Sete efter kraschen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Fast hade den brett leende mästaren hetat Max Biaggi hade det ju varit en annan sak.

Man minns med saknad hans superarroganta nedlåtande syn på alla andra förare under tiden han regerade i 250-klassen. Man riktigt såg på honom att för honom fanns det en Max Biaggi, kejsaren av Rom, de andra var "förlorarna".

Sånt är roligt!

Max hade som sagt haft ett helt annat leende på läpparna än Rossi har. Det hade varit mer än svårsmält för de som ogillar honom men underbart för oss som kan se hans självgoda arrogans med humor och kanske också delvis identifiera oss med hans personlighet. Doohan var också skönt arrogant och smått nedlåtande mot sina konkurrenter. Men han saknade Biaggis minspel, kroppspråk och fåfänga - divalaterna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Doohan var också skönt arrogant och smått nedlåtande mot sina konkurrenter.

Och när dessa två möttes blev det den skönaste och bästa 500-säsongen av dem alla. Den kommer jag aldrig glömma, fighten både på banan och i pressrummet var inte av denna värld!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Max hade som sagt haft ett helt annat leende på läpparna än Rossi har. Det hade varit mer än svårsmält för de som ogillar honom men underbart för oss som kan se hans självgoda arrogans med humor och kanske också delvis identifiera oss med hans personlighet. Doohan var också skönt arrogant och smått nedlåtande mot sina konkurrenter. Men han saknade Biaggis minspel, kroppspråk och fåfänga - divalaterna.
Sedan vaknade ni upp och fick inse att Biaggi aldrig blir mästare. Underbart; Den Evige Tvåan av Rom är väl en mer passande titel.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Sedan vaknade ni upp och fick inse att Biaggi aldrig blir mästare. Underbart; Den Evige Tvåan av Rom är väl en mer passande titel.

Vem som lever i en drömvärld vet vi ju alla. Mönstergossen från Kalifornien, vad blev han, 5:a första säsongen? 7:a andra? Vad blir det i år? Ska han lyckas med att klättra utanför topp tio?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Vem som lever i en drömvärld vet vi ju alla. Mönstergossen från Kalifornien, vad blev han, 5:a första säsongen? 7:a andra? Vad blir det i år? Ska han lyckas med att klättra utanför topp tio?
När Biaggi ger upp, och det dröjer inte, har Hayden 5-10 år kvar i toppen av MotoGP. Vi betackar oss för fler förare med moppekörstil, tråkigare finns inte. Jag njuter när jag tänker på hur den lille äcklige Biaggi ligger och gråter sig till sömns över att han aldrig kommer att bli mästare. Tur att hans pojkvän Sete kan trösta.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Det spelar faktiskt ingen roll för min del att Biaggi inte har varit världsmästare i 500/MotoGP.

Att kalla någon "den evige tvåan" är ett billigt/dåligt knep för att framställa en av de allra bästa som en medelmåtta.

Kan inte låta bli: Vad är Hayden om Biaggi är en pinsam tvåa? En amerikansk Superbikemästare som gled in på världshistoriens största räkmacka i HRC´s MotoGP-team och fick Doohan som dadda. Trots silkesvantar och all back-up man kan tänka sig är han under sin tredje säsong efter fem race tre (3) poäng före Nakano på Kawasaki.

Biaggi ligger trea med nästan dubbelt så många poäng som Hayden.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Samt ett idiotiskt reglemente.
Hur missgynnar reglementsändringarna just Ferrari? Snarare borde det väl, som tidigare, gynna de med störst budget (Ferrari).

Det är ju inte som i STCC där man specialdesignar regler för att hämma BMW och sedan bara kräver att BMW efterlever dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
När Biaggi ger upp, och det dröjer inte, har Hayden 5-10 år kvar i botten av MotoGP.

Ja antingen det, om han har tur, eller så försvinner han tillbaka till Kalle Ankas Superbike Cup

valmers skrev:
Jag njuter när jag tänker på hur den lille äcklige Biaggi ligger och gråter sig till sömns över att han aldrig kommer att bli mästare. Tur att hans pojkvän Sete kan trösta.

Hoho, du är fan ta mig störd på riktigt! :lol :lol

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Det spelar faktiskt ingen roll för min del att Biaggi inte har varit världsmästare i 500/MotoGP.
För dig nej. Biaggi kommer att gräma sig till dödsbädden. Underbart.
Nyteknik skrev:
Kan inte låta bli: Vad är Hayden om Biaggi är en pinsam tvåa? En amerikansk Superbikemästare som gled in på världshistoriens största räkmacka i HRC´s MotoGP-team och fick Doohan som dadda. Trots silkesvantar och all back-up man kan tänka sig är han under sin tredje säsong efter fem race tre (3) poäng före Nakano på Kawasaki.

Biaggi ligger trea med nästan dubbelt så många poäng som Hayden.
Så fort inte MotoGP rekryterar moppeförare gnäller tvåtaktstalibanerna. Hayden är jävligt snabb, men måste givetvis visa mer på race.
Chris Ash skrev:
Javisst.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
....

Har jag inte förklarat det här förut. Värmlänningar är ett lustigt släkte: De har sina favoriter precis som alla andra men sen håller de sig med motpoler som de HATAR. Djupt och innerligt.

