Sepang GP

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Chris Ash skrev:
Vem har Rossi erkänt sämre material än?

Större delen av Hondorna är bättre på stort sätt alla punkter undantag möjligstvis mitt i apex.
Rossi har gjort ett jättejobb med Yamman men samma fart som Honda har den då inte.
Ska leta upp källan om d va på Crash.net lr Motogp.com som dom intervjuvade diverse racing förare som varit med och utvärderat

Edit:
Ganska lätt att glömma av hur snabb killen egentligen är. Under hans tid i HRC så kunde man dock se hur snabb han va gentemot resten av Hondorna. Utklassning! Fat chance att Sete o Co skulle blivit så snabba nu d sista 2 säsongerna när Rossi precis bytt till Yamma...

Däremot är han mer konstant numera. Mer segrar men inte lika stort avstånd
Bara min lilla egna slutsats....

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Utveckling av farten behöver bromsas då och då.
F1 tog bort turbo, begränsade däcksbyten och nästa år
så går man ner i cylindervolym igen.

I WSBK så skulle antispinn förbjudas iaf om man inte har det
på standardmaskinerna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nicko@K.A.P skrev:
Större delen av Hondorna är bättre på stort sätt alla punkter undantag möjligstvis mitt i apex.
Rossi har gjort ett jättejobb med Yamman men samma fart som Honda har den då inte.
Ska leta upp källan om d va på Crash.net lr Motogp.com som dom intervjuvade diverse racing förare som varit med och utvärderat

Edit:
Ganska lätt att glömma av hur snabb killen egentligen är. Under hans tid i HRC så kunde man dock se hur snabb han va gentemot resten av Hondorna. Utklassning! Fat chance att Sete o Co skulle blivit så snabba nu d sista 2 säsongerna när Rossi precis bytt till Yamma...

Däremot är han mer konstant numera. Mer segrar men inte lika stort avstånd
Bara min lilla egna slutsats....

Konstigt då att Biaggi körde bättre på Yamahan och att Sete var jämnare med Rossi när bägge körde Honda, Alex Barros körde ju ifrån Rossi när bägge körde RCV 211 första året...... Slutsats: du har gått på samma envisa myt som många andra som troligen härstammar från 2002 då Hondan var bättre första halvan av säsongen men redan under andra halvan tog Biaggi två vinster med den.

Varken Mamola eller Cathcart antyder någon större skillnad mellan maskinerna och resultaten gör det inte heller. Yamahan har dessutom inte haft samma chassiproblem som Hondorna haft i år.

Goodstuff skrev:
Håller med. Kapa bort 15 kg på de där vikterna, det blir iofs svårt med kantarellharvarna.

De har ju vissa problem med att komma ner på viktgränserna nu så det är väl av kostnadsskäl framförallt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alan Cathcart som förvisso inte är en Rossi anser ju att Rossi M-1:a från förra året är den bästa racehoj han någonsin har kört, och den gubben har fan kört alla som är något att räkna med.
Dessutom lär Rossis egenskaper som utvecklare inte gå omärkt förbi. Skillnaderna är små mellan de bästa hojarna och Yamahans bättre chassi har en inte lika underlägsen motor numer.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Chris Ash skrev:
Konstigt då att Biaggi körde bättre på Yamahan och att Sete var jämnare med Rossi när bägge körde Honda, Alex Barros körde ju ifrån Rossi när bägge körde RCV 211 första året...... Slutsats: du har gått på samma envisa myt som många andra som troligen härstammar från 2002 då Hondan var bättre första halvan av säsongen men redan under andra halvan tog Biaggi två vinster med den.

Varken Mamola eller Cathcart antyder någon större skillnad mellan maskinerna och resultaten gör det inte heller. Yamahan har dessutom inte haft samma chassiproblem som Hondorna haft i år.

Har Biaggi någonsin kört bra för det första? Har inte Alex Barros vunnit över Rossi sen Rossi gick över till Yamma? Sete va i sitt livs form! Nu har han en bättre hoj och är i "normal" form. Sete har kört ett tag i stora klassen.
Han blommade han ut efter Rossi va över i HRC o sa till dem hur han ville ha maskinen.

