Sepang GP

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Ja? Då får han väl köra 250 då, om han vill ha det oerhört fjantiga namnet aktuellt. Vilket han säkerligen vill.

Ja han skulle hetat nåt tuffare, som Kentucky Kid. Eller the Backstreet Boy

valmers skrev:
Att Biaggi får sparken från fabriksteamet är redan så gott som klart, det vet väl du om någon.

Jo men det är en petitess, han får samma hoj och Pons är ju knappast sämre än klåparna i Repsol.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nicko@K.A.P skrev:
Har Biaggi någonsin kört bra för det första?
Bara som en parentes. Sedan Rossi började köra i största klassen har Biaggi tagit näst mest poäng av de andra förarna. Skitdåligt.
 

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Det är därför som Rossi själv i intervjuer och i pressrealser säger att han körde 100% idag och inte kunde göra mer.
Capirex ägde Rossi idag och Rossi kunde inte hota honom.
Vad ska han annars säga?
"Jag tog det lugnt idag och tänkte på VM-titeln"
Klart som koskenkorva att han alltid säger att han kör 100%, det vore väl att förta Capirex vinst annars.
Skitsamma, det är bara Rossi som vet hur det ligger till.
Chris Ash skrev:
Haha helt OT men du är jävligt rolig när du sätter dig själv och dina åsikter som de "normala" och närmast allenarådande.
Detta är ett roadracingforum, jag skiter väl i vad Bosse i sin radhuslänga tycker.
Allenarådande är din tolkning.
Att Doohan är känd av folk utanför roadracingkretsar och att Schumacher är känd av de flesta beror säkert inte på att de vunnit VM ett par gånger.
Det är ju poängen som räknas :rolleyes:

Strider skrev:
Ja, han är verkligen skitkass, en riktig sopa till o med. Både du o jag skulle köra ifrån honom bara vi fick samma material att åka på. Lätt som en plätt. :yoparty
Den som tycker att Biaggi är en sopa är nog lika smart som den som tycker att Hayden är en sopa.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Vad talar ni om? Skulle Rossi kunna bli ifrånkörd av någon annan förare?
Det var det mest befängda jag hört, det säger väl sig självt att den förare som leder VM-tabellen är bäst vid varje enskilt lopp också? :tomten

P.S. Rosi e dän bässta nånnsinn! :yoparty
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
sandstream skrev:
Att Doohan är känd av folk utanför roadracingkretsar och att Schumacher är känd av de flesta beror säkert inte på att de vunnit VM ett par gånger.
Det är ju poängen som räknas :rolleyes:

Nu vill jag inte var den som är den men t.ex. "Robinson Robban" och diverse andra B-kändisar är nog 10 ggr mer kända i Sverige än Schumacher. Säkert 100 ggr mer kända än Doohan. Med andra ord har prestationer ingenting med hur känd någon är i "stugorna" att göra. Det har mediaexponering däremot.
 

sandstream

Guest
Bo_jahn skrev:
Nu vill jag inte var den som är den men t.ex. "Robinson Robban" och diverse andra B-kändisar är nog 10 ggr mer kända i Sverige än Schumacher. Säkert 100 ggr mer kända än Doohan. Med andra ord har prestationer ingenting med hur känd någon är i "stugorna" att göra. Det har mediaexponering däremot.
Jo, visst är det så men varför tror du att Doohan, Schumacher mfl är så pass kända som de är?
Inte är det för sitt liv utanför banorna utan för vad de presterat på dem, år efter år.

Jag har aldrig påstått att Biaggi skulle var usel, bara att han inte har det som krävs för att vinna VM (i stora klassen bör väl tilläggas).

Strider skrev:
Roberts: Rule no 1: Always beat your teammate. Bra kört och förtjänar definitivt en plats i MotoGP 2006.
Roberts har verkligen visat hur vass han är de senaste 4 åren.
Strider skrev:
Hopper: Besvikelse. Vad har denne kille presterat förutom några snabba kvalvarv? Bort från MotoGP!
Precis som HRC har Suzuki inte en siffra rätt när de väljer förare.
Göra sig av med stjärnor som Biaggi och Roberts, vad fan tänker de med.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Strider skrev:
Roberts: Rule no 1: Always beat your teammate. Bra kört och förtjänar definitivt en plats i MotoGP 2006.

Hur är ställningen egentligen mellan kenny Jr - Hopper i mötena? Om Kenny leder kanske du har rätt. Men frågan är vad som är gubbens problem egentligen.... Att han kan köra det vet vi ju. Någonstans innerst innne borde han ha kvar en vilja att vinna tycker man. Eller åtminstone ta i lite. Om hojen är så kass får man väl utveckla den bättre. Om fabriken vägrar får man väl byta märke. Men han kanske hade ett hårt och/eller lukrativt kontrakt..
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Strider skrev:
Om Sepang tycker jag följande:
Checa: Höll sig på hjulen, wow. Hade uppenbart bra däck.
Som konstaterats tidigare så ska skiten köras också. Varför skrev du inte samma kommentar om Capirossi? Han hade också uppenbart bra däck, det brukar han som vinner ha för övrigt. Checa är underskattat av de flesta, inget VM-ämne men underskattad.

