SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Kinnekulle
Hoj
-
Några bilder till.
 

Bifogat

  • _Z6F7208.jpg
    _Z6F7208.jpg
    102 KB · Visningar: 69
  • _Z6F8392.jpg
    _Z6F8392.jpg
    106 KB · Visningar: 59
  • _Z6F8500.jpg
    _Z6F8500.jpg
    93.5 KB · Visningar: 63
  • _Z6F8701.jpg
    _Z6F8701.jpg
    100 KB · Visningar: 69

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Mr Brownstone skrev:
Tack så mycket för en trevlig dag. Det var första gången som jag körde på min nya hoj (vit/röda 250sp:n). Den var ju jätterolig, fattades dock ca 100 kusar på rakan! ha ha
O va bra det var med däckvärmare, man slapp ju att vara nervös förtsta varven! FYYYYYYYYY att sesongen är slut :( :( :( Är åkasugen som faaaan!

Skulle det finnas intresse för en spanienresa el dyl i vinter om jag arangerar??

Hell Yeaaaa, klart att det skulle vara intressantare än att jultomten kommer med nåt ynka paket.

/Nitrous
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
håkan skrev:
En liten undran...

Ni som kör som instrukter på oförsäkrade RR hojar, i tex långsamma eller mellangruppen, har ni tänkt på vad som händer om ni blir vållande i en olycka på banan? eller blir påkörda?

Om du blir vållande, så blir du personligt skadeståndsskyldig, alltså ingen trafikförsäkring gäller varken för dig eller den du kört på... olycksfallsförsäkringen som ingår däri gäller alltså inte...
vad kostar en invalid person? Det får du som vållande betala ur egen ficka... lättare är väl att tänka på vad det kostar att laga den motorcykel som du blev skyldig till att laga.

Om du blir påkörd av en mc som är skattad/försäkrad och du inte har det?
Då kör du med ett fordon som inte får köras på allmän väg och har därmed gjort dig skyldig till lagbrott. (brukar du köra oskattat/oförsäkrat på allmän väg också?)
Vad det nu heter lagstadgamässigt har jag ingen aning om men du kör ett fordon på "allmän väg" som inte får framföras där enligt svensk lag.

Jag vill bara påminna er om detta...

Om ni som kör era försäkrade (bortränkat IF/TH) hojar i grupper med instruktörer som kör oskattad/oförsäkrad MC så gäller inte din försäkring egentligen.
Detta uppdagas dock endast av försäkringsbolagen om de varit på plats själva eller du kör på eller blir påkörd av en oförsäkrad MC.

Jag kan inte förstå hur folk tror att bara för att de är "instruktörer" så gäller visst andra regler? inget försäkringsbolag i världen bryr sig om vem som kör, utan om fordonet är försäkrat eller ej.

Så vore jag en person som kör med giltig försäkring för bankörning och får mig tilldelad en instruktör som kör oskattat/oförsäkrat fordon så skulle inte jag vilja köra i den gruppen då helt plötsligt hela gruppen står där utan MC försäkring...

Jag skulle tro att inte många här har råd att betala vad en olycka kostar...

Som slutsats, det är upp till er själva att avgöra hur ni vill göra med era pengar, chansa funkar ofta...

Vi förstår din syn och vill ge dig ett svar. För i helhet har du rätt men några synpunkter vill jag klargöra.

På förarmötet sa vi att 3 instruktörer var sjuka. För att kunna hantera denna dag på ett positivt sätt för alla gjorde vi vad vi kunde.
Innan förarmötet hade jag och instruktörerna en genomgång. Där gjorde vi det val av grupper som blev bäst av situationen.

Både vi och (jag hoppas) även instruktörena vet vad som gäller.

Det handlar INTE om andra regler för instruktörer eller att instruktörerna skulle vara olycksbefriade.

Det handlar INTE om att chansa och hoppas på det bästa.

Nu vet jag att du inte var på plats Håkan och kunde inte ta del av all information som vi tog upp på plats.

Självklart kan man neka till en instruktör eller välja att inte köra. Det är allas rätt. Vi kommer alltså hålla tummarna för att vi inte råkar ut för sjukdomar eller annat till fler tävlingar och att inte hamna i den sitts vi var i nu.

Vårt mål är att ha 2 instruktörer i varje grupp och då med rätt försäkring och hoj i just den gruppen. Vi kommer jobba med den här biten under vintern och göra flera förbättringar till nästa år.

Det svåra är att om allt ska vara helt perfekt så kostar det och många klarar inte av dom kostnaderna. Vilket gjorde att Bike Event fått ställa in sina körningar. Det är mycket tråkigt med tanke på att som hade klass på sina körningar.

Förhoppningen är att alla försäkringsbolag enas om en och samma sak till nästa år. Då är problemet enkelt löst

/Liwa1 & Nitrous
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jisses vilka bilder Jonas :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det kommer en beställning från Nitrous och mig, utan tvekan.
Tack för i år och vi jobbar fram ett bra koncept ihop till nästa år.

/Liwa1
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Liwa1 skrev:
Vi förstår din syn och vill ge dig ett svar. För i helhet har du rätt men några synpunkter vill jag klargöra.

På förarmötet sa vi att 3 instruktörer var sjuka. För att kunna hantera denna dag på ett positivt sätt för alla gjorde vi vad vi kunde.
Innan förarmötet hade jag och instruktörerna en genomgång. Där gjorde vi det val av grupper som blev bäst av situationen.

Både vi och (jag hoppas) även instruktörena vet vad som gäller.

Det handlar INTE om andra regler för instruktörer eller att instruktörerna skulle vara olycksbefriade.