Dom har chassie problem för att dem inte har ngn kompetent förare/ utvecklare som säger åt dem hur dem ska gå till väga.
Biaggi vill ha 250, Hayden kraschar vilket material han än får, Gibernau ska vi inte prata om. Han faller tillbaks i ledet där han var innan Moto GP.
En medelmåtta!

Inte lätt för HRC o bygga ngt konstruktivt på dom grunderna *s*

Jag är HELT övertygad om att hade du satt Rossi i HRC med Burges o CO efter denna säsong så hade Hondan till 2006 varit ett monster utan like och säsongen hade blivit bra mkt tråkigare än denna.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hatten av för Rossi!

"Kejsaren" tar stryk av, och jag citerar tvåtakstalibanerna, "medelmåttan" från "Kalle Anka-serien" AMASBK, Hayden.

"Kejsaren" förresten, det måste väl vara det mest obegripliga smeknamnet någonsin på en RR-förare som aldrig vunnit VM? Att inte klara av att kvala bättre än 12:a med en fabriks-Honda är pinsamt, för att inte säga skamligt. In med det yngre gardet!

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
sandstream skrev:
Jag vill inte ta ifrån Capirex nånting, han gjorde ett kanonlopp, men om förutsättningarna var att Rossi var tvungen att vinna så är jag helt övertygad om att han hade gjort det.
Det är ju bara att försöka sätta sig in i Rossis situtation de 10 sista varven och fundera på vad man själv skulle göra.
"WOW jag är världsmästare för 7:e gången, men jag tror jag skiter i det och satsar på att köra ifatt lillen framför, en krasch är väl inget att oroa sig för".

Jo det kan nog stämma, men Rossi körde ju om Capirossi för att sedan bli omkörd och distanserad med ca 2 sekunder. Om han ville vara säker så skulle ha nväl inte kör om i första läget utan bara skuggat Capirossi in i mål. Jag tror inte att Rossi tänke så. Han vill vinna, så är det.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nicko@K.A.P skrev:
Har Biaggi någonsin kört bra för det första?

Nej, sedan 1992 har han enbart radat upp skitsäsonger.

Nicko@K.A.P skrev:
Jag är HELT övertygad om att hade du satt Rossi i HRC med Burges o CO efter denna säsong så hade Hondan till 2006 varit ett monster utan like och säsongen hade blivit bra mkt tråkigare än denna.

Jag är HELT övertygad om att du har fel.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
"Kejsaren" tar stryk av, och jag citerar tvåtakstalibanerna, "medelmåttan" från "Kalle Anka-serien" AMASBK, Hayden.

Jo det ska ju till en helg när Max hoj är i det närmaste okörbar. Ordningen är snart återställd och Hayden kommer ligga klart bakom i VM-tabellen.

valmers skrev:
"Kejsaren" förresten, det måste väl vara det mest obegripliga smeknamnet någonsin på en RR-förare som aldrig vunnit VM? Att inte klara av att kvala bättre än 12:a med en fabriks-Honda är pinsamt, för att inte säga skamligt. In med det yngre gardet!

Det är bara du i hela världen som inte anser att 250 VM är VM. AMA Superbike är i själva verket en bättre serie.

Borde inte detta yngre garde ligga före Max i VM om de nu är så jävla mycket bättre?

Strider skrev:
Visst, men hur lät efter 2003? Då var ju Yamahan helt värdelös enligt samma journalistkår. De skriver bara vad de tror läsarna vill höra. De är inte kompetenta nog att verkligen bedöma hur bra de här hojarna verkligen är. Den kompetensen finns bara hos de som kör dem.

Randy är kompetent nog och Sir Alan är vad jag vet ganska respekterad för sitt kunnande.