Valmers tycker inte bara att Biaggi är en liten gnällkuk som de flesta andra av oss utan han hatar verkligen hans blotta existens. Fråga vad han tycker om finnar och norrbaggar så får du samma typ av svar....

Men den här typen av engagemanghöjer ju njutningen och förtvivlan i det man intresserar sig av. Hur tror du Valmers mår när hans lille Hayden får pisk av den gnällige, oduglige, värdelösa skithöghen Biaggi som inte kan köra en meter utan framhjulssläpp? Eller Hayden spöar densamme?

Värmlänningar är ett konstigt folk.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Om man ska välja favorit efter vem man tycker är kul eller vem som har en personlighet som man tycker är intressant skulle jag ändå välja Rossi. Fett skönt att den ohotade världsmästaren år ut och år in är en oklippt yngling som tar racingen med en klackspark tills det verkligen gäller, då han alltid tar i precis lagom mycket för att kunna glida över mållinjen som nummer ett och showa lite buspojksaktigt. Jag har svårt för folk som tar sig själva på för stort allvar. Förutom det ger Rossi mycket pengar till välgörenhet och hjälper gärna Riders for Health t.ex.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Har jag inte förklarat det här förut. Värmlänningar är ett lustigt släkte: De har sina favoriter precis som alla andra men sen håller de sig med motpoler som de HATAR. Djupt och innerligt.

Valmers tycker inte bara att Biaggi är en liten gnällkuk som de flesta andra av oss utan han hatar verkligen hans blotta existens. Fråga vad han tycker om finnar och norrbaggar så får du samma typ av svar....

Men den här typen av engagemanghöjer ju njutningen och förtvivlan i det man intresserar sig av. Hur tror du Valmers mår när hans lille Hayden får pisk av den gnällige, oduglige, värdelösa skithöghen Biaggi som inte kan köra en meter utan framhjulssläpp? Eller Hayden spöar densamme?

Värmlänningar är ett konstigt folk.
Då är det onekligen dret, med långt eeee. :hihi

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Macho Woman skrev:
Om man ska välja favorit efter vem man tycker är kul eller vem som har en personlighet som man tycker är intressant skulle jag ändå välja Rossi. Fett skönt att den ohotade världsmästaren år ut och år in är en oklippt yngling som tar racingen med en klackspark tills det verkligen gäller, då han alltid tar i precis lagom mycket för att kunna glida över mållinjen som nummer ett och showa lite buspojksaktigt. Jag har svårt för folk som tar sig själva på för stort allvar. Förutom det ger Rossi mycket pengar till välgörenhet och hjälper gärna Riders for Health t.ex.

Äsch, det är ju kul med folk som tar sig själva på allvar. Hellre Torsten Flink än Lasse Kronér om man säger så. framförallt är det kul med osmidiga människor som kryddar sina kommentarer med det egna egot och sina egna tillkortakommanden. Inget slår en idrottsman som kommer med dåliga bortförklaringar efter att hela världen sett deras halvhyfsade prestation.

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
Macho Woman skrev:
Håller med till 100% :tummenupp

Biaggi har växt till sig i mina ögon och försöker verkligen. Ser tom glad ut när han står på pallen. Trots att Rossi lekt och förnedrat honom. Sete däremot har en bit kvar. Måste börja använda mer av högra hjärnhalvan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
TbA skrev:
Håller med till 100% :tummenupp

Biaggi har växt till sig i mina ögon och försöker verkligen. Ser tom glad ut när han står på pallen. Trots att Rossi lekt och förnedrat honom. Sete däremot har en bit kvar. Måste börja använda mer av högra hjärnhalvan.
Han verkar ha vant sig vid det faktum att han aldrig kommer att bli mästare. Måste säga att jag därför har mer respekt för honom nu, än när idioten försökte inbilla folk att han skulle vinna VM.

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Om det inte vore för Rossi så skulle Sete och Biaggi slåss om titeln. Inte Hayden eller någon annan, mjo... möjligen Melandri i år då! Hur som helst, jag tycker inte om Max personlighet någe vidare, Rossi är mycket coolare. Men, jag har mot min vilja, på senare tid börjat tycka om karln...! :)kocko )

Faaaan! Jag skulle nog tycka det var kul om han vann! :banana

:huvet Mer öl nu... :fyllisar

hick...

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Chris Ash skrev:
Man minns med saknad hans superarroganta nedlåtande syn

Han har lärt till dig väl...

Förövrigt börjar det bli lite tråkigt med Rossi:s dominans. Jag vill fortfarande att Rossi ska vinna men jag blir glad varje gång han gör en dålig start eller bromsar sig av banan och måste ta i ordentligt för vinst.

\Masonit

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille skrev:
Valmers tycker inte bara att Biaggi är en liten gnällkuk som de flesta andra av oss utan han hatar verkligen hans blotta existens. Fråga vad han tycker om finnar och norrbaggar så får du samma typ av svar...

Teori: Han hatar norrmän, som ofta heter Dag. Och finnar. I ordet finnar finner vi finn.

Dag Finn.

Han har blivit beskylld (av mig och flera andra) för att likna Dag Finn. Därför hatar han norrmän och finnar. Elementärt!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mattias skrev:
Teori: Han hatar norrmän, som ofta heter Dag. Och finnar. I ordet finnar finner vi finn.

Dag Finn.

Han har blivit beskylld (av mig och flera andra) för att likna Dag Finn. Därför hatar han norrmän och finnar. Elementärt!
:mad:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...