"Sexigt sött eller slampstämpel?"

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Haft denna diskussion med mina tjejkompisar ett antal gånger & vi kommer fram till olika saker varje gång..

Du träffar en ny kille. Ni har dejtat ett litet tag. Gulliga sms skickas fram & tillbaka osv.

Men hur framstår man som ev. "framtida flickvän" om man istället för ett till sms en dag istället skickar en lite sexig bild till pojken?
Är det bara uppskattat eller kan det ge "slampkänningar?" Och visar han upp bilden för sina vänner? :confused:

Jag & ngr fler tror/hävdar att bilden uppskattas mkt men att man bör tänka lite på vad man visar/inte visar på bilden då han GARANTERAT kommer visa sina vänner den. Ngr andra hävdar att man inte bör skicka bilder innan man har en stadig relation eller helt låta bli...

Vad säger ni? Vad skulle ni tycka om det damp ner ett fint mms i er mobil?

Och kanske "viktigast" av allt. Lär han behålla bilden i mobilen även om er relation tar slut?
 

Merovingian

Guest
Varför skicka mms?
Lägg sej på sängen och bresa med benen irl istället, det uppskattas mer.
Mms har aldrig behövts förr och behövs inte nu. Ni ältar ett problem som inte behöver finnas.

Önskar att folk kunde lägga ner sms och allt vad det heter över huvud taget. Det är ett vettigt kommunikationsmedel när man behöver stämma gemensamma beslut på avstånd när man befinner sig i miljöer där buller och oväsen gör telefonsamtal omöjligt. Annars kan de fara åt helvete. Det finns inget drygare, osexigare och mer dött sätt att kommunicera än med sms. Nästan helt befriat från sinnesintryck. Och så slutar det med att man sitter och analyserar, eftersom man inte kan höra till exempel vilket tonläge personen ämnade använda! :6surkart

Mina argument är obestridliga. Gör som jag säger.
 
Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Är det till fel kille (läs dum i huvudet) så är risken stor att den senare dyker upp på internet. Det som en gång hamnat där är stört omöjligt att få bort - tänkvärt!
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Kommer han att visa bilden för kompisarna?
- Ja

Kommer han att behålla bilden även om det tar slut?
- Ja

Kommer den att uppskattas?
- Ja

Tycker han det är slampigt?
- Varierar från person till person
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Självklart är det uppskattat (iaf av mig)...

Skulle aldrig visa ngt jag fått i förtroende av någon annan (även efter att det har tagit slut, vilket det oftast gör)....

Men tänk efter före du ev. skickar ett mms.....
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Du träffar en ny kille. Ni har dejtat ett litet tag. Gulliga sms skickas fram & tillbaka osv.

Men hur framstår man som ev. "framtida flickvän" om man istället för ett till sms en dag istället skickar en lite sexig bild till pojken?
Är det bara uppskattat eller kan det ge "slampkänningar?" Och visar han upp bilden för sina vänner? :confused:


Vad säger ni? Vad skulle ni tycka om det damp ner ett fint mms i er mobil?

Och kanske "viktigast" av allt. Lär han behålla bilden i mobilen även om er relation tar slut?

Kommer han visa bilden för sina vänner:
Dimper bilden ner i nallen när han förvärmer på lokal pub innan avspark så, JA definitivt att han visar bilden för polarna. Det kan även generera några gratis öl.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Är det till fel kille (läs dum i huvudet) så är risken stor att den senare dyker upp på internet. Det som en gång hamnat där är stört omöjligt att få bort - tänkvärt!

Skumt...vi har alltså helt glömt av "internetfaran". Tack för den påminnelsen! Kanske inte jätteskoj att se sig själv på internet...
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
McMiss skrev:
Jag & ngr fler tror/hävdar att bilden uppskattas mkt men att man bör tänka lite på vad man visar/inte visar på bilden då han GARANTERAT kommer visa sina vänner den.

Uppskattas: Ja
Visas för andra: Ja om det "snyggbilder". Porrbilder om han är idiot.
Skickas vidare/läggs ut på internet: Om han är en idiot.

Tips: Skicka en bara lite utmanande bild, naken axel, klädesplagg på golvet, etc.. vill han se mer får han skicka något liknande tillbaka.

Win-Win!
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Det e väl trevligt med en liten teaser, men den kommer till 99% visas för polare. Så tänk på vad du skickar.
 

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Letar
Är nog en bra idé att inte skicka något alltför vågat då du ju som sagt inte har någon koll eller kontroll över vad bilden hamnar när den väl är sänd. Tror i och för sig inte alls att alla killar skulle visa den för sina kompisar - jag kan med ett straight face säga att jag aldrig skulle gjort det, det handlar om respekt för och från en annan människa och den är svår nog att förtjäna utan att man ska kasta bort den på något sådant.

Tänk en eller ett par gånger extra innan du trycker på Sänd hur som helst. Men visst borde det väl bli uppskattat, det visar ju att du gillar killen så mycket att du är beredd att ta en risk. Förtroende kan vara någonting väldigt skönt att känna från en annan människa.
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
ähhhhhh, vad fan?

Visar alla bilder för sina polare, inte fan vill jag se bilder på polarens flickvän?

Har inte heller någon som har frågat om jag vill se bilder på sina resp (naken bilder menar jag då)..

Jo det finns en kille som frågade om jag ville se en film från förlossningen, tror inte det heller:D
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Skicka inte med ansikte eller andra kännetecken. Slampigt nej, uppskattat ja, visa för kompisar nej. Vet bara en som visar bilder på sina tjejer även om det är seriöst.

Teaserbilder är nice, gynbilder nej.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Ok, detta ska förmedlastill väninnorna på festen imorgon kväll...

Har iaf lärt mig att inte låta andra kolla igenom digitalkameran utan att först vara säker på dess innehåll...Kan bli lite genant men samtidigt leda till trevligheter..:hihi
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
ameeeh, ni sätter ju stopp för trevliga bilder på mobilen när ni avslöjar oss såhär grabbar...
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
ameeeh, ni sätter ju stopp för trevliga bilder på mobilen när ni avslöjar oss såhär grabbar...

Så länge du håller ev. bilder för dig själv så behöver du nog inte oroa dig för att inte få några. I annat fall får du kanske be tösen din lite snällt?...
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Så länge du håller ev. bilder för dig själv så behöver du nog inte oroa dig för att inte få några. I annat fall får du kanske be tösen din lite snällt?...

Jag har ett gäng bilder på mobilen från min tös som jag fick för 2-3 år sen som jag fortfarande inte visat för nån annan än mig själv under ensamma dagar :glömdet :D
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det beror nog mycket på vem du skickar till. Jag och de i min bekantskapskrets skulle aldrig visa polarna en sådan bild. Har aldrig sett någon visa en och har aldrig visat någon en heller.

Fast jag väljer ju iofs mina vänner med omsorg och umgås inte med drägget.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top