Bo_jahn skrev:
Hur är ställningen kenny Jr - Hopper egentligen i mötena? Om Kenny leder kanske du har rätt. Men frågan är vad som är gubbens problem egentligen.... Att han kan köra det vet vi ju. Någonstans innerst innne borde han ha kvar en vilja att vinna tycker man. Eller åtminstone ta i lite. Om är så kass får man väl utveckla den bättre. Om fabriken vägrar får man väl byta märke. Men han kanske hade ett hårt och/eller lukrativt kontrakt..
Roberts leder med 7-6, dvs gånger de kommit före teamkompisen i mål.
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Goodstuff skrev:
Rossi var ju den som utvecklade RCV:n från första stund och att han skulel dela med sig av inställningar till Gibernau är snömos och tänligen irrelevant eftersom inga förare kör med exakt samma inställningar.

No shit?


HRC hade aldrig varit där dom va då i Moto GP utan Rossi. Rossi hade antagligen inte varit där heller

Chris Ash skrev:
Nej, sedan 1992 har han enbart radat upp skitsäsonger.
Han battlade ett tag med Mick & Co men som ngn sa innan:
Folk kommer inte ihåg förare som tar enstaka segrar med 2 säsongers mellanrum utan det är VM titlar som räknas.
250 kung i all ära men han kommer alltdi bli ihågkommen som den eviga 2:an
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nicko@K.A.P skrev:
No shit?


HRC hade aldrig varit där dom va då i Moto GP utan Rossi. Rossi hade antagligen inte varit där heller
Men varför framhärda i att Honda är sååå mycket bättre än Yamahan när Hondan blev bra pga Rossi?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nu ska folk iofs inte överdriva förarnas roll i utvecklingen av hojarna.
Rossi tillsammans med Burgess har varit väldigt framgångsrika, förmodligen eftersom de kunnat förklara för ingenjörerna vad de är ute efter. Honda slantade också upp multum på att testa ut saker med rcv'n innan de tog ut den 2002.
Men det är ju inte så att rossi suttit och ritat cad direkt..
Det stora övertaget honda hade är ju borta + att de förlorade Rossi vilket är lika med ingen titel.
Yamaha hade inte lyckats enbart med att få över Rossi, väldigt mycket mer pengar stoppades in efter han hade signats för att utveckla hojen ännu mer.
Hondas paket var ruggigt bra, menar cykeln har inte förändrats särskilt mycket sen 2002, och den presterar fortfarande extremt bra. Medan yamahan fått 80-11'a nya chassin testade, ett par olika motorkonfiggar etc.
Dessutom verkar de nya kit-prylarna som Biaggi och Hayden fått testa i år skapat dem mer problem än fart.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hondas problem har väl varit tvådelat. Dels sa man bara att man skulle bygga en bättre hoj som skulle spöa Rossi och sedan har man inte haft en klar linje i utvecklingsarbetet utan det har hattats fram och tillbaka med vem som ska styra arbetet och vara den som driver detframåt, av förarna alltså.
Det är ju det som är en av Rossi/Burgesss stora styrkor - de vet vad de vill ha och de vet hur de ska uppnå det. Klara direktiv till ingenjörerna således.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tolkade idn text som att Capirex vann för att han var bra och Checa kom trea för att däcken var bra.
Bland de som skriver på SH är Checa underskattad, han är ju en sopa på den siten.
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Goodstuff skrev:
Bara som en parentes. Sedan Rossi började köra i största klassen har Biaggi tagit näst mest poäng av de andra förarna. Skitdåligt.

Han kanske skulle heta eviga 3:an istället? :tummenupp

sandstream skrev:
Att Doohan är känd av folk utanför roadracingkretsar och att Schumacher är känd av de flesta beror säkert inte på att de vunnit VM ett par gånger.
Det är ju poängen som räknas :rolleyes:

"vi e i ett racingforum o sånt skiter väl vi i"!

:hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nicko@K.A.P skrev:
Han kanske skulle heta eviga 3:an istället? :tummenupp



"vi e i ett racingforum o sånt skiter väl vi i"!

:hihi

Om Biaggi för alltid kommer vara den eviga tvåan/trean bakom Rossi, vad gör det de andra förarna till?
Biaggi kommer bli ihågkommen även utan vm-vinst, inte ens valmers kommer kunna förtränga sitt hat :rolleyes:
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Nu ska folk iofs inte överdriva förarnas roll i utvecklingen av hojarna.

Precis, duktiga ingenjörer är fantastiska människor och de förtjänar verkligen cred, utan dem vinner man inga VM-titlar.
 

"Gurra"

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Ninja ZX9-R & XR650R
Sepang

Hej!

Någon som kan lägga upp GPt så man kan kika på det. Kanske redan finns någonstans?

/ G
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
sandstream skrev:
Jag har aldrig påstått att Biaggi skulle var usel, bara att han inte har det som krävs för att vinna VM (i stora klassen bör väl tilläggas).

Följdfrågan lyder; Vilka tycker DU har det så länge Rossi står på griden??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top