SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
håkan skrev:
Nån från Linköping/Norrköpingshållet som ska åka dit?
Finns plats för en åskådare? eller kan nån frakta ett pyyttelitet paket till R2 ?

Mvh Håkan
Om DaGaz har sin plats kvar och jag får köpa den, så åker jag förbi Linköping vid halv sex tiden 26/9. Finns plats för både dig, gips och paket till R2 i så fall...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
paket transport, strålande...
jag är där tidigt, föråker lugna gruppen, gult ställ med massa tjafs på.. :)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Planterar ett bevis här osså. FZ1 har fått köpa min plats :tummenupp

Ha det nu riktigt skojjigt hörni.. mitt öde är grymt har varit brutalt hojväder här idag och inte har man så mycket som kunnat tvätta ögonstenen :(
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Jag skulle vilja att Marcus som jag tror är ansvarig för detta evenemang ringer mig omgående!!! Eller någon annan som kan svar på ett par frågor!
Kent Erlandsson
0156-21288 eller 070-7350968
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
tomas_e skrev:
Jag skulle vilja att Marcus som jag tror är ansvarig för detta evenemang ringer mig omgående!!! Eller någon annan som kan svar på ett par frågor!
Kent Erlandsson
0156-21288 eller 070-7350968

Jag tror dom är i Götene redan.. om jag har fel är jag också intresserad av en snabb kontakt: 070-685 01 01

:)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Vad Har Jag GlÖmt!??!

VAD HAR JAG GLÖMT?!

jag är lika spänd som barnen inför julafton.
Kommer att åka upp i skåpbil med en för mig ännu okänd passagerare.

är ganska trött och är rädd för att missa nåt väsentligt.
Checkslita på vad som ska lastas.


Åka:
1 st motorcykel
hjälm (ljust och mörkt visir, rena)
skinnställ
handskar
ryggskydd
stövlar
halsskydd

Kringutr.:
Spännband
2 st jeepdunkar
buntband (för att låsa frambromsen med i skåpisen)
depåställ

Mat & dryck:
smörgåsar
massa dricka
frukt!?
godis

Övrigt:
Körkort
Pengar
Visa
Stereo
bok!?
frisbee
cigg, -tändare & snus
solglasögon
solskyddskräm
Regnkläder?
varma kläder
Verktygslåda
laddad mobil
kamera

Kom gärna med förslag på mer saker. Eftersom jag bussar upp känns de bra att kunna lyxa till det hela. vad är de man kommer att sakna?!
 
Last edited:

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Fullt i oförsäkrade gruppen!!! :huvet

Jag köper återbudsplats dit även om de kommer sent, mycket sent, bor bara 35 minuter från Kinnekulle, kan kasta mig dit när som helst under söndagen!

0708/87 00 49
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Sorry grabbar b(DaGas och Tomas) Vi var på en internetbefriad plats då när ni skrev.

Nu kommer vi inte ha fler körningar i år. Men jag kommer gå ut om info för Gotland Ring 2005 innan året är slut :)

/Liwa1
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
var är dom?

Tack för en underbar dag...nja, med vissa förbehåll.

Är man för ivrig om man redan börjar tjata om var korten är?

Kom precis hem, blev ju lite försenat eftersom vi tog den totalkrashade Gixxer 750'n från den if-guppen till Skövde. Frugan i det hushållet tog det hela klart över förväntan.

Buss o kram

Marky med skrapad fotpinne och kåpa!
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Tack för Liwa och Nitrous för ännu en strålande dag! :Bugar (fattar inte hur ni gör med vädret :va )
Stort tack även till Bad Toy och Prillan för skjuts och "Junior" för plats i släpet :Bugar
Alltid lika trevligt med banweekend och familjen "T" :banana

/tröttbetsy utan tuggummi...
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Här är vi, äntligen hemma !

Äntligen hemma, phuuuu.

En toppendag på alla sätt och vis. Otroligt trevlig stämning, mycket åkning och Suuperväder, måste har varit den varmaste dagen i September 2004. Blå himmel och sol hela dagen lång.
Alltid tråkigt med avåkningar :( , men det positiva är att det inte var några personskador :) trots att någon enstaka hoj hade sett dina bättre dagar :rolleyes:

Tack alla ni som kom och gjorde den här dagen så bra :tummenupp

Tack instruktörer och föråkare för ett superjobb, Penguin, Don Quixote, R2 :Bugar

Det lär komma bilder i mängder, Jonas på Kinnekulle Foto var där och lär ha tagit dunderbilder som vanligt.
Badtoy tog en sjujäkla massa bilder oxå som lär komma upp här i tråden och även på actionpics.se

Nu ska vi sova , Zzzzzzzz

Mvh
Nitrous & Liwa1
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Vill också tacka för en kanondag! Vilket väder i slutet av september! :banana

Men jag måste bara ta upp en sak: flaggvakter. Nu gick det utmärkt idag och folk var med och agerade spontana flaggvakter (internationella vifta-på-armarna-tecknet :hihi ) Men kändes inte helt tryggt på bortre delen av banan där ingen stod. Vet att ni hade planerat för flaggvakter (sjukdom), men det fanns ju flera på plats som kunde agerat flaggvakt?

