Bärgren
Förtidspensionerad bonnläpp
Om man nu är 3 st i ett lag. Kör man med 3 olika motorcyklar?
Om man nu är 3 st i ett lag. Kör man med 3 olika motorcyklar?
ja man kör med tre olika hojar.. men som sagt det kommer bli 115% regel förmodligen
jag är utesluten ur denna tävling, det har jag förstått
men vad är 115% regel?
alltså finns det hopp för mig/oss lite oerfarna?2947897Det är den långsammaste tiden (jämfört med snabbaste förare) som man tillåts ha för att få komma till start. Ett bra sätt att minska spridningen mellan snabbaste och långsammaste föraren och på så vis sortera ut de som är så långsamma att de anses olämpliga i det aktuella startfältet.
alltså finns det hopp för mig/oss lite oerfarna?
Hur tänker du nu?
Är inte den snabbaste mer än 15% snabbare än dig är du med, annars inte. That's the rule.
I praktiken handlar det väl om att prestera runt 57 tider som tidigare nämnts eller ca max 7+ långsamare än snabbaste man. Kommer bli svårt för ganska många är min gissning.
Njaa tiderna har vi ju ingen aning om än efterson banan är under ombyggnad. Men jag förstår att det kan bli svårt att kvala, men det blir roligare race å andra sidan. Ska se vad jag lyckas pressa mig till med det nya bakdäcket, låg på knappa 1 minut på gamla banan mycket på grund av dåliga däck.
I praktiken handlar det väl om att prestera runt 57 tider som tidigare nämnts eller ca max 7+ långsamare än snabbaste man. Kommer bli svårt för ganska många är min gissning.
Tävlingen är ju på 6 timmar och det spelar väl ingen fart man har på sitt bästa varv under 15min. Utan tempot kommer att gå ner drastiskt ju längre in i tävlingen man är och det som kommer att synas förutom körkunskapen så är det definitivt orken.
Tror alla här att det kommer att bli invasion av förare som vill köra eller??? Banan är godkänd för 22 st förare på samma gång. Tre i varje lag. =66 st.
22 lag med andra ord. Blir det så många?
Låt nytt folk som vill vara med, få vara med. Hur ska man kunna tillämpa 115%regeln om lagen redan är klara och anmälda? Ska en få stå utanför då och dom två andra få köra???? Kanske rent av två stycken blir utkvalade och den tredje får köra sex timma ensam.
Tänk om nu, släpp in nya förare i sporten. Det är väl ingen exklusiv förening vi tillhör där man måste bli granskad, prestera 86,9 procent eller bättre av snabbaste förarens varvtider för att få vara med i gemenskapen. Eller är det så att en del helt enkelt inte vill ha långsammare förare på banan?
Jag tror inte jag klarar 115% om SM eliten är med. Är jag ivägen då på banan eller? "Fine, just let me know." Det räcker ju med en snabb elit förare, så kanske halva startfältet direkt innan tävlingen börjat är borta.
Det kommer inte att vara säkert ändå att dom som har snabbaste tiden kommer att vinna. Kondis är viktig del i detta sammanhang. Inte många Elit förare som har tex Lisas kondition.
Trodde detta var en plojtävling, mer än ett VM upplägg. Låt detta bli en gemenskapstävling istället för en prestigetävling. Prestigen kan vi slåss om på SM tävlingarna, där får man ändå troligtvis känna på hur det känns att bli utkvalad.
Om det blir uppemot 60 anmälda i denna tävling (som är ett lysande initiativ), så kan man ju kanske börja fundera på klassindela. Men jag måste ha missat något väsentligt. För jag ser ingen anledning till att rata vissa förare på grund av att dom kör långsammare.
Vad är det jag missat?
Du har övertygat mig.Övertygad om att tempot INTE kommer sjunka under de 6 timmarna... Blir ju bara ca 2 timmar per förare fördelat på ca 2-3 pass så tiderna kommer nog hållas... Sen kanske man ligger halvsekunden långsammare mot tidskvalet per varv för att hålla jämt tempo...
Övertygad om att tempot INTE kommer sjunka under de 6 timmarna... Blir ju bara ca 2 timmar per förare fördelat på ca 2-3 pass så tiderna kommer nog hållas... Sen kanske man ligger halvsekunden långsammare mot tidskvalet per varv för att hålla jämt tempo...
Tror du talar för egen del nu. Att du kommer att mala på i samma tempo, det betvivlar jag inte en sekund. Det visade du om inte annat på Åland.
.
Tror alla här att det kommer att bli invasion av förare som vill köra eller??? Banan är godkänd för 22 st förare på samma gång. Tre i varje lag. =66 st.
22 lag med andra ord. Blir det så många?
Låt nytt folk som vill vara med, få vara med. Hur ska man kunna tillämpa 115%regeln om lagen redan är klara och anmälda? Ska en få stå utanför då och dom två andra få köra???? Kanske rent av två stycken blir utkvalade och den tredje får köra sex timma ensam.
Tänk om nu, släpp in nya förare i sporten. Det är väl ingen exklusiv förening vi tillhör där man måste bli granskad, prestera 86,9 procent eller bättre av snabbaste förarens varvtider för att få vara med i gemenskapen. Eller är det så att en del helt enkelt inte vill ha långsammare förare på banan?
Jag tror inte jag klarar 115% om SM eliten är med. Är jag ivägen då på banan eller? "Fine, just let me know." Det räcker ju med en snabb elit förare, så kanske halva startfältet direkt innan tävlingen börjat är borta.
Det kommer inte att vara säkert ändå att dom som har snabbaste tiden kommer att vinna. Kondis är viktig del i detta sammanhang. Inte många Elit förare som har tex Lisas kondition.
Trodde detta var en plojtävling, mer än ett VM upplägg. Låt detta bli en gemenskapstävling istället för en prestigetävling. Prestigen kan vi slåss om på SM tävlingarna, där får man ändå troligtvis känna på hur det känns att bli utkvalad.
Om det blir uppemot 60 anmälda i denna tävling (som är ett lysande initiativ), så kan man ju kanske börja fundera på klassindela. Men jag måste ha missat något väsentligt. För jag ser ingen anledning till att rata vissa förare på grund av att dom kör långsammare.
Vad är det jag missat?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |