"Sexigt sött eller slampstämpel?"

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Därför att ord är ord, och med sådana kan man ge meddelanden från sitt hjärta.

En bild är väl ganska ytlig, och säger egentligen ingenting om vem man är som person. Min gissning är att TS och hennes polare är lite inne på den ytliga banan. Eftersom dom ens diskuterar frågan om porriga MMS vara eller inte vara.

Därmed inte sagt att det är nåt fel i att vara ytlig. Alla uppskattar det inte bara.

Och det bästa är, att alla gör som dom vill. Men då måste man oxå vara medveten och stå sitt kast. Vill man skicka, så skickar man för att man vill. Då får man strunta i hur man uppfattas av omvärlden.

Min uppfattning är, att ju lägre självkänsla man har, desto mer bryr man sig om vad omvärlden tänker.

//M

Så i detta fall så hade god självkänsla och bra självförtroende resulterat i att personen antingen hade eller inte hade skickat sitt mms utan att ta upp frågan på ett öppet forum.

Att ha tagit upp frågan för diskussion innebär enligt resonemanget ovan en "lägre" självkänsla/självförtroende innehas av TS.

Rätt ränkt eller vurpar jag?:va
Intressant framställning i så fall.. Det torde ju i så fall innebära att väldigt många trådstartare i OT har en relativt låg självkänsla då man frågor om hjälp, råd och förslag.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nja....ett foto taget med en kamera är väl inte riktigt samma sak som en konstnär som målar tavlor. Där berättas saker med bilder istället. Men en författare kan dock meddela sitt budskap lite tydligare. :)

Och visst finns det bilder som berättar saker. Mer än ord ibland, när bilderna föreställer saker som är för hemska att kläs i ord.

Världen är absolut inte svart eller vit. Den är full av nyanser..ibland är den en gråzon, och ibland ser man regnbågen. :brinnerup

Jag kan fortfarande inte hålla med då det där är enbart utifrån dina egna preferenser... du gillar uppenbarligen att läsa det tryckta ordet och därför är det förmodligen ditt resonemang. Men säg den som föredrar bilder/fotografier.

Sen kan jag inte påstå att ett inbjudande MMS skulle vara så tråkigt att få av frugan... lite som en uppmaning "jag är redo, var är du?" typ.

Men visst, att använda sig av sådana MMS i en färsk relation är nog inte det klyftigaste.

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Hur skulle TS reagera om killen skickade bilder på honom i sexiga poseringar?

Ang huvudfrågan- slampstämpel- aka "måste synas i alla lägen tjej", med oftast dåligt självförtroende i botten..

En normalt funtad person med normalt självförtroende vill helst inte synas på bild =) Att sen ta steget att först i sin ensamhet komma på tanken att ta bilder på sig själv!? :va och sen dessutom skicka dem vidare... :va

Japp! världen är svart eller vit.

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Som TS får jag väl göra ett inhopp å nyo... :rolleyes:

JAG tog inte upp diskussionen på festen där det var många tjejer, varav merparten inte ingår i min bekantskapskrets. (vad nu det har för betydelse)

JAG är inte ytlig på ngt vis (enligt "normerna"(?)) & har inte särskilt dåligt självförtroende heller.) Sminkar mig bara till fest, gillar att arbeta hårt & har inget emot skit under naglarna & jag vet vad jag kan/inte kan & jag står för det jag gör.

Jag hade helt enkelt tråkigt en kväll & tog upp denna tråden...

Dock tycker jag INTE det är fel att skicka en "fin bild"(läs: ej tokporr lr mkt naket) till sin kille/tjej. (Då förutsätter jag dock att man inte är tillsammans med en "idiot")

JAG har skickat EN bild EN gång (på ett par ben) till min pojkvän sen 2år
som var bortrest & skulle så förbli ca en månad. Han fick bilden ngn dag
innan hemkomst med ett "saknar dig" bifogat. DET är INTE slampigt på ngt vis.

PERSONLIGEN skulle jag ALDRIG skicka ngt mer "naket" än så. Jag är inte helt urkorkad eller slampig...(vad räknas som slampig förresten? :va)

I övrigt kan jag inte säga så mkt mer. Jag är den jag är, har de åsikter jag har & antingen tycker man om mig som person eller ej. Men så är det väl med oss alla? Ingen kan älska/älskas av alla... :krama

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Så om tjejen som skickar MMS:et till killen är fotomodell och tjänar pengar på sitt utseende då är det ok?

Och det är väl lite skillnad om en tjej lägger ut sig själv på internet (bekräftelsebehov från hela världen) jämfört med en tjej som skickar ett MMS till någon hon älskar (för att sätta stämningen inför vad som kan tänkas hända på kvällen)?

Jag skrev inget om MMS, jag skrev om fläka ut sig halvnaken på ett internetforum för att få några :liggakommentarer.

Angående MMS så handlade det väl för övrigt om när man fortfarande var i datingstadiet, alltså inget förhållande. Om det är ok eller inte anser jag bero på om man börjat ligga med varandra eller inte. Har man inte det så skulle jag nog anse att tjejen var ganska konstig, eller t.o.m spritt språngandes galen, ifall hon började skicka sexiga bilder (med sexiga bilder menar jag inte en naken axel).

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nja....ett foto taget med en kamera är väl inte riktigt samma sak som en konstnär som målar tavlor. Där berättas saker med bilder istället. Men en författare kan dock meddela sitt budskap lite tydligare. :)

Och visst finns det bilder som berättar saker. Mer än ord ibland, när bilderna föreställer saker som är för hemska att kläs i ord.

Världen är absolut inte svart eller vit. Den är full av nyanser..ibland är den en gråzon, och ibland ser man regnbågen. :brinnerup

OT.

Som fotograf känner jag mig en aning förolämpad men visst, du har en poäng.

En känd fotograf som jag inte minns namnet på träffade Ernest Hemingway en gång och Hemingway sade att han älskade hans foton. Han frågade sedan vad han hade för kamera. Fotografen svarade att han älskade hans böcker och frågade sedan vad han hade för skrivmaskin.

;)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
OT.

Som fotograf känner jag mig en aning förolämpad men visst, du har en poäng.

En känd fotograf som jag inte minns namnet på träffade Ernest Hemingway en gång och Hemingway sade att han älskade hans foton. Han frågade sedan vad han hade för kamera. Fotografen svarade att han älskade hans böcker och frågade sedan vad han hade för skrivmaskin.

;)

hur länge tårterade hemingway muppen? :confused:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

"Fotografen svarade att han älskade hans böcker och frågade sedan vad han hade för skrivmaskin."

fotografen är bara en...just det, just another photographer.

hemingway är hemingway. inte bara nån som skriver på skrivmaskin------>alltså berättigar det att hemingway pucklar på fotografen.

förstår du vad jag menar?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...