Sete efter kraschen

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
De som suttit på bra material (Honda, Yamaha) i ett par år och knappt slagit Rossi i ett enda race kommer aldrig att vinna titeln. Han är inte bara översnabb, han är ju numera extremt jämn också.

Vi får hoppas på nya förare som Melandri t ex. Eller att Rossi lägger av. Whatever works liksom.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Stämmer. Årets säsong hade också förutsättningar att bli en annan milstople; försteförare hos HRC. Men även om han är bättre än på länge kommer han aldrig vara snabbare än Rossi.

:gråta

Max Biaggi har väl knappast varit bättre än på länge i år? Nu ser det iofs ljust ut men ett race är ändå bara ett race. Han har haft problem att få till det.

Hans bästa säsong mot Rossi var 2001 då han var 10 poäng bakom efter halva säsongen, det så verkligen ut att bli the clash of the titans och sedan klantade han bort allting genom att vurpa tre race i rad eller vad det var.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Sete kan ju åka snabbt och det har han bevisat flera gånger. Jag har visserligen inte hängt med så länge, men har fått intrycket av att Sete bara har blivit bättre och bättre medans Biaggi har legat och harvat runt 2-3 placeringar väldigt länge. Det tycker jag visar att Sete inte är tillräckligt psykiskt stark.
Att Biaggi fortfarande kan vara så motivarad är imponerande.
Rossis psyke går nog inte att rubba så lätt heller.

OBS! Det här är hur jag uppfattar det! Är inte så insatt, kollar varje race och läser lite på motogp.com

Sen tycker jag att det är lite väl mycket gnäll på kommentatorerna, så dåliga är de väl inte? Ok, de säger fel då och då, men det gör väl alla?

OT:
För er som hänger med lite i motocrossvärlden, är ju duellen mallan Everts och Pichon intressant. Pichon är i princip alltid kvalsnabbast och alla vet att han kan åka minst lika fort som Everts, men Pichon måste ha en perfekt dag för att lyckas, medan Everts "alltid" är bra.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
De som suttit på bra material (Honda, Yamaha) i ett par år och knappt slagit Rossi i ett enda race kommer aldrig att vinna titeln. Han är inte bara översnabb, han är ju numera extremt jämn också.

Vi får hoppas på nya förare som Melandri t ex. Eller att Rossi lägger av. Whatever works liksom.

Rossi har bara en väg att gå därifrån han är nu och det är downhill.....förr eller senare kommer hans dominans att brytas,det kan vara om ytterligare fyra VM-titlar eller nästa helg,titta på vad som hände med Mick Doohan och Wayne Rainey.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Rossi har bara en väg att gå därifrån han är nu och det är downhill.....förr eller senare kommer hans dominans att brytas,det kan vara om ytterligare fyra VM-titlar eller nästa helg,titta på vad som hände med Mick Doohan och Wayne Rainey.

Jag tycker rossi ser betydligt mer motiverad ut i ar, han har nagan att fightas med i varje race, och han ser riktigt glad ut nar han vinner striden. Han har ju fanken mer eller mindre paraderat ensam in i mal sen 2002.
Han dominerar, men aven om han leder stort redan, sa far han slass for det.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Finns det exempel på någon helt dominerande förare som utan att drabbas av en oycka tappat förmågan?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Ja, det är klart att är man på topp så kan det bara gå utför men man kan också stanna i toppen länge precis som Doohan och Rainey gjorde och Rossi redan gjort. Både Doohan och Rainey var ju på topp när de skadades och inte kunde fortsätta, Rossi däremot har väl aldrig varit allvarligt skadad.

Lite lustigt att F1 nu blivit spännande efter flera år med händelselösa lopp och i stället har MotoGP blivit tråkigt, i alla fall resultatmässigt. Rossi måste ju bryta benet för att förlora titeln kan man ju säga redan efter fem race.

ceasar skrev:
OT:
För er som hänger med lite i motocrossvärlden, är ju duellen mallan Everts och Pichon intressant. Pichon är i princip alltid kvalsnabbast och alla vet att han kan åka minst lika fort som Everts, men Pichon måste ha en perfekt dag för att lyckas, medan Everts "alltid" är bra.
Motocross är kul, följer både VM och AMA så gott det går. Vill se Evert mot Carmichael mer. :yoparty

Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Chris Ash skrev:
Michael Schumacher är väl det exemplet som ligger närmast till hands.

