tate
Hybris
Vart kan man ladda ner det?
I det perspektivet är det på tiden att kicka bort Biaggi från fabriksstyrningen; att ha en kille som gnäller om att få ett "250-chassi" hela tiden, när fyrtaktarna funnits i fyra år, är knappast produktivt. Kanske dags för Biaggi att inse att tvåtaktstiden, och därmed tvåtaktskörstilen, är förbi? Måste vara oerhört frustrerande för att team att ha en gammal grinig hund som man skall försöka lära att sitta.Goodstuff skrev:Hondas problem har väl varit tvådelat. Dels sa man bara att man skulle bygga en bättre hoj som skulle spöa Rossi och sedan har man inte haft en klar linje i utvecklingsarbetet utan det har hattats fram och tillbaka med vem som ska styra arbetet och vara den som driver detframåt, av förarna alltså.
Det är ju det som är en av Rossi/Burgesss stora styrkor - de vet vad de vill ha och de vet hur de ska uppnå det. Klara direktiv till ingenjörerna således.
valmers skrev:I det perspektivet är det på tiden att kicka bort Biaggi från fabriksstyrningen; att ha en kille som gnäller om att få ett "250-chassi" hela tiden, när fyrtaktarna funnits i fyra år, är knappast produktivt. Kanske dags för Biaggi att inse att tvåtaktstiden, och därmed tvåtaktskörstilen, är förbi? Måste vara oerhört frustrerande för att team att ha en gammal grinig hund som man skall försöka lära att sitta.
Med tanke på att Biaggi inte har fått vara den som styr utvecklingen av delar så förstår man ju att han klagar eftersom det går i en riktning han inte violl.valmers skrev:I det perspektivet är det på tiden att kicka bort Biaggi från fabriksstyrningen; att ha en kille som gnäller om att få ett "250-chassi" hela tiden, när fyrtaktarna funnits i fyra år, är knappast produktivt. Kanske dags för Biaggi att inse att tvåtaktstiden, och därmed tvåtaktskörstilen, är förbi? Måste vara oerhört frustrerande för att team att ha en gammal grinig hund som man skall försöka lära att sitta.
Precis som du (och OFFkeFF) säger, är detta givetvis inte svart eller vitt, tvåtakt eller fyrtakt. Det är dock mycket tröttande att höra Biaggis ständiga gnällande om framändan, chatter och Hondas ovilja att göra som han, "Kejsaren" , vill. Kanske kan vara så att det är Biaggi, och inte hojen, det är fel på? Aller att Honda inte vill bygga en hoj åt en förare som är på väg ut?Goodstuff skrev:Med tanke på att Biaggi inte har fått vara den som styr utvecklingen av delar så förstår man ju att han klagar eftersom det går i en riktning han inte violl.
Iom de nya mindre motorerna kommer ju "tvåtaktsstilen" att bli ännu mer gångbar eftersom hojarna blir effektsvagare blir kurvhastigheten och inte "point and squirt" den körstil som kommer premieras. Tror jag.
Som sagt, ingen av oss vet vad som står i kontraktet men att Suzuki skulle tvinga Roberts att vara kvar i 4 år låter mycket osannolikt.Strider skrev:Kenny Leroy fick ett fyraårskontrakt som tack för VM titeln 2000.
Vad vet vi om vad som står i det kontraktet egentligen?
Det kan vara så att det inte har varit möjligt för honom att bryta det i förtid helt enkelt.
Som du säger: vi vet att grabben kan köra.
Men varför skall han riskera liv och hälsa och ge 200% när Suzuki uppenbart inte har gett allt i utvecklingen av hojen?
Japp! Och jag som inte tävlar ska egentligen bara vara tyst, jag fattar ju ingentingNicko@K.A.P skrev:"vi e i ett racingforum o sånt skiter väl vi i"!
Ingen.KarateKid skrev:Följdfrågan lyder; Vilka tycker DU har det så länge Rossi står på griden??
