SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hur roligt som helst

En kanon dag fick vi ju.
Hoppas alla i gröna gruppen vart nöjda med tempot och spåren, jag tycker ni körde riktigt snyggt.

Ställer gärna upp och kör igen om det finns behov och möjlighet.

/Petter
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
R2 skrev:
Hoppas alla i gröna gruppen vart nöjda med tempot och spåren, jag tycker ni körde riktigt snyggt.

Jag är inte alls nöjd med tempot, jag är ju så j*kla låååångsam :huvet

Allvarligt talat.. Tack för goda råd och tips :Bugar Jag tycker iaf det funkade jättebra :banana
 

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Det var lagom tempo! Fick ett par fina varv med dig på sista passet :tummenupp Jäkligt gott var det.

/ Micke

R2 skrev:
En kanon dag fick vi ju.
Hoppas alla i gröna gruppen vart nöjda med tempot och spåren, jag tycker ni körde riktigt snyggt.

Ställer gärna upp och kör igen om det finns behov och möjlighet.

/Petter
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kanondag igår! Tror Petter (R2) fick upp ögonen för supersporthojar också. Han var ett stort leende efter en vända på Yamman!

Åker gärna som instruktör igen nästa år. Lycka till alla att uthärda vintern!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kruger skrev:
Det var lagom tempo! Fick ett par fina varv med dig på sista passet :tummenupp Jäkligt gott var det.

/ Micke
jaha det va du, mycket bra&snabbt kört, som "sagt" under passet :tummenupp :tummenupp

DQ, ja fi faan va ball det va med riktig racer600, synd man inte körde rookie600 i början.. kanon
den hojen e ju helt klart värd det du vill ha för den,,, hmm...
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag var nöjd med tempot i gröna. Så det så :)

DQ, R2 och Penguin...ni kommer få ett pm idag/kväll.

Klart ni ska vara instruktörer nästa år med :tummenupp

/Liwa1


P.S Min hoj blåröker inte...så det så. Fast jag har knappt backspeglar på i trafiken heller. Glömmer ju att skruva dit dom igen
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Tomas skrev:
Grymt kul dag!!! håller med tidigare som sagt det, synd att det inte är lika kul att köra på gatan sen.

En fråga... Vem hade den röd/svarta r1 som körde som ..... Antar att det var Swedie eller?? Grymt kul att se. Först tittar man i backspegeln å där är det tomt, sekunden senare swichar det förbi jämte en!!

Verkar som hojen gick rätt bra... plus en rätt "duglig" förare :)

Tack igen för ett väldigt välordnad bandag!!!
Ska inte titta i backspegeln!!! :fatta! :fatta! :fatta!
 

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
tomas_e skrev:
Detta var det roligaste jag gjort, med brallorna på :D , det är helt klart! Vill tacka såväl Marcus :tummenupp som trots mitt datastrulande fixade sakerna fint när vi väl träffades på banan. Jag körde i den lugna gruppen med , tror R2 :Bugar , var instruktör hjälpte till med spårval osv. Kanonkul och kanonvettigt för mig som är återfallsförare efter ett uppehåll på 6 år. Ja tack allihopa det var väldigt trevligt och kul! Tycker emellertid lite synd om See yaa som fick va med som materialare igår (nån har korpat hans hoj), han var småsugen tror jag!!!
Sen måste jag säga att F_N vad alla kör bra ta mig f_n, mycket imponerande. Var lite orolig för hormonstinna spännissar som skulle snurra upp en på läktarn men det var helt obefogat!
// Kent


Men det var skitkul att bara vara där. Jävlar vad det gick i dom två snabba grupperna. Saknaden av min hoj e stor. Hade vart skitkul att få testa bana en gång men men,,, får jag inte tillbaka min R1a så blir det nog en ny till nästa år då ska jag fan testa bana. :fyllisar
 

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Kinnekulle
Hoj
-
Liwa1 och Nitrous, Tack för i år och på återseende 2005 (kanske på några fler banor)

Lite bilder och fler kommer, men det kommer tyvärr att dröja ett tag innan det kommer upp bilder på min sida, det får bli något att titta på under den långa vintern.