Jag tror faktiskt det beror mer på de nya reglerna än på Schumachers körning.
Hela Ferraristallet var ju så übergrymma som team, med allt vad det innebär och de nya reglerna verkar ha satt käppar i hjulen för dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
Lite lustigt att F1 nu blivit spännande efter flera år med händelselösa lopp och i stället har MotoGP blivit tråkigt, i alla fall resultatmässigt. Rossi måste ju bryta benet för att förlora titeln kan man ju säga redan efter fem race.

Som sagt, senaste gången det var riktigt spännande och ovisst om titeln en bra bit in på säsongen var 2001. Visst var Sete och Biaggi nära poängmässigt under första tredjedelen av förra säsongen men man trodde aldrig på allvar att de skulle kunna utmana hela vägen fram.

Och ja, det är synd att fighten om VM i princip redan är avgjord, vi får hoppas det blir fler race som de i Italien istället så åtminstone det är spännande.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ceasar skrev:
Jag tror faktiskt det beror mer på de nya reglerna än på Schumachers körning.
Hela Ferraristallet var ju så übergrymma som team, med allt vad det innebär och de nya reglerna verkar ha satt käppar i hjulen för dem.

Ja vad det beror på kan man ju spekulera i. Jag bara konstaterade faktum.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Och ja, det är synd att fighten om VM i princip redan är avgjord, vi får hoppas det blir fler race som de i Italien istället så åtminstone det är spännande.
Kunde de inte ta honom i fjol så blir det ju inte i år när han hunnit utveckla Yamahan mycket mer. Men varje enskilt race kan ju erbjuda fin underhållning i sig och det är ju därför man bänkar sig.

Biaggi verkar motiverad att kämpa, däremot Sete verkar mest köra med tomma floskler, han måste ju inse att han är borta, både i fråga om race speed och mästerskapspoäng. Frågan är om han återfår race speeden när han vet att mästerskapet är borta. Max har ju lite träning på att vara näst bäst men Sete tror väl fortfarande att han kan ta en titel någon gång.

Angående Ferraris kräftgång så beror det till största del på Bridgestone.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Ingen kan bestrida att Rossi är bäst. Han klotar extremt sällan, han förnyar sina racestategier hela tiden, han vinner titel på titel i olika klasser på olika märken och då har han dessutom hjälpt till att utveckla hojarna till vinnande hojar. Även om Rossi skulle försämra sig skulle han ändå ta vm-titeln. Så mycket bättre än de andra är han. Han måste sluta eller skada sig för att någon annan ska kunna ta titeln. Och vem vill inte heja på en sådan fantastisk människa?!

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Jag!! Inte för jag tycker illa om honom men för att jag tycker dominansen är tråkig. Rossi är bäst så är det men jag önskar någon kunde hota han på allvar.
Nu vet man ju att han bara väntar på att lägga in dödsstöten någonstans i rejset. Heja Max, Melandri, Sete, Capirossi eller vem som helst tom Roberts.

Macho Woman skrev:
Ingen kan bestrida att Rossi är bäst. Han klotar extremt sällan, han förnyar sina racestategier hela tiden, han vinner titel på titel i olika klasser på olika märken och då har han dessutom hjälpt till att utveckla hojarna till vinnande hojar. Även om Rossi skulle försämra sig skulle han ändå ta vm-titeln. Så mycket bättre än de andra är han. Han måste sluta eller skada sig för att någon annan ska kunna ta titeln. Och vem vill inte heja på en sådan fantastisk människa?!

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
homerone skrev:
Jag!! Inte för jag tycker illa om honom men för att jag tycker dominansen är tråkig. Rossi är bäst så är det men jag önskar någon kunde hota han på allvar.
Nu vet man ju att han bara väntar på att lägga in dödsstöten någonstans i rejset. Heja Max, Melandri, Sete, Capirossi eller vem som helst tom Roberts.

Amen!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Många tycker bättre om att se en underdog vinna före en brett leende världsmästare.

Fast hade den brett leende mästaren hetat Max Biaggi hade det ju varit en annan sak.

Man minns med saknad hans superarroganta nedlåtande syn på alla andra förare under tiden han regerade i 250-klassen. Man riktigt såg på honom att för honom fanns det en Max Biaggi, kejsaren av Rom, de andra var "förlorarna".

Sånt är roligt!

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Chris Ash skrev:
Fast hade den brett leende mästaren hetat Max Biaggi hade det ju varit en annan sak.

Man minns med saknad hans superarroganta nedlåtande syn på alla andra förare under tiden han regerade i 250-klassen. Man riktigt såg på honom att för honom fanns det en Max Biaggi, kejsaren av Rom, de andra var "förlorarna".

Sånt är roligt!

Äntligen någon som kommer med en klockren analys. Du har rätt, de andra har fel. Obs! inte ironi.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0