Men kommer motorerna verkligen att bli så mycket svagare?Goodstuff skrev:Iom de nya mindre motorerna kommer ju "tvåtaktsstilen" att bli ännu mer gångbar eftersom hojarna blir effektsvagare blir kurvhastigheten och inte "point and squirt" den körstil som kommer premieras. Tror jag.
sandstream skrev:Men kommer motorerna verkligen att bli så mycket svagare?
I dag kan de ju utan problem plocka ut över 300 HK i MotoGP-hojarna.
Runt 250 HK ur en 800 borde väl inte vara omöjligt?
valmers skrev:Precis som du (och OFFkeFF) säger, är detta givetvis inte svart eller vitt, tvåtakt eller fyrtakt. Det är dock mycket tröttande att höra Biaggis ständiga gnällande om framändan, chatter och Hondas ovilja att göra som han, "Kejsaren" , vill. Kanske kan vara så att det är Biaggi, och inte hojen, det är fel på? Aller att Honda inte vill bygga en hoj åt en förare som är på väg ut?
Jo, det vet jag och det var däför jag skrev att det inte skulle ha några problem att plocka ur 300 HK.Chris Ash skrev:En MotoGp-hoj har inte 300 hästar, snarare 240-250.
sandstream skrev:Men kommer motorerna verkligen att bli så mycket svagare?
I dag kan de ju utan problem plocka ut över 300 HK i MotoGP-hojarna.
Runt 250 HK ur en 800 borde väl inte vara omöjligt?
sandstream skrev:Men åter till frågan: Kommer det att vara omöjligt att plocka ut 250 HK ur en 800cc maskin 2007?
Tror du Rossi nu då?sandstream skrev:Omkörningen av Capirex skedde tidigt och Rossi ville självklart känna vad han kunde prestera.
När han sedan inser att en andra plats är i hamn finns det ju ingen som helst anledning att ta i det där lilla extra, som Capirex gjorde, och riskera att inte kunna bärga VM-titeln redan idag.
Goodstuff skrev:"I passed him, but when he passed me back I knew that he had been playing with me, like a cat with a mouse, because in the last seven laps he changed gear and I couldn't stay with him, he was incredible!"
Webspy skrev:Underbart av rossi att säga en sån sak. Rossi är ett stort Capirex-fan.... Tror nästan han njöt av att bli ifrånåkt av sin idol !
Goodstuff skrev:Tror du Rossi nu då?
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=119584
"I passed him, but when he passed me back I knew that he had been playing with me, like a cat with a mouse, because in the last seven laps he changed gear and I couldn't stay with him, he was incredible!"
sandstream skrev:Jag har aldrig påstått att Biaggi skulle var usel, bara att han inte har det som krävs för att vinna VM (i stora klassen bör väl tilläggas).
MerciWebspy skrev:Effekten blir inget problem nästa år - men kanske körbarheten. Nu kan dom använda registret mellan 8K - 16K. Med 800cc och dagens effekt så blir den förmodligen 15K-18K istället = hetsigare och svårkörd.... Inte för att motoGP hojarna idag är lättkörda för en vanlig klåpare, men går man ner i cc måste man oftast gå upp i varvtal för att kompensera effektförlusten. Lite som supersport - fast hi-tech !
Jag är vaken då, själv då?sleven skrev:Vakna!!! Är det någon som har haft det på fem år då? Förutom Rossi då
Nej, jag tror han säger det för att vara snäll mot sin tidigare idolGoodstuff skrev:Tror du Rossi nu då?
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=119584
"I passed him, but when he passed me back I knew that he had been playing with me, like a cat with a mouse, because in the last seven laps he changed gear and I couldn't stay with him, he was incredible!"
Vadå? så 01 och 02 när han kom tvåa bakom Rossi hade han inte vunnit?sandstream skrev:Om Rossi inte funnits är jag övertygad om att andra än Biaggi hade stått som segrare 2001-2005.
Men det är som sagt min åsikt, sovandes eller ej.
WASP skrev:Vadå? så 01 och 02 när han kom tvåa bakom Rossi hade han inte vunnit?
Jo så är det ju, men tyckte ändå frågan var berättigad...sleven skrev:Scchh.. Bråka inte med Sandström. Han vet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |