Sepang GP

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
. Felet Honda har gjort i år är helt enkelt att de inte har en lika bra cykel som tidigare år. Nästan alla Hondaförare underpresterar och har problem då och då. Men det är ändå knappast nån som hade hotat Rossi.
.

Honda har varit bortskämda med VM titlar och hade prenumererat på titeln om inte Rossi bytt märke.

Det verkar som HRC har svårare att utveckla RC211 utan ett fungerande team som tex komb Rossi-Burgess/Yamaha.

Rossi var ju mäkta irriterad att han och teamet utvecklade RC211 som HRC sedan spred till dom övriga teamen som kom ikapp.

HRC verkar leva kvar i den filosofin men problemet är att inget Honda team presterar riktigt bra för att utveckla.

Just nu verkar det ju som utvecklingen sker ffa på däcksidan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
2ono skrev:
Just nu verkar det ju som utvecklingen sker ffa på däcksidan.


Japp, Biaggi säger bla i Motorcycle Racer att Hondan i princip inte utvecklats alls under säsongen. Han hade blivit lovad av Honda att han skulle vara den som skulle utveckla hojen, men mycket lite av det som Biaggi har frågat efter har Honda gett honom.

Nu ska de ju dock ha en ny hoj på gång i startgroparna, varken Biaggi eller Gibernau (som är de enda GP-förarna som kört den) har dock jublat över den.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Chris Ash skrev:
Japp, Biaggi säger bla i Motorcycle Racer att Hondan i princip inte utvecklats alls under säsongen. Han hade blivit lovad av Honda att han skulle vara den som skulle utveckla hojen, men mycket lite av det som Biaggi har frågat efter har Honda gett honom.

Nu ska de ju dock ha en ny hoj på gång i startgroparna, varken Biaggi eller Gibernau (som är de enda GP-förarna som kört den) har dock jublat över den.

Ja stackars Biaggi, sitter på värsta skiten. Men annat är det med Hayden som sitter på den värsta styrningen av alla! Eller hur var det nu. :va :rolleyes:
Nog mest Biaggi som inte utvecklats de senaste 3 åren.

\Masonit
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
che spettacolo:

0IND8KMA--300x400.jpg
 

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
Nu ska de ju dock ha en ny hoj på gång i startgroparna, varken Biaggi eller Gibernau (som är de enda GP-förarna som kört den) har dock jublat över den.

Mitt djärva tips att det är en 990cc RAD 4:a som kommer vara deras grund iom det nya reglementet 2007 och den hoj pedrosa kommer att köra nästa år.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
2ono skrev:
Mitt djärva tips att det är en 990cc RAD 4:a som kommer vara deras grund iom det nya reglementet 2007 och den hoj pedrosa kommer att köra nästa år.

Var det inte tal om att begränsa cylindervolymen till 800 framtiden?? :va
 

MC Doktorn

Guest
Rasorblade skrev:
Var det inte tal om att begränsa cylindervolymen till 800 framtiden?? :va

Så är det men först 2007 lägre vikter korrelerat till cyl:antal ska bli intressant vad HRC plockar fram , sannolikt kommer V5:an försvinna då är mitt tips.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
2ono skrev:
Så är det men först 2007 lägre vikter korrelerat till cyl:antal ska bli intressant vad HRC plockar fram , sannolikt kommer V5:an försvinna då är mitt tips.

Lägre vikter? Det senaste jag hörde var högre vikter.....
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Dreamteam skulle vara Rossi & Capirossi på Ducce skodd med Bridgestone som det ser ut just nu. Men ingen vet var Rossi tar vägen.

Undrar hur Rossi kände det när han tog VM titel nr 7 men insåg att han blev frånkörd av Capirossi med nästan 2 sekunder ? Undrar hur mycket han skulle ha kört från Capirossi om det hade bytt hoj ?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Näven skrev:
Dreamteam skulle vara Rossi & Capirossi på Ducce skodd med Bridgestone som det ser ut just nu. Men ingen vet var Rossi tar vägen.

Undrar hur Rossi kände det när han tog VM titel nr 7 men insåg att han blev frånkörd av Capirossi med nästan 2 sekunder ? Undrar hur mycket han skulle ha kört från Capirossi om det hade bytt hoj ?

Skulle vilja se Rossi på en Ducce eller Kawwa :nicka
 

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
Lägre vikter? Det senaste jag hörde var högre vikter.....