Bra arrangemang för övrigt! :tummenupp
 

sandstream

Guest
Vill som alla andra tacka för en bra dag och hoppas att jag höjde självförtroendet hos de flesta i snabba gruppen då jag tydligen är perfekt att öva omkörningar på :tungan (Det vara bara snygga omkörningar på rätt ställen :tummenupp)

Sen får man väl skylla sig själv när man försöker hänga på dem som är snabbare, det är bara att inse att farten kommer med tiden och att det är helt meningslöst att försäka köra över sin förmåga.

Att titta för mycket bakåt är inte heller så bra men när man vet med sig att man är lite slöare än de andra så är det svårt att låta bli.
Inför rakan slänger jag en blick bakåt och ser ett par hojar, i utgången av sista kurvan kollar jag lite bakåt igen och ser att de är på väg om. Kollar sedan framåt och ser att jag är på väg åt fel håll :3freak.
Rätar upp och kör ut på gräset (fan vad man hinner tänka mycket under den korta stunden) och det går riktigt fint tills det börjar sladda som bara den. Lyckas komma upp igen utan marksyning och eftersom man inbillar sig att hela depån står och kollar så vrider jag fullt och precis för vänstern in under bron kommer jag på att man kanske ska ta det lite lugnt när man halkat omkring på gräset, det kan ju vara en massa skit på däcket.
Tyvärr är farten alldeles för hög för att göra något annat än att lägga ner som vanligt och som tur är går det bra. :tungan

Var tvungen att avsluta dagen redan efter 3 pass eftersom den nymonterade solositsen bestämde sig för att gå sönder vid ena fästet. Skräp! :gnissla

Tappade dessutom den egenlimmade sadeln (liggunderlag) under andra passet och Swedie var snäll och gick fram och tittade på den och lät den sedan ligga :7peta
Frun sprang ut och hämtade den när passet var slut :pannkyss
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Kanon dag på alla sätt, Var skit kul att köra med så fint väder. så länge det gick.... :(

Hoppas inte vintern blir allt förlång. :4skrika
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tackar de inblandade och vädergudarna för en mycket trevlig bandag... :Bugar

Kanske lite mycket avåkningar men det är ju lite svårt att styra över...
Trots detta så flöt det mycket bra och det blev mycket åka av trots strul med en blårykande Fireblade, som ibland gick på tre cylindrar bara för att mitt i kurvan slå på den fjärde! :3freak
Min körstil blev säkert uppskattad av övriga i snabba gruppen under dessa tillfällen
Men fick ordning på det inför det tredje passet!
Avslutade dess utom sista passet efter målflagg med att rasa växellådan! :tummenupp

Skriv genast upp mig på Gotland 2005....
Jag kommer!!!! :banana
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kamikaze kid skrev:
Tackar de inblandade och vädergudarna för en mycket trevlig bandag... :Bugar

Kanske lite mycket avåkningar men det är ju lite svårt att styra över...
Trots detta så flöt det mycket bra och det blev mycket åka av trots strul med en blårykande Fireblade, som ibland gick på tre cylindrar bara för att mitt i kurvan slå på den fjärde! :3freak
Min körstil blev säkert uppskattad av övriga i snabba gruppen under dessa tillfällen
Men fick ordning på det inför det tredje passet!
Avslutade dess utom sista passet efter målflagg med att rasa växellådan! :tummenupp

Skriv genast upp mig på Gotland 2005....
Jag kommer!!!! :banana

Har du otur eller vad? Förra veckan så hade du skjutit du veven, och nu lådan :yoparty , snacka om hårdrock!
Jag blev mäkta förvånad över att ditt blåryk gick så bra som den gjorde trots den milda graden av oljrök och lukt bakom. Men nu såg jag att den var borrad så det lär väl ha bidragit till krutet i motorn.

Bara att laga o fixa så ses vi nästa år :tummenupp

/Nitrous
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
Tappade dessutom den egenlimmade sadeln (liggunderlag) under andra passet och Swedie var snäll och gick fram och tittade på den och lät den sedan ligga :7peta

Visste inte om jag skulle plocka upp den då jag inte visste vems det var. Om nån frågade skulle jag iaf kunna säga vart den ligger. Jag sprang runt o letade efter mitt högra luftintag på hojen som jag hade tapat på slutet av målrakan.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Kamikaze kid skrev:
Tackar de inblandade och vädergudarna för en mycket trevlig bandag... :Bugar

Kanske lite mycket avåkningar men det är ju lite svårt att styra över...
Trots detta så flöt det mycket bra och det blev mycket åka av trots strul med en blårykande Fireblade, som ibland gick på tre cylindrar bara för att mitt i kurvan slå på den fjärde! :3freak
Min körstil blev säkert uppskattad av övriga i snabba gruppen under dessa tillfällen
Men fick ordning på det inför det tredje passet!
Avslutade dess utom sista passet efter målflagg med att rasa växellådan! :tummenupp

Skriv genast upp mig på Gotland 2005....
Jag kommer!!!! :banana

Hehe, jaså det var din "tvåtaktsblade" man såg. Man blev lite konfundersam när man låg bakom ut på rakan och såg hur din hoj drog iväg såpass bra för att ryka så mycket... :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top