Vilket test från 2003 är det du avser så ska jag leta fram det i tidningshögen och läsa det.

sandstream

Guest
Näven skrev:
Jo det kan nog stämma, men Rossi körde ju om Capirossi för att sedan bli omkörd och distanserad med ca 2 sekunder. Om han ville vara säker så skulle ha nväl inte kör om i första läget utan bara skuggat Capirossi in i mål. Jag tror inte att Rossi tänke så. Han vill vinna, så är det.
Omkörningen av Capirex skedde tidigt och Rossi ville självklart känna vad han kunde prestera.
När han sedan inser att en andra plats är i hamn finns det ju ingen som helst anledning att ta i det där lilla extra, som Capirex gjorde, och riskera att inte kunna bärga VM-titeln redan idag.
Att Checa kör i fatt Rossi tolkar jag som att Rossi tar det lite lugnt, inte att Checa är snabbare än Rossi.

Men sanningen vet nog bara Rossi och vi andra kan roa oss med att spekulera, eller drömma oss tillbaka till den tid då tvåtakt regerade :hihi

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Hatten av för Rossi!

Det yngre gardet är ju inne, Hayden och Melandri. Hayden har ju dessutom samma "guldsits" som Biaggi, men ligger ju ändå efter i tabellen.
Lite cred ska väl Hayden ha för att han höll sig på hjulen idag, men vacker körning var det inte..

Var Rossi värdelös för att han fick pisk av edwards ett rejs?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Jo det ska ju till en helg när Max hoj är i det närmaste okörbar. Ordningen är snart återställd och Hayden kommer ligga klart bakom i VM-tabellen.
I det närmaste okörbar :rofl
Fan, du har ju nästan lika många ursäkter som Max själv.

Vem bryr sig om VM-tabellen i slutänden? Du och några andra kalenderbitare.
"Normalt" folk minns vilka som vann lopp och vem som vann VM.
Tror Max skulle byta allt smör i Småland för att som Hayden få vinna ett lopp i år (Sete kan nog också tänka sig att vara med på ett hörn).

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nicko@K.A.P skrev:
Han blommade han ut efter Rossi va över i HRC o sa till dem hur han ville ha maskinen.
Rossi var ju den som utvecklade RCV:n från första stund och att han skulel dela med sig av inställningar till Gibernau är snömos och tänligen irrelevant eftersom inga förare kör med exakt samma inställningar.

valmers skrev:
Hatten av för Rossi!

AMA är en Kalle Anka serie i jämförelse. För övrigt blev ju Hayden ikapp och ifrånkörd av en sopa som Checa. Kunde han inte bättre än så alltså?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jo det ska ju till en helg när Max hoj är i det närmaste okörbar.
Jaha? Hayden har samma hoj, som bekant. Förarna har väl för bövelen ansvar för sina egna hojar? Om nu Biaggis hoj är "okörbar", får han väl ändra set-up? Eller ska någon annan fixa det?
Chris Ash skrev:
Det är bara du i hela världen som inte anser att 250 VM är VM. AMA Superbike är i själva verket en bättre serie.
När sa jag det? Frågan är hur man kan kallas Kejsare, när man kör i en klass man aldrig vunnit? Som att kalla Wirdheim för King of Sweden när han körde Formel 1, för att han regererade i dåvarande F3000. Befängt.
Chris Ash skrev:
Borde inte detta yngre garde ligga före Max i VM om de nu är så jävla mycket bättre?
Biaggi får passa på att njuta nu, innan han får sparken av HRC om ett par månader. Grattis Suzuki, här har ni en ny gnällröv.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Omkörningen av Capirex skedde tidigt och Rossi ville självklart känna vad han kunde prestera.
När han sedan inser att en andra plats är i hamn finns det ju ingen som helst anledning att ta i det där lilla extra, som Capirex gjorde, och riskera att inte kunna bärga VM-titeln redan idag.
Att Checa kör i fatt Rossi tolkar jag som att Rossi tar det lite lugnt, inte att Checa är snabbare än Rossi.