Jag menar att V5 kommer få ett vikt handikapp gentemot Rad 4:an

2004 2007 weight changes
2 Cylinders 135 Kg 133Kg - -2Kg
3 Cylinders 135Kg 140.5 Kg +5.5Kg
4 cylinders 145 Kg 148Kg + 3Kg
5 cylinders 145Kg 155.5 Kg +10.5 Kg
6 cylinders 155Kg 163 Kg +8Kg

Ref
INTELLIGENT WORK FORUMS
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Jag måste bara låna tråden lite, o lägga in målfotot från 125-racet. På det berömda håret eller?? :3freak :gnissla
 

Bifogat

  • sepang2_ur.jpg
    sepang2_ur.jpg
    52.7 KB · Visningar: 115

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
2ono skrev:
Mitt djärva tips att det är en 990cc RAD 4:a som kommer vara deras grund iom det nya reglementet 2007 och den hoj pedrosa kommer att köra nästa år.
Det vore en överraskning. Honda har ju en så lång tradition av V-motorer i både GP- och Superbikeracing som blivit en del av varumärket. Ditt tips stöds i och för sig av den lägre viktgränsen för en fyrcylindrig hoj jämfört med en femma. Men varför inte en V4. Eller en V3?
 

sandstream

Guest
Näven skrev:
Undrar hur Rossi kände det när han tog VM titel nr 7 men insåg att han blev frånkörd av Capirossi med nästan 2 sekunder ? Undrar hur mycket han skulle ha kört från Capirossi om det hade bytt hoj ?
Jag vill inte ta ifrån Capirex nånting, han gjorde ett kanonlopp, men om förutsättningarna var att Rossi var tvungen att vinna så är jag helt övertygad om att han hade gjort det.
Det är ju bara att försöka sätta sig in i Rossis situtation de 10 sista varven och fundera på vad man själv skulle göra.
"WOW jag är världsmästare för 7:e gången, men jag tror jag skiter i det och satsar på att köra ifatt lillen framför, en krasch är väl inget att oroa sig för".
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
2ono skrev:
Jag menar att V5 kommer få ett vikt handikapp gentemot Rad 4:an

2004 2007 weight changes
2 Cylinders 135 Kg 133Kg - -2Kg
3 Cylinders 135Kg 140.5 Kg +5.5Kg
4 cylinders 145 Kg 148Kg + 3Kg
5 cylinders 145Kg 155.5 Kg +10.5 Kg
6 cylinders 155Kg 163 Kg +8Kg

Ref


Tycker att det är riktigt tråkigt för sporten att de gör så här. Snart är det ju knappast någon skillnad på effekt/ vikt om man jämför en SBK mot en GP hoj.... chassi kommer iof alltid att gynna GP hojarna. Men man vill ju att de ska ha ett klart effekt övertag också... det ska ju vara lite F1 över det hela..../ Micke
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Jag vill inte ta ifrån Capirex nånting, han gjorde ett kanonlopp, men om förutsättningarna var att Rossi var tvungen att vinna så är jag helt övertygad om att han hade gjort det.
Det är ju bara att försöka sätta sig in i Rossis situtation de 10 sista varven och fundera på vad man själv skulle göra.
"WOW jag är världsmästare för 7:e gången, men jag tror jag skiter i det och satsar på att köra ifatt lillen framför, en krasch är väl inget att oroa sig för".

Nä, alla lopp Rossi inte vinner är bara för att han själv inte vill det......

Rossi har väl aldrig nånsin backat ur en fight oavsett om det gäller VM-titeln eller inte? Att han bölev så ikappkörd av Checa som han blev tyder på att han inte hade i skuggan av det fäste som hade krävts för att slå Capirossi.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
sandstream skrev:
Jag vill inte ta ifrån Capirex nånting, han gjorde ett kanonlopp, men om förutsättningarna var att Rossi var tvungen att vinna så är jag helt övertygad om att han hade gjort det.
Det är ju bara att försöka sätta sig in i Rossis situtation de 10 sista varven och fundera på vad man själv skulle göra.
"WOW jag är världsmästare för 7:e gången, men jag tror jag skiter i det och satsar på att köra ifatt lillen framför, en krasch är väl inget att oroa sig för".


:hihi Priceless.... klart det va så han tänkte, det sistnämda ehh host harkel...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
mike andersson skrev:
Tycker att det är riktigt tråkigt för sporten att de gör så här. Snart är det ju knappast någon skillnad på effekt/ vikt om man jämför en SBK mot en GP hoj.... chassi kommer iof alltid att gynna GP hojarna. Men man vill ju att de ska ha ett klart effekt övertag också... det ska ju vara lite F1 över det hela..../ Micke
Håller med. Kapa bort 15 kg på de där vikterna, det blir iofs svårt med kantarellharvarna.
 

MC Doktorn

Guest
mike andersson skrev:
Tycker att det är riktigt tråkigt för sporten att de gör så här. Snart är det ju knappast någon skillnad på effekt/ vikt om man jämför en SBK mot en GP hoj.... chassi kommer iof alltid att gynna GP hojarna. Men man vill ju att de ska ha ett klart effekt övertag också... det ska ju vara lite F1 över det hela..../ Micke

Huvudanledningen var ju säkerheten, det börjar gå för fort helt enkelt.

Som på Mugello då Checa klockades för 337km/h på den 1141m långa rakan. 500 2T nådde runt 315km/h
Shinya Nakano 2004 kraschade ju i 300+när hans bakdäck packade ihop och klarade sig miraklöst utan större skador.

Sannolikt kommer utvecklingen göra att det inte gör någon skillnad på sikt.
Dvs blir nya varvrekord och lika höga kostnader.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top