sextimmars motardtävling (lag)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
lasse du förstår säkert oxå hur vi mear igentligen. naturligtvis är det inte vm eller liknande och 115% var bara ett förslag,

och jag tycker innerst inne oxå att alla ska få åka och kan det genomföras på ett säkert sätt så ska det oxå få bli så :)

men jag har som person ALDRIG fixat en tävling tidigare och skulle behöva all hjälp jag kan få med detta om det ska bli av. jag skrev tidigare att det behövs dels tidtagning, tävlingsledare och funkisar. lasse, lennartsson mm har ni koll på var hur och när man fixar dom två förstnämnda? har frågat en insatt person men där får jag bara svaret= läs på svemos hemsida.

och jag tror att alla tycker det är kul om detta blir av så nu ska vi vara glada :)

har kollat upp två st datum skulle kunna passa bra och det är två st lördagr i aug. men som sagt.. tidtagning och tävlingsledare:confused: :gnissla :)

Jag vet mycket väl vad du menar. Jag står bakom dig Daniel i detta och vill du ha hjälp så säg bara till. Du ska inte behöva göra detta själv. Och jag borde sluta skriva böcker på sporthoj. Orkar någon läsa allt?

Det började dock spåra ur tyckte jag. Rookisar började själva sortera bort sig, från det att dom tidigare ville vara med. Men det är inget som säger att min åsikt är mera rätt än andras åsikt. Din ide var som jag fattade det en tävling för alla. Självklart vill man köra så säkert som möjligt, inget om det. Men alla som varit på Åland borde veta att det går att köra flera ihop samtidigt under väldigt okontrollerade reglementsfria former.

MC sport kan vara farligt, men det är snarare inställningen till ett körpass som gör sporten farlig. Att alltid komma först till varje pris kan vara en farlig inställning. Liljekvist som har erfarenhet av långlopp har en sund inställning tycker jag. Han ska vi lyssna mera på.

Vi får inte skrämma bort dom som ännu inte har börjat tävla. Tvärtom, vi fixar istället arrangemang på deras villkor tycker jag. Så att dom vill börja tävla. Än så länge är det inte så mycket prestige i denna fundering på långloppstävling. I anmälan så kan tex en A-licenserad förare ingå som coach. Själv är jag gärna coach åt ett rookielag i en långloppstävling om någon vill ha mig. Och bidraga med det lilla i körteknik som jag behärskar. Det skulle vara kul om flera ville coacha. Då blir det ju tävling vid sidan om åxo.

Som det är nu så vet jag flera stycken som inte vill tävla/komma på träning/deltaga i träningsläger då dom ju "blir förnedrade" av andra "rookisar" (A-förare i cross/enduro under årtionden, SM titel i Back-SM osv. Är man nybörjare då??? Behöver jag ta upp flera exempel? Ni vet själva. Men alla vet nog inte.

Våra riktiga rookisar kanske inte vet andra rookisars bakgrund, och känner kanske själva då att dom inte duger till. Dom är ju långt långt efter i förhållande till våra bästa rookisar, tro fan det. Det kan inte vara kul att känna att man inte räcker till. Känner själv så i openklassen nu i år. Skillnaden är att jag har träffat dom flesta, och känner mig accepterad och tillräcklig. Det är OK att Stoffy mfl varvar mig (jag är ju rookie med en färsk A-licens), jag gillar han för det. Och han gillar tydligen mig. (Finns bildbevis på det från Åland.) :D

Min önskan kvarstår dock, att jag inte ens är bland dom 1000 bästa i motard. Då har vi bredd i sporten och kan göra oss hörda på ett helt annat sätt.

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag tycker oxå att alla sla få köra :9 kan vi komma överens om en skapligt säker tävling så är det ju inga problemas.. att ha 15 lag istäl för 22 är en grej.:)

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Långlopp

:tummenupp Kanonide´ !

Det vore ascoolt om vi körde

Ren Rookie 4 tim.3 mana/lag bara rookie 22 ,66pers. lag start 09.00-13.00
Ren Elit 4 tim. 3mana/lag bara Elite 22 , 66pers. lag start 14-18
:yoparty
Eller 6timmars Lördag - Söndag.
Vinnande Rookielaget från lördan får ett gratis wildcard till Söndagens Elit-lopp.

Crille:D
Suzuki Team 1

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
nu har vi haft lite möte idag och kommit fram till en mássa trevliga saker ang tävlingen.. kan säga att allt är planerat till 95% nu och info kommer inom kort :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...