Det handlar INTE om att chansa och hoppas på det bästa.

Nu vet jag att du inte var på plats Håkan och kunde inte ta del av all information som vi tog upp på plats.

Självklart kan man neka till en instruktör eller välja att inte köra. Det är allas rätt. Vi kommer alltså hålla tummarna för att vi inte råkar ut för sjukdomar eller annat till fler tävlingar och att inte hamna i den sitts vi var i nu.

Vårt mål är att ha 2 instruktörer i varje grupp och då med rätt försäkring och hoj i just den gruppen. Vi kommer jobba med den här biten under vintern och göra flera förbättringar till nästa år.

Det svåra är att om allt ska vara helt perfekt så kostar det och många klarar inte av dom kostnaderna. Vilket gjorde att Bike Event fått ställa in sina körningar. Det är mycket tråkigt med tanke på att som hade klass på sina körningar.

Förhoppningen är att alla försäkringsbolag enas om en och samma sak till nästa år. Då är problemet enkelt löst

/Liwa1 & Nitrous

Tackar Liwa & Nitrous för ert braiga svar.

Det uppstod frågetecken ang. vad som gäller med försäkringar osv när instruktörer kör oskattade/oförsäkrade MC tillsammans med försäkrade, vilket ni själva väl vet att sätter alla som är ute på banan samtidigt i risk för att inte ha en gällande försäkring som föraren nog tror sig ha.

Jag förstår att när det var "personalbrist" och då gör man vad man kan, detta var inte menat som något negativt om er personligen, NI gjorde garanterat det ni kunde för att allt skulle lösa sig på bästa sätt, vilket det säkerligen gjorde också.

Jag uppskattar era bankörningar, jag åker med er själv om jag inte bryter benet eller annat olämpligt :huvet

Inlägget var menat som en upplysning till de som åker om vad som egentligen gäller.

Jag hoppas ni slipper hamna i sitsar som detta nästa år och vill ni ha hjälp med att hitta lämpliga instruktörer ställer jag gärna upp o pekar på folk som har erfarenhet, har kört som instruktörer för tex BE osv.
Jag vill inte stjälpa, snarare hjälpa(!)
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är det någon som vet något inför nästa år? Kommer fler förändra sina försäkringsvilkor såsom IF/Trygg har gjort?
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
håkan skrev:
Jag hoppas ni slipper hamna i sitsar som detta nästa år och vill ni ha hjälp med att hitta lämpliga instruktörer ställer jag gärna upp o pekar på folk som har erfarenhet, har kört som instruktörer för tex BE osv.
Jag vill inte stjälpa, snarare hjälpa(!)

Vi tar tacksamt mot hjälp. Jag kommer fortsätta ha kontakt och förhoppningsvis samarbete med JohanFÖK och Tony Meyer även 2005 samt alla våra andra instruktörer i år.

Jag kontakter dig med PM under hösten.

/Liwa1
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Freppa skrev:
Är det någon som vet något inför nästa år? Kommer fler förändra sina försäkringsvilkor såsom IF/Trygg har gjort?

TH har enligt välgrundade rykten gjort en kovändning och kommer låta trafikförsäkringen gälla på bana igen. "Vi" jobbar på att få IF att göra samma sak.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Freppa skrev:
Är det någon som vet något inför nästa år? Kommer fler förändra sina försäkringsvilkor såsom IF/Trygg har gjort?


Vi i SMC FÖK kommer självklart titta på det här och fälja utvecklingen under vintern. Vi vet att det kan svänga fort och därför kan man inte säga nu vad som gäller för nästa år än.
 

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vårgårda
Hoj
gsxr1000 -03
Har ett stort problem!!!
Var med på banträffen, men tappade bort mina ducativerktyg. Tror att jag har lagt dom i någon annans väska, var nån mer som hade en lika dan. En svart/grön haglöfs.
Alltså är det någon som fått med mina verktyg? ligger i en liten röd väska som det står ducati på. Finns en del specialverktyg där som jag måste ha.

Snälla är det nån som har det??
ring eller pm:a mig isf
0703367620
mvh Tomas Gustafsson
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Tomas skrev:
Har ett stort problem!!!
Var med på banträffen, men tappade bort mina ducativerktyg. Tror att jag har lagt dom i någon annans väska, var nån mer som hade en lika dan. En svart/grön haglöfs.
Alltså är det någon som fått med mina verktyg? ligger i en liten röd väska som det står ducati på. Finns en del specialverktyg där som jag måste ha.

Snälla är det nån som har det??
ring eller pm:a mig isf
0703367620
mvh Tomas Gustafsson



Vi hittade dem vi som var kvar sist.......Liwa1 o Nitrous har dem !!! :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Prillan73 skrev:
Vi hittade dem vi som var kvar sist.......Liwa1 o Nitrous har dem !!! :tummenupp

Hel korrekt.
Har ett rött fodral här som luktar spaghetti och soltorkade tomater och innehåller lite metall :hihi

Har skickat PM till dig Tomas.

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
betsy skrev:
Å ett par hadskar! Numer modell "trädgård" inkl. jord....

Handskarna har vi hittat ägaren till.
Dom ska skickas i veckan så snart tid finns till ett postenbesök, eller vad fan dom där inrättningarna heter nuförtiden.
Blir väl att man ska gå bort till lokala Kebab-haket och försöka förklara vad det är jag vill skicka och hur.

/Nitrous
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
betsy skrev:
Å ett par hadskar! Numer modell "trädgård" inkl. jord....

Bah, jord är ju inte bara till för att parkera blommor i fattaruväl? :rolleyes:

o tack så jättejättemycket för Postenhjälpen! *anakondakramapå*
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top