/Jonas
Kinnekulle Foto
 

Bifogat

  • _Z6F7173.jpg
    _Z6F7173.jpg
    93.4 KB · Visningar: 48
  • _Z6F7691.jpg
    _Z6F7691.jpg
    111.5 KB · Visningar: 49
  • _Z6F7953.jpg
    _Z6F7953.jpg
    80.2 KB · Visningar: 51
  • _Z6F8107.jpg
    _Z6F8107.jpg
    77.3 KB · Visningar: 52
  • _Z6F8301.jpg
    _Z6F8301.jpg
    86.6 KB · Visningar: 46
  • _Z6F7871.jpg
    _Z6F7871.jpg
    88.6 KB · Visningar: 47

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Kinnekulle
Hoj
-
Fler bilder
 

Bifogat

  • _Z6F8385.jpg
    _Z6F8385.jpg
    95.3 KB · Visningar: 52
  • _Z6F8779.jpg
    _Z6F8779.jpg
    123.5 KB · Visningar: 68
  • _Z6F8805.jpg
    _Z6F8805.jpg
    97.8 KB · Visningar: 60
  • _Z6F8821.jpg
    _Z6F8821.jpg
    93.5 KB · Visningar: 53

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
OMG! beautiful
runk.gif
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Don Quixote skrev:
Kanondag igår! Tror Petter (R2) fick upp ögonen för supersporthojar också. Han var ett stort leende efter en vända på Yamman!


Vi var fler som fick smilkramp efter att ha kört Yamman! Elak hoj det där! :kär

Tack till alla som gjorde dagen till vad den blev. :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Försäkringsdravel...

En liten undran...

Ni som kör som instrukter på oförsäkrade RR hojar, i tex långsamma eller mellangruppen, har ni tänkt på vad som händer om ni blir vållande i en olycka på banan? eller blir påkörda?

Om du blir vållande, så blir du personligt skadeståndsskyldig, alltså ingen trafikförsäkring gäller varken för dig eller den du kört på... olycksfallsförsäkringen som ingår däri gäller alltså inte...
vad kostar en invalid person? Det får du som vållande betala ur egen ficka... lättare är väl att tänka på vad det kostar att laga den motorcykel som du blev skyldig till att laga.

Om du blir påkörd av en mc som är skattad/försäkrad och du inte har det?
Då kör du med ett fordon som inte får köras på allmän väg och har därmed gjort dig skyldig till lagbrott. (brukar du köra oskattat/oförsäkrat på allmän väg också?)
Vad det nu heter lagstadgamässigt har jag ingen aning om men du kör ett fordon på "allmän väg" som inte får framföras där enligt svensk lag.

Jag vill bara påminna er om detta...

Om ni som kör era försäkrade (bortränkat IF/TH) hojar i grupper med instruktörer som kör oskattad/oförsäkrad MC så gäller inte din försäkring egentligen.
Detta uppdagas dock endast av försäkringsbolagen om de varit på plats själva eller du kör på eller blir påkörd av en oförsäkrad MC.

Jag kan inte förstå hur folk tror att bara för att de är "instruktörer" så gäller visst andra regler? inget försäkringsbolag i världen bryr sig om vem som kör, utan om fordonet är försäkrat eller ej.

Så vore jag en person som kör med giltig försäkring för bankörning och får mig tilldelad en instruktör som kör oskattat/oförsäkrat fordon så skulle inte jag vilja köra i den gruppen då helt plötsligt hela gruppen står där utan MC försäkring...

Jag skulle tro att inte många här har råd att betala vad en olycka kostar...

Som slutsats, det är upp till er själva att avgöra hur ni vill göra med era pengar, chansa funkar ofta...
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Tack så mycket för en trevlig dag. Det var första gången som jag körde på min nya hoj (vit/röda 250sp:n). Den var ju jätterolig, fattades dock ca 100 kusar på rakan! ha ha
O va bra det var med däckvärmare, man slapp ju att vara nervös förtsta varven! FYYYYYYYYY att sesongen är slut :( :( :( Är åkasugen som faaaan!

Skulle det finnas intresse för en spanienresa el dyl i vinter om jag arangerar??
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
R2 skrev:
En kanon dag fick vi ju.
Hoppas alla i gröna gruppen vart nöjda med tempot och spåren, jag tycker ni körde riktigt snyggt.

/Petter

Tack R2 (och alla som fixade denhär dagen). Detta var första banåkningen för mig. Trots överlägset svagast hoj så tyckte jag att jag kom ikapp endel i kurvorna mot slutet. Tack vare vägledning från R2 märktes grym skilnad i sista passet jämfört med första! Nästa år blir det betydligt mer bana för min del. Nu är det bara lite mer pulver i motorn som saknas... Jag hade iaf gôr skôjj!!! :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top