sextimmars motardtävling (lag)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Lillen är ju Rookie än så länge i alla fall... Annars hyr vi in nån crossförare med en bunt SM guld som Rookie...

Blir nog ett Team Rent A Tent med.... Jozing Larsson och Antingen Lillen eller Thomas....
Apapap, har han elitlicens i cross så är han A förare i supermoto.
Ni vill väl inte fuska till er segern?

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Apapap, har han elitlicens i cross så är han A förare i supermoto.
Ni vill väl inte fuska till er segern?

Nu vet du ju inte vem jag pratar om MEN...tror det är så att har man Elit licens i Motocross KAN man få A licens... inte sagt man får det med automatik enligt reglerna...... Men kan ha tolkat fel...
Sen var det ju rätt länge sen Carla körde så han borde ju inte ha det....

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nu vet du ju inte vem jag pratar om MEN...tror det är så att har man Elit licens i Motocross KAN man få A licens... inte sagt man får det med automatik enligt reglerna...... Men kan ha tolkat fel...
Sen var det ju rätt länge sen Carla körde så han borde ju inte ha det....
Sant eller varför inte värva med Piskator?
Eller Johan Petter han körde ju som Fn första gången han provade.
Bagarn är ju inte så långsam han heller, men han körde ju sm för inte så länge sedan.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Sant eller varför inte värva med Piskator?
Eller Johan Petter han körde ju som Fn första gången han provade.
Bagarn är ju inte så långsam han heller, men han körde ju sm för inte så länge sedan.

Det kommer komma 2 starka lag från Råby Racing ska du veta...hehe

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
50% lennartsson är ju A-förare nu såg jag.... pust:D

men ljungberg.... jag tror våran tredje förare skrämmer livet ur dom:pannkyss

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Va sjutton Lisa, ger du upp vårat tjejteam?!:gnissla

Nee, men det har jag inte sagt. Det är Duke Gollum som tycker, å Stefan är ju bra, så..... Men var hittar vi den tredje tjejen som ORKAR köra då, å inte krampar ihop efter sex varv? Jag tykar och utmanar lite nu för att kanske retar det upp någon som blir tillräckligt sugen på att ställa upp...hehe...:whip

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Nee, men det har jag inte sagt. Det är Duke Gollum som tycker, å Stefan är ju bra, så..... Men var hittar vi den tredje tjejen som ORKAR köra då, å inte krampar ihop efter sex varv? Jag tykar och utmanar lite nu för att kanske retar det upp någon som blir tillräckligt sugen på att ställa upp...hehe...:whip

vill ni ha en som är uthållig ( på att köra :D ) så kan jag ju tippsa om annie s:tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Jag kan vara med... jag kör ändå som en "kärring":D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
nu har en del av tmc och diskuterat lite och kommit fram till att det blir farligt med så mycket förare på banan när alla är så ojämna så det kommer bli någon form av kval troligen en 115% regel.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
nu har en del av tmc och diskuterat lite och kommit fram till att det blir farligt med så mycket förare på banan när alla är så ojämna så det kommer bli någon form av kval troligen en 115% regel.

Å genast var alla tjejer uteslutna....? :tuttar
Då blir ert Supermoto Endurance inget för Rookies mao, om de inte ligger i topp förstås...?
Trist... men jag förstår problematiken...

Annars hade minst en tjej i varje lag varit kul! :D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Å genast var alla tjejer uteslutna....? :tuttar
Då blir ert Supermoto Endurance inget för Rookies mao, om de inte ligger i topp förstås...?
Trist... men jag förstår problematiken...

Annars hade minst en tjej i varje lag varit kul! :D

känner man att man kan hänga med skapligt så.. vi sa som så att körde man tidigare ca 57or på örebro banan så ska det väl inte vara några problem men det är en lång dag och MYCKET åka..

nu är det ju några praktiska saker som måste lösas före vi kan spika det här till 100%, tidtagning, tävlingsledare och ett gäng glada funkisar:)

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Om man ska köra på 115% regeln så behöver väl inte de snabbaste förararna köra max i tidskvalet...:tummenupp :D

Tävlingen är ju på 6 timmar och det spelar väl ingen fart man har på sitt bästa varv under 15min. Utan tempot kommer att gå ner drastiskt ju längre in i tävlingen man är och det som kommer att synas förutom körkunskapen så är det definitivt orken.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Om man ska köra på 115% regeln så behöver väl inte de snabbaste förararna köra max i tidskvalet...:tummenupp :D

Tävlingen är ju på 6 timmar och det spelar väl ingen fart man har på sitt bästa varv under 15min. Utan tempot kommer att gå ner drastiskt ju längre in i tävlingen man är och det som kommer att synas förutom körkunskapen så är det definitivt orken.

ja och tempot kommer gå ner lika mycket för dom långsammaste... ja ni förstår säker vad vi menar:)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...