Men sanningen vet nog bara Rossi och vi andra kan roa oss med att spekulera, eller drömma oss tillbaka till den tid då tvåtakt regerade :hihi
Det är därför som Rossi själv i intervjuer och i pressrealser säger att han körde 100% idag och inte kunde göra mer.
Capirex ägde Rossi idag och Rossi kunde inte hota honom.

valmers skrev:
Biaggi får passa på att njuta nu, innan han får sparken av HRC om ett par månader. Grattis Suzuki, här har ni en ny gnällröv.
Suzuki?
Biaggi kommer köra Camel Honda nästa år, och vara före Hayden - igen. :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
"Normalt" folk minns vilka som vann lopp och vem som vann VM.

Haha helt OT men du är jävligt rolig när du sätter dig själv och dina åsikter som de "normala" och närmast allenarådande.

Detta är ett roadracingforum, jag skiter väl i vad Bosse i sin radhuslänga tycker.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Det är därför som Rossi själv i intervjuer och i pressrealser säger att han körde 100% idag och inte kunde göra mer.
Capirex ägde Rossi idag och Rossi kunde inte hota honom.

Suzuki?
Tänk att så många inte kan acceptera att Rossi tar stryk, utan att det skall tjatas om att "Rossi höll igen" varenda gång det händer. Capirossi slog Rossi fare and square, precis som Hayden gjorde på Laguna.

Goodstuff skrev:
Suzuki?
Jodå, det är riktigt, tycker bara att han skulle ha passat på Suzuki, så han kunde gnälla riktigt ordentligt på materielen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Tänk att så många inte kan acceptera att Rossi tar stryk, utan att det skall tjatas om att "Rossi höll igen" varenda gång det händer. Capirossi slog Rossi fare and square, precis som Hayden gjorde på Laguna.
Absolut. Lika befängt som att Honda är så sjuuukt mycket bättre än de andra hojarna. Det är den bevisligen inte. Yamahs två förare som de satsar på ligger etta och fyra. Ducatis första kille ligger trea i VM etc etc.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Jaha? Hayden har samma hoj, som bekant. Förarna har väl för bövelen ansvar för sina egna hojar? Om nu Biaggis hoj är "okörbar", får han väl ändra set-up? Eller ska någon annan fixa det?

Biaggi har haft samma problem hela säsongen, han litar inte på framänden i bromsningar och som bekant kör han med betydligt hårdare ingångar än Hayden. Det är på tiden att han blir bönhörd och får en ny hoj.

valmers skrev:
När sa jag det? Frågan är hur man kan kallas Kejsare, när man kör i en klass man aldrig vunnit? Som att kalla Wirdheim för King of Sweden när han körde Formel 1, för att han regererade i dåvarande F3000. Befängt.

Jag trodde du kände till att namnet dök upp när han regerade i 250-VM

valmers skrev:

Skulle bästa Hondaföraren få sparken? Iofs har de satt sin sämsta i guldsits så vad de tänker med är svårt att lista ut.

Strider skrev:
Jovisst, de är mycket duktiga förare,men har du någonsin sett några varvtider presentaras vid journalistprovkörningar av MotoGP/500/250 hojar.

De faller i sakens natur att de inte kan eller får köra dessa hojar fullt.

Ang tester så kommer inte ihåg på rak arm men typ de gamla vanliga, Fast Bikes, TWO, Superbike, Performance Bikes etc. Lycka till med att hitta något.

Det brukar vara samma test som sedan köps upp av dessa tidningar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Biaggi har haft samma problem hela säsongen, han litar inte på framänden i bromsningar och som bekant kör han med betydligt hårdare ingångar än Hayden. Det är på tiden att han blir bönhörd och får en ny hoj.
Han får väl köra 250 om han inte kan anpassa sig till framtidens hojar.
Chris Ash skrev:
Jag trodde du kände till att namnet dök upp när han regerade i 250-VM
Ja? Då får han väl köra 250 då, om han vill ha det oerhört fjantiga namnet aktuellt. Vilket han säkerligen vill.
Chris Ash skrev:
Skulle bästa Hondaföraren få sparken? Iofs har de satt sin sämsta i guldsits så vad de tänker med är svårt att lista ut.
Att Biaggi får sparken från fabriksteamet är redan så gott som klart, det vet väl du om någon.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...