

Guest
Strider skrev:
Det kanske kostar båda parterna för mycket att bryta kontraktet i förtid, så det är mycket möjligt att Suzuki har varit "tvingade" att behålla Roberts.
Ja, men då beror det på att de skrivit ett dåligt kontrakt och inte på att de vill ha honom kvar.
WASP skrev:
Vadå? så 01 och 02 när han kom tvåa bakom Rossi hade han inte vunnit? :va
Det vet varken du eller jag, men vi kan ju alltid spekulera och jag vet vad jag tror :)
sleven skrev:
Scchh.. Bråka inte med Sandström. Han vet. :rolleyes:
Nej, jag tror och spekulerar men det verkar vara svårt att förstå.
Ingen tvingar dig att tro att det jag skriver som rena spekulationer skulle vara någon sanning men det trodde jag att du förstod :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RedBaron skrev:
De är så sjuka på den sidan. :D

"The Honda rider dived under the Kwaka star but left his braking too late and lost the front collecting the hapless noodle of Nakano with him. Super Shinners did his best to stay upright holding his machine up with his knee until the hair of Gibbers became entangled in his crankshaft causing a mechanical seizure."

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
It was another dream weekend for the dwarven Italian who took pole on Saturday and won the race on Sunday. Capirossi led from the off taking Melandri, Nakano, Hayden, Gibernau and Rossi with him but the field would soon thin out the style of Biaggi's real hair.

:hihi

Further down the field there were even less smiles. Italian Maxine Biaggi could only manage a dull sixth position to weaken his lead of the Honda Cup. Before the event the beard owning Biaggi, who likes to unscrew lids of saltshakers in restaurants, had been bigging himself up claiming he and Michelin would get revenge on Bridgestone and Capirossi in Malaysia. Amusingly, and in the style of Colin Edwards' 2004 campaign, Biaggi then proved to be a bit rubbish blaming his performance on his hairweave.
"For sure I pushed as hard as possible" explained his beard "But I was sweating a lot in fear of catching bird flu from one of the many local peasants hanging around. This caused my weave to get wet and drip to one side of my helmet seriously upsetting the balance of the bike. And equal strength antiperspirant would have saved my beard for sure. That's all I've ever asked for yet never received."

:rofl

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Goodstuff skrev:
De är så sjuka på den sidan. :D
Nähä? :D
Oh yeah… and Rossi won the title. Again. The championship ruining pasta-sucker celebrated the win on his cool down lap by stopping for a photo shoot with a bunch of dwarfs in respect of Loris who had won the race and captured Rossi's heart. Also present was Snow-White to signify the fairytale like presence of Max's real hair.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sprockets teckning efter denna helgen.

Bifogat

• 1761470663.jpg
    1761470663.jpg
    55.1 KB · Visningar: 101

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
MotoGP News skrev:
Suzuki had a bad weekend too. Lightning John Hopkins may have started from the front row but was caught up in the first corner mess leaving him so far down the field he momentarily joined the 250 race.

:D

Sicken rolig artikel!

MotoGP News skrev:
Quick Poll
Do you think Sete's run of 'bad luck' is God's way of telling him to change his hairstyle?
Yes 91%
No 9%

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några foton med bra nerlägg från Motegi. :)

Bifogat

• motegi1741221ot1.JPG
    motegi1741221ot1.JPG
    127.6 KB · Visningar: 85
  • motegi1741235ly1.JPG
    motegi1741235ly1.JPG
    122.1 KB · Visningar: 61
  • motegi1741595zw1.JPG
    motegi1741595zw1.JPG
    116.5 KB · Visningar: 48
  • motegi1742133km1.JPG
    motegi1742133km1.JPG
    118.4 KB · Visningar: 69

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
När det gäller nedlägg är detta en favorit. Magnus Fransson från Sviestad 04. :yoparty

Bifogat

• Fransson.jpg
    Fransson.jpg
    123.8 KB · Visningar: 96

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
När det gäller nedlägg är detta en favorit. Magnus Fransson från Sviestad 04. :yoparty
Det är inte så mycket nedlägg - egentligen. Han hänger ut mycket och kurvan är doserad. Men jag håller med om att det ser grymt ut. Till och med jag måste ha haft värre nedlägg under SM-helgen på Gelleråsen i juli eftersom jag skrapade i höger fotpinne flera gånger på väg genom Depåsvängen. Trodde jag inte var möjligt på en racer. Nya slicks är verkligen något annat än bättre begagnade.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är vinkeln varifrån kortet är taget som skiljer från de ovan, skillnaden i nedlägg är inte stor mellan de olika bidlerna.
Däcken är superviktiga för förtroendet, helt klart.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Det är inte så mycket nedlägg - egentligen.

Tittar du på bilden är det inte särskilt mycket plats mellan pipor,fotpinnar och asfalt heller, ganska brutalt nerlägg, som dessutom ser häftigare ut med hjälp av kameravinkeln.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Tittar du på bilden är det inte särskilt mycket plats mellan pipor,fotpinnar och asfalt heller, ganska brutalt nerlägg, som dessutom ser häftigare ut med hjälp av kameravinkeln.
Visst är det mycket nedlägg. Men eftersom jag själv har kört med fotpinnen skrapande i marken måste det (trots Franssons snabbhet) vara en bit till "grymt nedlägg". Egentligen tror jag inte det skiljer något mellan MotoGP-förare och svenska B-förare i det här avseendet.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Visst är det mycket nedlägg. Men eftersom jag själv har kört med fotpinnen skrapande i marken måste det (trots Franssons snabbhet) vara en bit till "grymt nedlägg". Egentligen tror jag inte det skiljer något mellan MotoGP-förare och svenska B-förare i det här avseendet.

Tar fotpinnen i går det inte att lägga ner mer, eller så får man ställa om chassit, eller flytta fotpinnarna så de inte tar i. Men i den farten är det nerlägget brutalt. Det går ju nämligen att köra med fotpinneskrap utan att det går särskilt fort.

Hehe, många motard-åkare tycker ju fotpinneskrap är skitball, bara det att det går ju fan inte att köra utan att dra dem i backen för att de är felplacerade :lol

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Om man är tjock så blir markfrigången längre och pinnarna skrapar tidigare :fakta

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
rysligaste nedlägget:
xaus.jpg

han kraschade just efter bilden togs men va f-n...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...